• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • L2K

Jag har nog aldrig skrivit tider på själva ansökan. Kan jag inte minnas iaf...

Idag loggade jag in mig på kommunens sida där det står om dagis å sånt. Där såg jag att Basse verkligen hade fått en dagisplats, men jag har inte fått en ordentlig bekräftelse. Känns lite skumt.

Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och Emilia -07
  • Lindisen81

fyndade på tradera idag =) lindisen81.blogspot.com/

ang dagisplats så har vi fem val;

1. förskola (köplats 22)
    2. förskola (köplats 36)
    3. dagpappa(köplats 1)
    4. dagmamma (köplats 5)
    5. dagmamma (köplats 2)

hmmm, lutar åt dagpappan, han samarbetar med sin fru (nr 5) och har en stor fin villa med fin tomt samt skogsdungen utanför fönstret, de har 5 barn var + sin egen dotter. Vi får se var hon hamnar. Hon står på plats från den 5 januari. Vi har dagar kvar som räcker hela januari ut... hoppas jag =)

Nu somnade Inez för sig själv efter att ha lyssnat på Alfons bok, somna på en gång, nog fortfarande trött efter febern.

• Mjukis82
    Tjenixen!

Hur har ni alla det?
    Här är det superbra och nu kan man ju titulera sig som FRU!
    Vi hade en helt underbar bröllopsdag i fredags (trots att det regnade en del på oss). Ska ladda upp lite bilder i bdb så fort jag orkar!

Nu är det mest packning som gäller, sticker ju till Bulgarien och Sunny Beach på tisdag, ska bli såå skönt!

Idag har Denises första framtand där uppe äntligen spruckit igenom, och det har varit allt annat än smärtfritt får man väl säga! *phew* Men nu har hon iallafall 3 tänder!

Ang. dagis så ringde dom från kommunen i veckan och meddelade att Denise har fått plats på vårt 1:a hands val. Börjar skola in henne 3/11. Dock börjar jag jobba nu den 1/9 så Magnus ska vara hemma tills det är dags!
    (¯`°?.¸ ღ♥Isabelle f/d 060516♥ღ ¸.?°´¯) (¯`°?.¸ ღ♥ Denise f 070707 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Donna69
    Mjukis82 skrev 2008-08-10 19:23:49 följande:
    Tjenixen!Hur har ni alla det?Här är det superbra och nu kan man ju titulera sig som FRU! Vi hade en helt underbar bröllopsdag i fredags (trots att det regnade en del på oss). Ska ladda upp lite bilder i bdb så fort jag orkar!Nu är det mest packning som gäller, sticker ju till Bulgarien och Sunny Beach på tisdag, ska bli såå skönt!Idag har Denises första framtand där uppe äntligen spruckit igenom, och det har varit allt annat än smärtfritt får man väl säga! *phew* Men nu har hon iallafall 3 tänder! Ang. dagis så ringde dom från kommunen i veckan och meddelade att Denise har fått plats på vårt 1:a hands val. Börjar skola in henne 3/11. Dock börjar jag jobba nu den 1/9 så Magnus ska vara hemma tills det är dags!
    grattis till allt!!!!!
  • Donna69
    pilliss skrev 2008-08-10 17:35:07 följande:
    På ansökan vi fick hem fick vi skriva tider för lämning/hämtning.
    [/citat]

men guuud, lätt o veta??!!
    L2K skrev 2008-08-10 18:01:01 följande:
    [citat]
    Jag har nog aldrig skrivit tider på själva ansökan. Kan jag inte minnas iaf...Idag loggade jag in mig på kommunens sida där det står om dagis å sånt. Där såg jag att Basse verkligen hade fått en dagisplats, men jag har inte fått en ordentlig bekräftelse. Känns lite skumt.
    kan alla logga in o kolla??....i sin kommun asså..ASG
  • Mjukis82
    Donna69 skrev 2008-08-10 19:46:35 följande:
    grattis till allt!!!!!
    Tackar o bockar!!
    (¯`°?.¸ ღ♥Isabelle f/d 060516♥ღ ¸.?°´¯) (¯`°?.¸ ღ♥ Denise f 070707 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • L2K
    Donna69 skrev 2008-08-10 19:47:44 följande:
    kan alla logga in o kolla??....i sin kommun asså..ASG
    Vet inte. Hos oss har vi nåt som heter dexter som man anmäler sig till. Kolla på er hemsida om det står nåt.
    Mjukis82 skrev 2008-08-10 19:23:49 följande:
    Tjenixen!Hur har ni alla det?Här är det superbra och nu kan man ju titulera sig som FRU! Vi hade en helt underbar bröllopsdag i fredags (trots att det regnade en del på oss). Ska ladda upp lite bilder i bdb så fort jag orkar!Nu är det mest packning som gäller, sticker ju till Bulgarien och Sunny Beach på tisdag, ska bli såå skönt!Idag har Denises första framtand där uppe äntligen spruckit igenom, och det har varit allt annat än smärtfritt får man väl säga! *phew* Men nu har hon iallafall 3 tänder! Ang. dagis så ringde dom från kommunen i veckan och meddelade att Denise har fått plats på vårt 1:a hands val. Börjar skola in henne 3/11. Dock börjar jag jobba nu den 1/9 så Magnus ska vara hemma tills det är dags!
    Än en gång, GRATTIS!!!!!!!
    Väntar med spänning på bilderna!!!!!
  • Donna69

L2K; har kollat lite men jag fattar inget som vanligt...mohahahaha

• L2K
    Donna69 skrev 2008-08-10 19:55:44 följande:
    L2K; har kollat lite men jag fattar inget som vanligt...mohahahaha
    Hehe!!! Sånt som händer.... Men vet du vart du läser om dagisplatser å sånt? Kolla efter det. Borde finnas där isf. Eller ring och fråga imorn.
  • Donna69
    L2K skrev 2008-08-10 19:59:57 följande:
    Hehe!!! Sånt som händer.... Men vet du vart du läser om dagisplatser å sånt? Kolla efter det. Borde finnas där isf. Eller ring och fråga imorn.
    iofs....jag ringer fasen imorgon
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2