• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • solstraalen

Hur ofta får man ge alvedon/Ipren?

Josef fick vid 18 en alvedon.

Nu 20.00 var tempen endå 39.6å han kunde inte äta, spydde upp de bara.

Så gav en halv ipren nu vid 20.30, om man växlar så, hur ofta får man ge då?

• Moll

solstraalen, jag tror det som gäller är maxdosen för respektive läkemedel. Dvs om det är 3 ipren/dag och 4 alvedon/dag så kan du växla men max ge 3 ipren och 4 alvedon per dygn (det är ju maxdosen för vuxna 1200 gr ämnet i ipren och 4000 gr ämnet i alvedon, hur mycket det är för de små vet jag inte)...hoppas verkligen att han mår bättre snart. Har ni något nummer ni kan ringa och snabbt få hjälp annars?

• Jessys
    solstraalen skrev 2008-08-14 20:53:56 följande:
    Hur ofta får man ge alvedon/Ipren?Josef fick vid 18 en alvedon. Nu 20.00 var tempen endå 39.6å han kunde inte äta, spydde upp de bara. Så gav en halv ipren nu vid 20.30, om man växlar så, hur ofta får man ge då?
    var 8onde timme kanske? ring sjukvårdsupplysningen annars
  • veronicaq
    solstraalen skrev 2008-08-14 20:53:56 följande:
    Hur ofta får man ge alvedon/Ipren?Josef fick vid 18 en alvedon. Nu 20.00 var tempen endå 39.6å han kunde inte äta, spydde upp de bara. Så gav en halv ipren nu vid 20.30, om man växlar så, hur ofta får man ge då?
    man får varva varannan timme ipren alvedon ipren alvedon....
  • Prinsessan Zelda

H e l e n a

Isabel sover i pyjamas, tvådelad eller hel men med korta ärmar och ben. har bara påslakan som täcke. Men det sparkas oftast av på en gång.

• H  e  l  e  n  a
    Prinsessan Zelda skrev 2008-08-14 21:32:39 följande:
    H e l e n aIsabel sover i pyjamas, tvådelad eller hel men med korta ärmar och ben. har bara påslakan som täcke. Men det sparkas oftast av på en gång.
    ok

Antar att det där lagret bebbehull gör en del för värmen Obs! Syftar nu på alla hottisar här i tråden och inte specifikt på Isabel
    (¯`°?.¸ ღ♥Mamma till älskade Eskil född 070707♥ღ ¸.?°´¯)
  • jelikas

Tore sover enbart i blöja och somnar utan täcke men vi bäddar ner honom med täcke ordentligt innan vi går och lägger oss och det har han hela natten. Blir ca 16-18 grader inomhus vissa nätter.

• Jessa6
    Anns krypin skrev 2008-08-14 19:18:09 följande:
    Du det där me vikt är bara siffror... jag är själv i situationen att 20kg bort från mej skulle göra mej gladare å ha mindre ont i rygg å höft..Men en sak, man är den man är hur man än ser ut....
    Så sant så
  • jennsans

A sover i blöja o kalsonger.. ibland t-shirt o ibland kort ärm/benad pyamas.. beroende på vädret lite..

min nackspärr är bättre *wieee* *happy happy*

jag har nu 3 kg kvar till mitt första delmål med vikten.. ska bli hårdkörning här nu igen.. har varit sketasvårt när sambon har haft semester med haha

har ruskig ångest inför att börja jobba nu med =( vill inte.. o kommer känna mig värdelös m.m. känner inga på jobbet och massor med krav typ.. bläää!!! dessutom högt tempo, personal mår dåligt, hög belastning på avdelningen m.m. blää igen

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2