• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • misan84

Hej.
    Vad duktiga dem är på pottan, det kanske man skulle testa snart:)
    Vi ska in till stan idag och kolla på nyvagn ska bli rooooligt:) Babytravel shopper blir det nog:)
    Gubben är ledig nu i 11 veckor gött:) o jag börja jobba lite smått nästa vecka. Ha en bra dag allihopa!!

(¯`°?.¸ ღ♥ Hampus 07-07-04 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • jennsans

jag pottar ju inte regelbundet utan har den framme så han vet vad detär o provsitter ibland.. igår hade jag tagit tempen på han precis o såg att han började krysta så satte ner han på pottan då.. o efter en stund kom det både bajs o lite kiss.. men tja.. sen bajsa han i blöjan senare med.. men var sååå mkt skönare när han bajsade på pottan då man inte behövde tvätta någonting knappt.. stoor skillnad..

ang alexander så har han fortfarande feber.. 39.3 hade han i morse innan alvedonen.. o med alvedon 2½ timme senare så hade han 38,1.. ringde bvc ang prickarna o hon trodde på virus eller bakterieinfektion och inte på reaktion efter sprutan då det gått några dagar sen han fick den..
    han äter välling iallafall så han får ju i sig något allt annat är kört.. kan inte se om det är några blåsor då jag inte får vara i närheten av munnen..

idag sover han mest.. får lite välling när han vaknar och annars är det dags för alvedon typ.. för en stund sen vakna han o totalt gallskrek!! hörde inte mig själv tänka ens.. skrek så han skakade typ o det bara "rann" slem ur munnen då.. annars inte slemmig eller snorig så antagligen pga gråten..
    fortsätter han så sen har han ju uppenbarligen ont någon stans.. han drack efter lite protester ändå lite mer välling o somnade igen sen.. kunde tack o lov lägga ner honom en stund sen..

sorry för långt inlägg...

• jelikas

Vi skall oxå börja med potta hade vi tänkt men har inte fått tummen ur och köpa någon. Men får allt ta och göra det nu.

Tores 3:e tand är på g. Har sprukit igenom lite i ena hörnat. Får hoppas den går igenom snabbt för jag behöver få sova. Har inte sovit nåot kanppt sedan 03 inatt. Så när Tore vilar kommer även jag vila

• jelikas
    H e l e n a skrev 2008-06-16 11:15:25 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-5-123/m33660428.html
    Super fint namn.
    Själv vill jag ha en liten Otto om det blir en pojke nästa gång (är ej gravid) men tror halva släkten går upp i atomer då.
    Har nämligen vissa som vill lägga sig i namn val.

Tore var så fult enligt vissa men nu så säger de något helt annorlunda när man säger att folk tycker namnet är fult och om jag driver med dom.
  • H  e  l  e  n  a
    jelikan skrev 2008-06-16 11:26:29 följande:
    Super fint namn.Själv vill jag ha en liten Otto om det blir en pojke nästa gång (är ej gravid) men tror halva släkten går upp i atomer då.Har nämligen vissa som vill lägga sig i namn val.Tore var så fult enligt vissa men nu så säger de något helt annorlunda när man säger att folk tycker namnet är fult och om jag driver med dom.
    Det är kul att höra vad andra tycker, men i slutändan handlar det ju om vad man själv o pappan gillar. Tycker både Tore och Otto är gulliga namn
    (¯`°?.¸ ღ♥Mamma till älskade Eskil född 070707♥ღ ¸.?°´¯)
  • MissHeaven

jessa: fan vilken kul fest! *avis*

• MissHeaven

ang pottan så har den funnits med även här ett bra tag men för tillfället går det inget vidare, Caspian har ingen ro alls att sitta kvar och jag vill inte tvinga honom så vi provar flera gånger om dagen i samband med blöjbyte men det kommer oftast bara på morgonen. Det går väl lite bättre när hans pappa provar än när jag gör det, vet inte varför.

Tror att vi borde använt den mer regelbundet för att verkligen få in rutinerna men just nu känns det som det kvittar. Han vill ändå inte. Och JA jag har provat med leksaker, bokläsning, sång och kramar...

Dock är den väldigt rolig att lägga leksaker i. Alltid något.

• jelikas
    H e l e n a skrev 2008-06-16 11:29:07 följande:
    Det är kul att höra vad andra tycker, men i slutändan handlar det ju om vad man själv o pappan gillar. Tycker både Tore och Otto är gulliga namn
    Jo, det är ju de för det är ju ändå vårat barn.
    Jag och sambon körde stenhårt på 2 namn som vi inte ville ha som vi sa till alla eftersom vi var trötta på deras tjat
  • H  e  l  e  n  a
    jelikan skrev 2008-06-16 12:05:52 följande:
    Jo, det är ju de för det är ju ändå vårat barn.Jag och sambon körde stenhårt på 2 namn som vi inte ville ha som vi sa till alla eftersom vi var trötta på deras tjat
    Hehe, bra grej!
    (¯`°?.¸ ღ♥Mamma till älskade Eskil född 070707♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2