• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • Mammelutten
    jennsans skrev 2008-06-17 06:49:04 följande:
    Prinsessan Zelda skrev 2008-06-16 23:00:22 följande: han orkade saker igår kväll.. sovit lite bättre idag men nu verkar han inte vilja äta något.. fick i han 2 skedar gröt.. o vill inte ha flskan.. får testa snart igen.. han åt senast vid midnatt så inte så länge än.. igår tror jag dock han va så trött pga febern.. jag skulle då va helt slut med 39 graders feber.. dessutom när alvedonet inte tog ner den så mycket.. hade 38.7 idag så lite bättre än igår.. var dock nere på 37.9 i natt innan alvedonen då (gav då han gnällde så har troligtvis ont någonstans)kan man få 39 graders feber av tänder?
    Min sessa hade feber förra veckan, troligen pga tänder (ja, jag vet att dom säger att man INTE får feber av tänderna, men att tänderna "passar på" att komma i samband med feber) Anyway... hon hade nästan 40 grader vid några tillfällen. Å nu är bägge framtänderna i överkäken på väg att spricka igenom. Så jag tror att man kan ha det! Hoppas det snart ger med sig så sonen mår bättre!

Hej förresten tjejer!
  • jennsans
    Mammelutten skrev 2008-06-17 07:12:42 följande:
    Min sessa hade feber förra veckan, troligen pga tänder (ja, jag vet att dom säger att man INTE får feber av tänderna, men att tänderna "passar på" att komma i samband med feber) Anyway... hon hade nästan 40 grader vid några tillfällen. Å nu är bägge framtänderna i överkäken på väg att spricka igenom. Så jag tror att man kan ha det! Hoppas det snart ger med sig så sonen mår bättre!Hej förresten tjejer!
    he he o vem kan bevisa vad som kommer av vad?
    ok.. låter kanske som det är fler på väg här då för bokstavligen rinner ur munnen vilket de inte gjort vid de 4 första tänderna.. ja ja får se hur dagen utvecklar sig.. idag sover han inte bara iaf
  • Mammelutten
    jennsans skrev 2008-06-17 07:36:31 följande:
    he he o vem kan bevisa vad som kommer av vad? ok.. låter kanske som det är fler på väg här då för bokstavligen rinner ur munnen vilket de inte gjort vid de 4 första tänderna.. ja ja får se hur dagen utvecklar sig.. idag sover han inte bara iaf
    Håller med!
  • jennsans

ha ha lite skrattretande.. han "tvingar" upp en kl6 o nu tar han sin första tupplur.. ätit 1 smörgåsrån hittills idag.. druckit några klunkar vatten med iaf...
    jag är trött! *snark* nu ska jag nanna soffa

• jelikas
    Lindisen81 skrev 2008-06-17 06:54:53 följande:
    Inez dregglar just nu mer än någonsin och har alltid typ hela handen i munnen, dags för tänder att kika upp kanske...? hon har fortfarande bara sina två där nere, men nu måste de ju komma.idag ska vi ner till ÖF, men först ska vi äta frukost och ha oss. skulle behöva till centrum oxå och shoppa... va så länge sedan ju så det kliar i fingrarna. =)
    Tore har sin första uppe på g nu. Har börjat gå igenom och hab drägglar floder och biter på allt i sin väg. Han har som Inez bara 2 tänder där nere
  • Halvblod

Hej hej
    Här har ni en till liten tjej med bara 2tänder där nere...gulligt. När vi var hos tandsköterskan för 2månader sedan så sa hon att tänderna där uppe synd jättetydligt och kommer näääär som helst förmodligen inom några dagar...hahaha...snacka om segt tandkött

Sen Leia i söndags tog sina första steg igen efter att hon var sjuk så tog det mindre än 1dygn innan hon började gå helt, så nu kryper hon i princip inget alls längre.
    Satte för skoj skull en stegräknare på henne i helgen (hon är om möjligt ÄNNU mer aktiv nu än innan!!!) och på 3timmar hade hon gått över 4500steg :-O

• jelikas

Idag har jag beställt fotograferingstid till Tore. Ska dit på måndag och fota. Ska bli superkul så jag har fixat lillebrossans gamla sjömanskostym som han skall ha på sig

De hade ett erbjudande just nu för alla ett åringar att tog man 8 bilds serie så fick man en förstoring på köpet. Detta skule gå på 895 kr. En fyra bild serie skulle kosta 695 kr så vi kör på 8 bild serie
    Korten kommer vi få innan han fyller 1 år så vi kan sätta upp dom.
    Skall även förstora bild på mig och syrran och min lillebror och sätta upp

• H  e  l  e  n  a
    Halvblod skrev 2008-06-17 09:56:00 följande:
    Hej hejHär har ni en till liten tjej med bara 2tänder där nere...gulligt. När vi var hos tandsköterskan för 2månader sedan så sa hon att tänderna där uppe synd jättetydligt och kommer näääär som helst förmodligen inom några dagar...hahaha...snacka om segt tandkött Sen Leia i söndags tog sina första steg igen efter att hon var sjuk så tog det mindre än 1dygn innan hon började gå helt, så nu kryper hon i princip inget alls längre.Satte för skoj skull en stegräknare på henne i helgen (hon är om möjligt ÄNNU mer aktiv nu än innan!!!) och på 3timmar hade hon gått över 4500steg :-O
    Haha, kul idé med stegräknare på den lilla Ingen pulsklocka också?
    (¯`°?.¸ ღ♥Mamma till älskade Eskil född 070707♥ღ ¸.?°´¯)
  • H  e  l  e  n  a
    jelikan skrev 2008-06-17 10:28:30 följande:
    Idag har jag beställt fotograferingstid till Tore. Ska dit på måndag och fota. Ska bli superkul så jag har fixat lillebrossans gamla sjömanskostym som han skall ha på sig De hade ett erbjudande just nu för alla ett åringar att tog man 8 bilds serie så fick man en förstoring på köpet. Detta skule gå på 895 kr. En fyra bild serie skulle kosta 695 kr så vi kör på 8 bild serie Korten kommer vi få innan han fyller 1 år så vi kan sätta upp dom.Skall även förstora bild på mig och syrran och min lillebror och sätta upp
    Åh vad roligt! Sjömansdräkt som är så sött!
    (¯`°?.¸ ღ♥Mamma till älskade Eskil född 070707♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2