-
jobbigt. hoppas det fixar sig snart med eget. kramar.Vickyb skrev 2008-06-28 08:30:13 följande:Vi ska flytta isär. Det var min idé. Är så deprimerad och det blir värre för varje dag som går. Jag måste ha en egen lägenhet så jag kan fokusera på mig själv och på barnen. KramPrinsessan Zelda skrev 2008-06-25 20:05:09 följande:
-
vi köper heinz ketchup där de tagit bort massa socker och inte tillsatt sötningsmedel. då känns det bättreHalvblod skrev 2008-06-28 00:51:28 följande:Prinsessan Zelda skrev 2008-06-27 19:47:27 följande:Hahaha, jag har en bild i huvudet från när jag gick i förskolan och dietisten lade upp sockerbitar som motsvarade en viss mängd ketchup...sjuuuuukt mycket...dock förträngde jag saft, sylt, godis osv osv...hahaha
-
Isabel äter mindre nu än hon gjort tidigare. hon ska oftast äta lunch och middag själv och inte så himla mycket slinker ner just nu. mest köttet äter hon.
så här ser det ut ungefär. det är såklart cirkatider.
8 frukost: vanlig havregrynsgröt med äppelmos eller sylt och mjölk.
11-12 lunch: oftast plockmat, tex pasta/ris/potatis, kött av nåt slag och grönsaker
14-15 mellis: grekisk yogurt med fruktpure och rispuffar (hon kräks inte lika mycket med rispuffar i)
18 middag: oftast plockmat
19-20 välling innan läggning
blir frukt däremellan och ibland blir det burkmat om vi är ute osv.
-
morron allihopa.
imorse hade vi tråkigt så jag Isabel och Adam gick ut på tomten och badade i poolen vid 8 tiden. Hoppas inte grannarna blev sura, he he
idag ska vi till barnens gammelfarmor i strängnäs. alltid väldigt mysigt.
hoppas alla andra får en bra dag, städande eller ej
-
gör som vanligt. med lingonsylt eller äppelmos/kanel i. och en skvätt mjölk. gör grahamsgröt och mannagrynsgröt ibland också. precis som vanligt.Familjen Höög skrev 2008-06-29 21:48:36 följande:ni som ger era barn havregröt på morgonen, hur gör ni den? som vanligt eller mixar ni den?
-
god morgon.
hmmm. har fol varit lite trötta och flamsiga här på morgonen
skönt beckah att sova så där.
Isabel vaknade 6:40 men sover nu igen. Det känns som hon har lite feber, men inget annat?? Får se hur det utvecklar sig. vi andra är friska (ta i trä). Idag måste jag dammsuga..... blä....
Så nu får man komma och hälsa på snart då Linda
-
Isabel och Adam i poolen häromdan
-
tandläkaren?? dit går man vid 3 års ålder väl??
vi skojar och stojar när vi borstar tänder så Isabel skrattar, lättare att borsta då, he he. sen får hon borsta själv efteråt.
-
vår tandhygenist sa att det inte är ok med välling efter tandborstning, eller med nattamningBeckah82 skrev 2008-06-30 10:24:46 följande:Man brukar få träffa tandhygienisten som predikar om att man ska mata si och så.Som berättar att nattamning får tänderna att trilla ut medan det dock är helt okej att ge en flaska välling EFTER tandborstningen.de är helt jävla blåsta så jag kommer nog inte ens gå om Alvin får en tid. NOLL respekt efter att fått veta deras idiotiska påståenden.
. vi borstar alltid tänderna efter vällingen.
-
Lindisen81 skrev 2008-07-01 20:11:26 följande:suck o skit. nu kommer min klagosång! måååår skiiiit. inez med. blääääääääääääää.Min hals går f-n i tusen små bitar snart, känns som rakblad i den. stackars mig. huvudvärk har jag oxå, hela j-a dagen! och tröööööööööööööt. inez gråter, säger aj aj, gråter, säger ajaj och håller på så tills hon somnar. massor av tårar.... jag vill baka, men orkar inte, vill vill vill,,..... johan fixar med de sista skåpsdörrarna, två hyllplan till det som ska bli mitt bakskåp saknas. suck å skit, j-a ikea.krya på er!!! INge kul. själv har jag lite ont i kroppen överallt, hoppas det inte e nåt på g. Isabel hade feber igår, är idag feberfri men har massa prickar. hmm.. antingen tredagarsfeber eller värmeprickar, eller nåtAnns krypin skrev 2008-07-01 21:04:48 följande:Käre värld.... ja e me sjuuuuuk öm i halsen har svårt å svälja å mega ont i hövvet å då äre inte bara spånet som sväller, mini feber toppar på kvällen å från näsan är två skidspår...suckar... hövvevärken har nu gott ned i nacken, blir fint det här...Krya på dej lindisen..kramisar