• maugu

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Hej alla!

Jag har smugit lite i kulisserna då jag fortfarande ej fått min op och går nu in på v.3 i min sjukhussäng Förhoppningsvis är jag först i kön till Umeå nästa vecka så vi kan få tillbaka vårt liv..bebisen växer-är nu i v.15

Mår fysiskt hyfsat bra-kan inte vara uppe några längre stunder pga yrsel och obehag men mentalt åker vi berg-och dalbana..dock, lite shopping är ju aldrig fel så här har jag legat och klickat hem både det ena och andra på alla erbjudanden

Och underbara bilder i BT-Gosmamman jag tycker Katvig ränderna och POP-klänningen var en hit-jag gillar att blanda print..

Hoppas ni mår bra och mina tanker går till Anna och hennes familj..

• maugu

Glad midsommar på er!

Jag är nu åter Östersund efter min hjärnop i Umeå.
    Allt har gått bra men visst har det varit tufft och jag har några veckor kvar av att kroppen ska läka efter ingreppet.
    Man ska kolla min bebis lite snabbt med UL (efter op mötte BM upp och kollade hjärtljud med doppler,allt var bra då och nog tror jag mig känt att bebisen rört sig).

Ha det så gott alla så hoppas jag är tillbaka i forumet lite mer aktivt om några veckor!!!!Är väldigt trött i kropp och huvud.

• maugu

God morgon på er!

Tack för alla era fna hälsningar-värmer i själen.
    Ja, det har varit en otroligt tuff resa men den ska som sagt förhoppningsvis vara över nu för ett bra tag framöver.

Jag har hela tiden tänkt att jag haft "tur" dvs att de skickade mig på magnetröntgen och hittade den så att jag får lte xtra tid här på jorden...Har tänkt mkt på Jojoas svägerska och jag är otroligt tacksam för att jag fick en chans att överleva detta.

Ha en skön dag bland "baksmällor" och annat

Kram

• maugu
    LA Woman skrev 2008-07-01 15:32:33 följande:
    Så skönt att läsa om att det kan gå bra Svårt att se så långt framåt när man är mitt i det. Någonstans intalar jag mig att hon ska bli som innan även om jag vet att det inte är säkert. Nej, de samtalen glömmer man aldrig!!! Usch man bara rasar ihop
    Hej!
    Beklagar och hoppas din mamma inte får allt för bestående men..det är ju oxå så att efter en hjärnblödning så tar det ett tag innan hjärnan kopplat om och repar på sig..dvs lite längre tid än när man typ bryter benet..
    Jag låg själv på NIVA i Umeå för 2 veckor sedan (opererades i hjärnan pga en stor cysta)och allt gick toppen. Träffade några, äldre som yngre som råkat ut för hjärnblödning..och de var i olika stadier av hur de blivit drabbade..det beror ju helt på vart hjärnblödningen brustit och hur snabbt man åtgärdade den..
    Håller tummar och tår för att din mamma snart är på fötter..
    Kram
  • maugu
    LA Woman skrev 2008-07-01 15:51:16 följande:
    Tack!! Jag läste om din cysta tidigare och insåg att vi snackade i samma ankomstgrupp på AFF. Så skönt att höra att allt gått bra!!!!! Som sagt det är svårt det där med hjärnan och väldigt individuellt hur illa sånt tar. Mamma fick snabb hjälp men det var en stor blödning och hon blev snabbt djupt medvetslös så nu kan vi bara hoppas att det ska bli så bra det bara kan! Kram
    Jag gick in och läste i din blogg och förstår allvaret..vad tufft för hela er familj och jag vet av egen erfarenhet att man inget kan säga utan bara avvakta..

En fd kollega till mig råkade ut för 2 hjärnblödningar förra året, en mindre och sedan på det en massiv blödning..45 år gammal..
    Har små barn..det är så olustigt när det händer.. han lever men har förlorat talet och viss förmåga att röra sig..

AFF-nu blev jag nyfiken i vilken grupp vi kan ha stött samman
    Kram
  • maugu
    kitty79 skrev 2008-07-01 17:17:42 följande:
    hm brukar ni välja rek ? ang posten alltså , hos batinki kunde man väla mellan rek och vanlig , valde man vanlig så står det att de inte tar några konsekvenser för försvunna paket osv..
    Hej!
    Som webshop kan man aldrig friskriva sig från ansvaret om kund ej skulle få sitt paket(enl distanshandel och enligt Europalag)-välj vanlig frakt är mitt tips..
  • maugu
    jacao skrev 2008-07-01 17:25:20 följande:
    LA Woman skrev 2008-07-01 16:04:19 följande:
    och jag var nr 3 att få i den gruppen
    Men vad kul att det är fler aprilisar(marsisar) här...Tror att Lawoman hade sitt nick på AFF men ditt kommer jag ej ihåg..var inte så aktiv-tyckte det blev för mkt Sthlmsfika
  • maugu
    Incommunicado skrev 2008-07-01 17:47:54 följande:
    Storlek beror ju på storleken p ditt barn vid födsel och viktuppgång. Lurvisen är ju inte för vintern direkt så lite löst tippar jag att du kan ha den sept-nov ev dec beroende på var du bor. Säg 3-4 mån bebis ungefär, st 68 bör räcka om det är en tjej, kanske behövs 74 om det är en kille. Jag tror att det är olika säsonger med hur stora el små de är i stolrekarna så det är ganska omöjligt att säga exakt. Jag tror dock att den räcker om du inte ska ha den alltför lämnge, trist att ha för stor i början också?Hoppas du får fler intelligenta svar på det här som sätter myror i huvudet.
    Tänkte bara säga hej
  • maugu
    Buttelina skrev 2008-07-01 17:53:10 följande:
    man får alltså inte det?? jag blev lite nervös när jag såg att batinki hade det eftersom det försvunnit en del paket för mig...
    Nej-jag har länken och händer det att paket kommer bort så kan jag maila den och kanske den kan ligga på webshopslistan (länken alltså)..det är ytterst sällan att paket försvinner..om kund försöker "luras"så är det ganska enkelt att se trenden..jag vet att några webshopar rekar själva vid högre belopp utan att belasta kunden..
  • maugu
    Buttelina skrev 2008-07-01 17:54:17 följande:
    maugu: hoppas att du mår bättre nu och att allt går åt rätt håll
    Tack-har idag haft ett bakslag..man kallar det för hjärntrötthet..har sovit mest hela dagen..och så har jag åkt på en superförkylning som mina barn hade med sig till mig..och så lite gravid på det

Hoppas att morgondagen blir lite bättre..
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10