• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • jennsans
    veronicaq skrev 2008-06-15 22:18:27 följande:
    åååh  va duktig!! o klappa händerna de gör ja när tiger gö rnåt bra:D
    ok =) ska jag tänka på =)
  • Lindisen81
    jennsans skrev 2008-06-15 22:21:17 följande:
    ok =) ska jag tänka på =)
    inez kissar o bajjar på potta och toaletten =) på pottan sedan en tid tillbaka och på toalett sedan i förrgår. jag förklarar för henne att hon gör rätt och hon ser stolt ut. tror inte man behöver göra så mkt, bra att inte överdriva med för mkt beröm heller tro jag då de kan känna prestationsångest och då blir det inte roligt. Inez har kul på pottan och vet att det är där man gör sina behov =) hon läser bok eller pillar med leksaker. självklart hinns det inte med alla gånger, då säger jag bara oj hoppsan nu hann vi inte, typ. hehe

ang prickarna har jag inte en aning tyvär
  • Beckah82
    Lindisen81 skrev 2008-06-15 22:27:11 följande:
    inez kissar o bajjar på potta och toaletten =) på pottan sedan en tid tillbaka och på toalett sedan i förrgår. jag förklarar för henne att hon gör rätt och hon ser stolt ut. tror inte man behöver göra så mkt, bra att inte överdriva med för mkt beröm heller tro jag då de kan känna prestationsångest och då blir det inte roligt. Inez har kul på pottan och vet att det är där man gör sina behov =) hon läser bok eller pillar med leksaker. självklart hinns det inte med alla gånger, då säger jag bara oj hoppsan nu hann vi inte, typ. heheang prickarna har jag inte en aning tyvär
    Typ samma här angående pottan. Har ju pottat många många gånger dagligen sen 7 mån ålder.
  • tacky

pottning är säkert jättebra och så, men hur orkar ni? jag har fullt upp hela dagen ändå. puh.

• veronicaq
    tacky skrev 2008-06-15 23:00:13 följande:
    pottning är säkert jättebra och så, men hur orkar ni? jag har fullt upp hela dagen ändå. puh.
    säger samma sak... är inte mkt hemma!
  • Beckah82
    tacky skrev 2008-06-15 23:00:13 följande:
    Grejen är mer att jag inte orkar byta kissiga/bajsiga blöjor hela dagarna och att jag inte orkar hållas på potträna sen, utan vill göra pottan till en naturlig grej från början. Jag räknar med att han kommer bli torr tidigare också (men det vet man aldrig) och då fårjag igen en massatid.

Sen är jag rätt dålig på att ta mig tid att läsa böcker för Alvin i vanliga fall men när han sitter på pottan läser jag ju nästan varje gång så det blir flera böcker varje dag helt automatiskt.

Men mest av allt så orkar jag av den enkla anledningen att det verkar så äckligt att gå omkring och bajsa på sig/kissa på sig när man kan få slippa det. Jag skulle inte vilja bajsa på mig.

• tacky

jag hajar!

alltså skulle vi inte kunna fixa en jättestor ettårsfest för våra småttingar som alla fyller 1 i den nära framtiden?! det vore ju askul. vi kan gå på djurparken på dagen och sen dricka drinkar på altanen på eftermiddagen, här i kolmården. vad säger ni?

• Prinsessan Zelda
    jennsans skrev 2008-06-15 21:32:26 följande:
    ingen som vet nåt om prickar.. de har nu efterföljts av feber.. 38.7 här på kvällen trots alvedon ca 2 timmar tidigare..får inte röra munnen jag heller dock har han inte varit såhär vid de tidigare 4 tänderna.. han har inte haft någon matlust idag heller.. i morse gick gröt i som vanligt.. sen 3 flaskor välling och en halv dl gröt på kvällen.. han får ju iallafall i sig vätska..han har för övrigt bajsat o kissat på pottan för första gången idag =) vad säger man då?? (om man säger något?) gör man något för att de ska förstå att det är bra?
    kan ju vara virusprickar. och han kan ju fatt blasor i munnen ocksa. vanlig virus grej.
    bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • Beckah82
    tacky skrev 2008-06-15 23:21:55 följande:
    jag hajar! alltså skulle vi inte kunna fixa en jättestor ettårsfest för våra småttingar som alla fyller 1 i den nära framtiden?! det vore ju askul. vi kan gå på djurparken på dagen och sen dricka drinkar på altanen på eftermiddagen, här i kolmården. vad säger ni?
    JAAAA det hade varit så jäkla skoj med en stooor träff!
  • Lindisen81

jag pottar bara med Inez hemma, inte det minsta jobbigt, tycker jag gör henne en tjänst bara. naturlig grej typ att slippa bajs i baken =) blä. sedan som beckah skrev, blir kanske lättare sedan när pottan redan är "natrulig". sparar pengar gör man oxå, använder i snitt 1-2 blöjor per dag. oftast vill hon inte bajsa i blöjan, testade i förrgår sätta henne på toaletten eftersom hon inte bajsat på hela dagen, och direkt kommer nr 1 o 2 =) så jobbigt? nä onte det minsta =)

idag har jag tvättstuga på morgonen, sambon är ledig, sedan jobbar han bara till fredag sedan semester och efter det ev ett kök klart, woooohoooo, då börjar det roliga med gardiner och allt =)

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2