• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • Prinsessan Zelda
    jennsans skrev 2008-06-16 10:29:22 följande:
    jag pottar ju inte regelbundet utan har den framme så han vet vad detär o provsitter ibland.. igår hade jag tagit tempen på han precis o såg att han började krysta så satte ner han på pottan då.. o efter en stund kom det både bajs o lite kiss.. men tja.. sen bajsa han i blöjan senare med.. men var sååå mkt skönare när han bajsade på pottan då man inte behövde tvätta någonting knappt.. stoor skillnad..ang alexander så har han fortfarande feber.. 39.3 hade han i morse innan alvedonen.. o med alvedon 2½ timme senare så hade han 38,1.. ringde bvc ang prickarna o hon trodde på virus eller bakterieinfektion och inte på reaktion efter sprutan då det gått några dagar sen han fick den.. han äter välling iallafall så han får ju i sig något allt annat är kört.. kan inte se om det är några blåsor då jag inte får vara i närheten av munnen..idag sover han mest.. får lite välling när han vaknar och annars är det dags för alvedon typ.. för en stund sen vakna han o totalt gallskrek!! hörde inte mig själv tänka ens.. skrek så han skakade typ o det bara "rann" slem ur munnen då.. annars inte slemmig eller snorig så antagligen pga gråten..fortsätter han så sen har han ju uppenbarligen ont någon stans.. han drack efter lite protester ändå lite mer välling o somnade igen sen.. kunde tack o lov lägga ner honom en stund sen.. sorry för långt inlägg...
    var bvc sa att det kan ta upp till 1 vecka innan prickar dyker upp efter vaccinationen.
    bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • Halvblod

Wooohooo...ensam hemma...dansar på bordet!!!! SmileyCentral.com

• jennsans

Prinsessan Zelda skrev 2008-06-16 16:39:07 följande:

var bvc sa att det kan ta upp till 1 vecka innan prickar dyker upp efter vaccinationen.
    då litar vi nog mer på det.. har inte så stort förtroende för vår bvc tyvärr... hon tyckte att om det vart för jobbigt då när han hade 39,3 så kunde jag ju kanske ge en alvedon.. svarade snällt att jag redan gjort det.. hon hörde dessutom i telefonen hur gnällig han var så..

han har fortfarande hög feber.. provade ipren för att se hur det skulle hjälpa dock kräktes han upp den halva ml jag hade hunnit få i han direkt o stolpillerna var restnoterade på apoteket..

men nu verkar alvedonen ha hjälpt lite för nu går han längs möblerna lite.. han orkade inte krypa 5 steg ens i morse.. än mindre ställa sig upp.. då är man ganska påverkad tror jag
  • jennsans

för övrigt.. min dag i dag har varit total katastrof..

1: alexander hängig o gnällig man kan inte göra något annat än att hålla i kokhet bebis..

2: åskan slog ner i våran gamla digitalbox (har 2 ) precis sekunder efter jag tänkt tanken på att dra ur kontakten.

3: när jag åkte till apoteket o affären så ringer jag sen hem för att kolla en sak med christian då berättar han att datastolen pajjat när han o alexander suttit i den o de ramlat i golvet.. C tror att han själv tuppat av en sväng. Alexander gråter men troligen mest av rädsla. A har både sovit och hållt igång efter fallet så troligen slog han inte i sig någonstans..

fattades bara att jag skulle krocka på hemvägen eftersom jag körde lånad bil.

vad mer kommer hända?

kan morgondagen bli bättre?

*hoppas*

• H  e  l  e  n  a
    jennsans skrev 2008-06-16 19:41:59 följande:
    för övrigt.. min dag i dag har varit total katastrof..1: alexander hängig o gnällig man kan inte göra något annat än att hålla i kokhet bebis.. 2: åskan slog ner i våran gamla digitalbox (har 2 ) precis sekunder efter jag tänkt tanken på att dra ur kontakten.3: när jag åkte till apoteket o affären så ringer jag sen hem för att kolla en sak med christian då berättar han att datastolen pajjat när han o alexander suttit i den o de ramlat i golvet.. C tror att han själv tuppat av en sväng. Alexander gråter men troligen mest av rädsla. A har både sovit och hållt igång efter fallet så troligen slog han inte i sig någonstans.. fattades bara att jag skulle krocka på hemvägen eftersom jag körde lånad bil.vad mer kommer hända?kan morgondagen bli bättre?*hoppas*
    Gud vilken hemsk och jobbig dag! Morgondagen kan ju bara bli bättre tycker man!
    (¯`°?.¸ ღ♥Mamma till älskade Eskil född 070707♥ღ ¸.?°´¯)
  • jennsans

H e l e n a skrev 2008-06-16 20:51:51 följande:

Gud vilken hemsk och jobbig dag! Morgondagen kan ju bara bli bättre tycker man!
    jag hoppas på det.. o hoppas att om den inte skulle bli det att någon kan varna mig..
    för då vill jag inte kliva upp!
  • Jessa6

Idag har vi varit på Gekås sådär spontant bara, köpte lite bara, bland annat ett regnställ till Elias och lite kläder.

Ang potta så ska jag nog testa snart, men min sambo tycker det är lite tidigt, man får kaske tänka på det anala stadiet som Freud förespråkade...

• Prinsessan Zelda
    jennsans skrev 2008-06-16 19:41:59 följande:
    för övrigt.. min dag i dag har varit total katastrof..1: alexander hängig o gnällig man kan inte göra något annat än att hålla i kokhet bebis.. 2: åskan slog ner i våran gamla digitalbox (har 2 ) precis sekunder efter jag tänkt tanken på att dra ur kontakten.3: när jag åkte till apoteket o affären så ringer jag sen hem för att kolla en sak med christian då berättar han att datastolen pajjat när han o alexander suttit i den o de ramlat i golvet.. C tror att han själv tuppat av en sväng. Alexander gråter men troligen mest av rädsla. A har både sovit och hållt igång efter fallet så troligen slog han inte i sig någonstans.. fattades bara att jag skulle krocka på hemvägen eftersom jag körde lånad bil.vad mer kommer hända?kan morgondagen bli bättre?*hoppas*
    fy vilken dag. men e han extra hangig och inte orkar sa mycket tycker jag ni ska kolla sa han inte har orininflammation eller nat.
    bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • jennsans

Prinsessan Zelda skrev 2008-06-16 23:00:22 följande:

fy vilken dag. men e han extra hangig och inte orkar sa mycket tycker jag ni ska kolla sa han inte har orininflammation eller nat.
    han orkade saker igår kväll.. sovit lite bättre idag men nu verkar han inte vilja äta något.. fick i han 2 skedar gröt.. o vill inte ha flskan.. får testa snart igen.. han åt senast vid midnatt så inte så länge än..

igår tror jag dock han va så trött pga febern.. jag skulle då va helt slut med 39 graders feber.. dessutom när alvedonet inte tog ner den så mycket.. hade 38.7 idag så lite bättre än igår.. var dock nere på 37.9 i natt innan alvedonen då (gav då han gnällde så har troligtvis ont någonstans)

kan man få 39 graders feber av tänder?
  • Lindisen81

Inez dregglar just nu mer än någonsin och har alltid typ hela handen i munnen, dags för tänder att kika upp kanske...? hon har fortfarande bara sina två där nere, men nu måste de ju komma.

idag ska vi ner till ÖF, men först ska vi äta frukost och ha oss. skulle behöva till centrum oxå och shoppa... va så länge sedan ju så det kliar i fingrarna. =)

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2