• maugu

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

En OT-fråga; någon som vet vad POP skaljackor kostar nu i höst?Och om de ändrat modellen?

• maugu
    Tjejtriss skrev 2008-08-08 09:15:12 följande:
    Har du sett katt-tröjan med prickiga ärmar i strl 140 nånstans i Sverige? Fast den kanske kommer, får hoppas på det..
    Nej-jag hoppas på Sweetfunky..har hittat den i de danska shoparna men vill undvika portot..
  • maugu
    Tjejtriss skrev 2008-08-08 09:17:35 följande:
    Jag gillar inte att din kanintröja i 128 ligger så högt Redan liksom! Och jag måste nog snart lägga ut Stellas kanintröja Det är sorgligt..
    Ja-är förvånad själv..är över det pris som jag köpte den för i våras...men, otroligt sorgligt att behöva sälja den..
  • maugu
    Tjejtriss skrev 2008-08-08 09:15:12 följande:
    Har du sett katt-tröjan med prickiga ärmar i strl 140 nånstans i Sverige? Fast den kanske kommer, får hoppas på det..
    Nej-jag hoppas på Sweetfunky..har hittat den i de danska shoparna men vill undvika portot..
    Duntoffla skrev 2008-08-08 09:18:21 följande:
    God morgon!Hittade inte heller tråden nu. Den måste varit borttagen och med tanke på hur det lät så var det nog lika bra det.Är så sugen på att spana in om den lokala Molo-butiken har lurvar på gång... Enligt deras hemsida kostar den sk "dubbeljackan" 695 kr (den har fleece inuti). samma sak med vindjackan. (695 alltså)www.polarnopyret.se/Pages/Showroom/ShowroomCa...
    Tack för länken-då måste alltså "vindjackan" vara skaljackan som man köper WS till..
    Dubbeljackan lade jag ut på T själv-gigantisk till min son..han är så pluttig..
  • maugu
    Tjejtriss skrev 2008-08-08 09:26:22 följande:
    Ja, jag såg den också i Danmark. Har mailat Krumelur, Sweetfunky och Spojl och efterlyst den nu..
    Jag mailade oxå Sweetfunky och de har tagit in i stk 140 men jag vet ej vilka print..

Väntar på att de ska uppdatera sin shop..otålig...
  • maugu
    Duntoffla skrev 2008-08-08 09:28:00 följande:
    Ja, det var lite svårt att tyda då de ändrar namn. Och när vi ändå är lite OT...är det någon som vet hur POPs vinteroverall är? Bra? Dålig?
    Jag gillade den inte...tycker den var lite klumpig..däremot skaloverallen var perfekt-superbra!!
  • maugu
    Duntoffla skrev 2008-08-08 09:35:58 följande:
    Ok. bra att veta. det finns ju lite på T nu och undrade hur de är. Så du rekomenderar skaloverall? Hur mycket kläder har man under då? Om det är en hyfsat vinter (ca 10-20 minus) Och vilken storlek tar man till en liten knodd som min (ja, han är ju inte så liten i växten men till åldern ) Vad hade du tagit till din lillfis?
    Jag som bor i kalla Jämtland har fallit för TROLL..är som en skaloverall med med ullunderställ som lös overall (dvs du kan vilja själv om du vill ha i eller ur) alt med fast ullunderställ..blir det riktigt kallt (här uppe är vi inte ute när det blir -18)så har jag ett ullunderställ xtra att förstärka med...

Ull är bäst då det ej låter fukt/svett mm ligga kvar mot kroppen...som gammal militär så vet jag av egen erfarenhet att lager-på -lager är det bästa sättet att klä sig (blir luftspalt mellan kläderna som håller värmen)...dessutom så kan man ha overallen året runt, då den är vattentät, andas och har slitstarkt cordura..slut reklam för mitt val

Jag hade som sagt valt skaloverall och förstärkt med ull (försöker undvika fleece men det går ju det med).
  • maugu
    Duntoffla skrev 2008-08-08 09:46:03 följande:
    Jo, jag tänkte ju att du är proffs som bor uppåt.  Jag har ju själv alltid kört med skal och lager på lager när jag säsongat i Åre. Tycker att det är lättare att kunna ta av sig ett lager om det blir varmt än att vara påbylsad. Mamma vill ju köpa en vinteroverall till N och är inne på Nanook eftersom hon/vi nog kan gå på utförsäljningen. Dock är inte den förrän i januari och jag tänkte att man kanske kommer behöva 2 uppsättningar i alla fall då planen är att N ska börja på dagis då. Vi har en underställströja från Nanook men det är inte ull. Undrar hur den är? Och bör man ha 80 eller 86? Noel har ju 80 nu men lär väl växa. En del kläder är ju tokstora när det kommer till ytterkläder. Har du ngn länk till TROLL? sorry för OT
    Här är länken: http://www.trollcompany.no/index.php

Vet att de säljer in märket i Sverige nu och att du kan få tag på dem i olika webshopar;

www.norrbaggen.se
    www.uteungar.se mfl

Jag har 86 i min "parkdress" till Gustaf..blir perfekt i vinter..
  • maugu

Kikar in..underbara bilder på reklambebisarna...

Isold: underbar bild på linnepojken-spexigt värre...

Och fina tröjor Ängeln/Tjolla-vilka storlekar har ni tagit?Är oxå sugen på tröja men 92 är tokstort...kanske man får köpa baby 86...

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10