Inlägg från: solstraalen |Visa alla inlägg
  • solstraalen

... Född: Juli 2007 ... 2

Ja nypas kan Josef oxå, men de har han lugnat ner sig lite med nu, tack o lov.

Men ska säga att även mitt lilla monster kan va en söt snäll ängel ibland =)

• solstraalen

Helena: Jag har oxå känt som dig, "vill att tiden ska gå fortare".
    Just pga den jobbiga biten.

"skönt" att man inte är ensam om det, men det är verkligen inte kul att känna så :(

• solstraalen

Vad skönt att kunna få avlastning!

Josef hade kolik första månaderna,sen kom tempramentet osv.
    När han var nyfödd kunde hans pappa ta honom oxå, men när han började va mer medveten så var det BARA jag som funkade.. ENda tills nu nyligen då han blivit kompis med sin pappa igen =)

Vi har inte haft någon som erbjudit sin hjälp direkt. Någon kan ha erbjudit sig, men inte längre än så.

Hans farmor å farfar har tagit honom vid 2 tillfällen då vi vart tvugna å ha barnvakt, då har han skrikit sig igenom de timmarna, tills jag kommit tillbaka.
    Att skrika en kvart är ok för mig, men att han ska skrika i timmar, nä. Då lämnar jag inte borthonom.

Vi har vart mkt på öppna förskolan osv för att vänja honom vid andra, men icke.

Jag hoppas dagis gör underverk på Josef.

Ska bli semester för mig då han väl kommit in i dagis å allt. ( Fast jag ska börja plugga då ).

Jag hade gärna fått avlastning.

Snarare kommer de bli samtal för mig, känner mig inte alls på en bra nivå i psyket pga all stress som de inneburit med Josef.
    Nu känner jag mest att jag hamnat i en ond cirkel, så fort han börjar skrika/gnälla osv så blir jag så totalt less. Mao nästintill hela tiden.

Jag är lite rädd, tänk om det kommer fortsätta så här, att han kommer ha dehär tempramentet å tjurigheten sen oxå???

HJÄLP känner jag då

• solstraalen

Hehe, hoppas de håller i sig

Josef har börjat sova flera ggr varje dag nu, allt mellan 3-5ggr. Saga var precis likadan. små pass flera ggr om dagen vid 1års ålder.

• solstraalen

Mina barn har ammats:
    barn 1: 3dgr
    Barn 2: 11dgr
    Barn 3 5dgr

Mitt första barn är typ ALDRIG sjuk.
    Dock Josef å Saga

• solstraalen

Nu börjar min vikt på 8!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Inte gjort sen INNAN Josef låg i magen!

ÄNTLIGEN är jag under de F*CKING dumma siffrorna 90 som jag legat på i evigheter nu!

Nu går de neråt *wooooooooooho*

Jag har vart såååå nära flera ggr sista veckorna, men så har de vart kalas hit och dit för Josef å en vecka i sommarstugen osv.

Nu är jag glad =)

Mitt mål är ju på en vikt som börjar på 7, så nu känns de inte alls så lång bort som när jag vägde 90, 100 , eller varför inte 120 somdå Josef föddes.

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2