• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • jennsans
    Beckah82 skrev 2008-08-15 16:23:12 följande:
    Vattenmelonbitar med sked var inte illa låter pillrigt som attans så duktigt.
    tja han fick väl inte upp dem helt själv men han stoppa dem i munnen med skeden =) tidigare har skeden varit att leka med bara slå i bord osv.. åt lite pyttipanna innan (gräddstuvad på burk) det gick o få på lite ibland
  • annki72
    solstraalen skrev 2008-08-15 14:42:27 följande:
    Åh ingen kunig här.Helt utan föraning fick jag helt sjukt mitt under hälen, de va nåra timmar sen. Nu kan jag inte gå alls på hälen då skulle ja dö av smärta.. Nu gör de ont ute i utkanten av hälen oxå å de strålar ut mot hålfoten å hälsenan känns de som.Blir bara värre å värre ju mer ja går..Vad 17 kan de va?

Hälsporre?? tror det heter så, vet inte vad det är men min vännina har problem med det och har ont ungefär som du säger.
    Läs här http://www.vardguiden.se/templates/Article.aspx?Articleid=5848

Lillys fötter är 11 cm hon har små söta fötter

Idag har vi lämnat Felix på diabetes läger han ska vara där hela helgen, det är första gången han är borta och sover utan oss, han tyckte det var jätte spännande och stannande utan problem när vi åkte

• Beckah82
    solstraalen skrev 2008-08-15 14:42:27 följande:
    Åh ingen kunig här.Helt utan föraning fick jag helt sjukt mitt under hälen, de va nåra timmar sen. Nu kan jag inte gå alls på hälen då skulle ja dö av smärta.. Nu gör de ont ute i utkanten av hälen oxå å de strålar ut mot hålfoten å hälsenan känns de som.Blir bara värre å värre ju mer ja går..Vad 17 kan de va?
    Du skulle haft en inneboende läkare så sjuka som ni är jämt. Stackare. Låter skitjobbigt.
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
  • jelikas
    jelikan skrev 2008-08-15 16:08:52 följande:
    Tore har 11,1 cm fötter och har stl 19-20
    Han har inte alls 11,1 utan 10,1. Min hjärna ligger kvar på kudden idag skulle jag tro
  • mrsbygg
    jelikan skrev 2008-08-15 16:39:51 följande:
    Han har inte alls 11,1 utan 10,1. Min hjärna ligger kvar på kudden idag skulle jag tro
    hehe min 1 månaders har nästan lika stora fötter som din 1 åring! va gulligt!!
    Mamma till Saga 041210, Sam 070713, Tom 080718
  • Prinsessan Zelda
    copernicus skrev 2008-08-15 14:19:25 följande:
    gah!nu kom en granne precis in, har aldrig pratat med henne förut. Men hon kom och sa till casper att inte cykla på vägen utan på trottoaren eftersom bilarna kör fort! Jag hatar att bo här!!!Man får inte cykla på trottoaren, och bilarna SKA köra sakta i ett bostadsområde ELLER????
    håller med. trottoaren är för de som går, och kanske småbarn på en trehjuling osv. Men cyklar man ska man cykla på vägen. I stockholm är det 30 i alla villaområden, det är jättebra. Fast många kör för fort ändå. när adam börjar cykla ordentligt får han hålla sig på cykelbanor, annars gå på trottoaren, tills han är mogen att cykla i trafik.
  • jelikas

Nu har jag mätt en sista gång och hans fot är ca 11 cm. Känner att jag just nu har bevisat att min hjärna inte alls är på rätt ställe idag!

Gick kanon på dagis idag förresten, Tore ville nämligen inte äns följa med hem när jag var och hämtade honom.
    Tore har även lärt sig ta sig framåt på golvet. konstig stil men framåt kommer han iaf om han känner för det.

• Jessa6

Tjohoo! Imorse fick ett par kompisar till mig en liten flicka efter 1 veckas övertid. De med ÄD om jag har berättat det innan....Ska bli så mysigt att få gosa med henne om ett par dagar

• copernicus
    Prinsessan Zelda skrev 2008-08-15 16:57:46 följande:
    håller med. trottoaren är för de som går, och kanske småbarn på en trehjuling osv. Men cyklar man ska man cykla på vägen. I stockholm är det 30 i alla villaområden, det är jättebra. Fast många kör för fort ändå. när adam börjar cykla ordentligt får han hålla sig på cykelbanor, annars gå på trottoaren, tills han är mogen att cykla i trafik.
    håller så med!!
    Här är det 30 i hastighet fram till vårat hus sen är det 50, men vägen är så bred så bilarna kan lätt göra 70
    På em for en man förbi i höghastighet så jag viftade åt honom att sakta ner- han bara skrattade åt mej.
    Vari ligger barnensrättigheter? Det är alltid de som kör bil som ska fram och skiter i de andra!
    Nu menar jag verkligen inte att alla kör för fort och skiter i andra jag kör själv bil.
  • solstraalen

Beckah: Där sa du nått, kanske skulle skaffa en sån =)

Har iaf vart på husläkarakuten i eftermiddags,läkarn hade ingen aning om vad som hänt i min fot. Men fick doklofenak utskriver å kryckor,inte stödja på foten under helgebn. Är de lika illa på måndag måste ja ringa min husläkare. Går jag det minsta på foten så gör de sååå sjukt ont. Samtidigt är såååååå jobbigt när man väger 898kg å hoppa påkryckor,.

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2