• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • solstraalen

Jag vet inte hur jag ska göra.

Vill ju inte att han bara ska sova 10 timmar för då fixar han aldrig att vara vaken till kl 12 då dom sover på dagis och att söva honom på dagis är SKITSVÅRT. Sist tog de 2 timmar.
    Går lättare då man lyckas hålla honom vaken till 12, men de går bara de dagar då dom är inne å han har sovit närmre 12timmar.

För grejen e att dom är ute innan lunch och är Josef trött då så funkar de inte alls eftersom han då skallar asfalten vilken kan sluta riktigt illa.
    Är dom inne så kan man hålla honom vaken lättare, men det är dom ju bara vid spöregn.

Ska nog prata med dagis idag ordentligt och se hur vi ska lägga upp det.

• solstraalen

Dagis vad gäller Josef ger mig verkligen ÅNGEST

Det är sååå jobbigt de här med hans humör å att han börjar skalla golvet så fort han blir arg/trött. Å att söva honom.. Han har alltid vart sån som inte somnar i famnen utan illvrål å skrik länge innan, han vill ligga själv i sin spjälsäng..

• Donna69
    solstraalen skrev 2008-08-11 07:13:06 följande:
    Dagis vad gäller Josef ger mig verkligen ÅNGEST Det är sååå jobbigt de här med hans humör å att han börjar skalla golvet så fort han blir arg/trött. Å att söva honom.. Han har alltid vart sån som inte somnar i famnen utan illvrål å skrik länge innan, han vill ligga själv i sin spjälsäng..
    fasen va jobbigt för honom! va säger personalen då?
  • Donna69

viktoria har börjat killa mig under fötterna..

gaaaaaaaaaaaaaaaaaah

• zandrisen
    Donna69 skrev 2008-08-11 07:53:01 följande:
    viktoria har börjat killa mig under fötterna..gaaaaaaaaaaaaaaaaaah
    haha, Mick brukar bita oss i fötterna

Mick börjar inskolningen på dagis 18 aug, fan det är ju snaart... Fast han kommer att trivas hur bra som helst, har ju vart med dit och hämtat syrran sin, och det har varit svårare att få med honom hem om man säger så, haha. Han börjar på den nyöppnande fri-förskolan som Molly gått på sen i våras, är verkligen såååå glad att det blir så, speciellt med tanke på att vi har sämre erfarenheter i kappsäcken. Molly trivs numera hur bra som helst, och det känns jättetryggt att ha båda barnen där sen.

Ett JÄTTGRATTIS  till Mjukis som gått och blivit fru!
  • Mammelutten

Morrn, nu var det längesen jag kommenterade nåt här...Generad Hoppas allt är bra med alla!

Mjukis: Grattis till titeln fru!

Pussel: Grattis till plusset!

solstraalen skrev 2008-08-11 06:59:45 följande:
    Ni som har barn som sover ca 10 timmar per natt, hur ser deras sömn ut dagtid?Å ni som har dessa nästan 12timmarsbarn, hur sover era dagtid?Lägg gärna till om ni har rutiner, typ att dom alltid lägger sig vid 19.30 å vaknar 07.30 osv och sovtid på dagen
    Min tjej sover ung 10 timmar per natt (somnar oftast mellan 19-19.30 o vaknar mellan 05-06) - på dagen sover hon oftast en gång nuförtiden (brukar bli mellan 1-1,5 timme men ibland 2), brukar då lägga sig vid 10-10.30.
    Jobbigt ni har det!
  • solstraalen

Donna69: Jadu dom är nog lite nervösa.
    Han har ju sitt humör och sin vilja, gäller bara att försöka att hela tiden ligga steget före honom så man hinner dit innan han skallar något.
    Men de här med sovningen är dom allt lite nervösa för nu då dom sett vilka problem jag har.

Men jag tror det kommer gå mkt bättre då dom börjar söva honom och jag inte är i närheten,då kan han liksom inte se mig och vilja ha dit mig och så blir det på deras sätt.

Jag tror och hoppas att dom kommer fixa det, annars vet jag inte vad vi gör.

• Mum23

Godmorgon tjejerGlad
    Fattar inte att det ska vara så trögt att gå upp på morgonen!!!!!!!
    Är impad av Donna och Ann som varje morgon sitter här TIDIGT på morgonen med så glatt humörFlört. Man blir ju glad iaf.

Sol: Melvin sover oftast 10 timmar per natt. Somnar runt mellan 20-21 och sover till 07-08.
    På dagen sover han mellan 2 till 3 timmar.

• H  e  l  e  n  a

Morgon!

Eskil sover mellan ca 19.30 och 07.30 och på dagen en gång mellan ca 10.30 och 12.00

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till älskade Eskil född 070707♥ღ ¸.?°´¯)
  • Jessa6

Elias sover mellan halv åtta/åtta till alt mellan 7-8. Är lite olika, vissa dagar vill han sova 2 ggr och då brukar det bli en timme åt gången, blir det en gång brukar det vara efter middag och ca 1,5 timme. Men oftast brukar det bli 2 ggr om dagen.

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2