• maugu

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

God morgon!

Började idag i BT-vilka godingar och vilka fina nostalgikläder-det rä tuff man har bilderna då man sålt av detta mesta från att sonen var yttepyttebebis

Mitt första danskköp var en MOLO-suit, gul med blå stjärnor och IDAT bruna apor..innan dessa visste jag inte ens om "di danske"

Jag fick oxå paket igår, NS brallor mörkbruna med blå detaljer, de 80-tals blå (inte så snygga iRL)och 3 MOLO-suitar, rymd-älg och cirkus (grön).Älgarna kändes så där-bleka på något vis..Ska se om jag orkar börja fotografera och lägga lite bidrag i BT..

Idag ska vi på utflykt-min första sedan op Får se hur jag orkar...

Kram

• maugu
    Buttelina skrev 2008-07-16 08:53:41 följande:
    nä, jag gillar inte ns alls. gillar inte de bruna muddarna.. nä usch inte alls min smak. gråa trista kläder. och sen har jag bara ett par jeans till barnen som jag gillar... tycker jeans är så hårt på lekande barn
    Men du, de helt bruna NS http://www.freshmilk.se/product_info.php?manufacturers_id=43&products_id=1754

Supermjuka, coola och sköna...supersnygga att matcha..jag ser framför mig IDAT hajar tex tar upp det blå i dem...
  • maugu
    lillronya skrev 2008-07-16 08:59:02 följande:
    Mycket snyggt.
    Precis vad jag hade tänkt mig Håller med!!
  • maugu
    sofia23 skrev 2008-07-17 18:01:59 följande:
    åh såg att 1klass har börjat ta ut en expeditionsavgift på 69 kr!!liite dyrt eller...?
    Håller med-dessutom tycker jag det är lite fräckt att säga att man har "fraktfritt" (sett det i deras annonser)..och sedan lägger på 69:- på alla ordrar..
  • maugu
    sofia23 skrev 2008-07-17 18:07:25 följande:
    ja exakt,inte kul att handla där då..tror de förlorar kunder på det...betalar juh då hellre frakt på nån annan internetbutik
    Precis-tycker oxå det är synd då jag gillar deras utbud och service men vägrar betala 69:-...
  • maugu
    lillronya skrev 2008-07-17 18:12:30 följande:
    Lite nya bilder i bt.Finns bild på tatueringen i mitt galleri nu också, för den som är nyfiken.
    Vad fin han blev i hajjackan--tycker han ändrat sig mkt i utseende de sista veckorna-ingen bebis utan en liten pojke Ska kika på tatueringen senare...
  • maugu
    jompa skrev 2008-07-17 18:14:11 följande:
    Hej tjejerHar idag sett många nya Molosar IRL. En del var fint och annat inte, enligt mig då. Gillade blomprintet, tyckte att deras leggings i lila/vit var fina, sen var den gråa klänningen med blommor på jättefin. Tyvärr har jag bara sett det i stora storlekar så något sådant kan man inte köpa. Tyvärr är det inget pojktryck som jag gillar i höst.
    Hej!

Vad kul ändå att få kika IRL..jag är nöjd med mina inköp än så länge..isbjörnströjan utan ränder är verkligen fin, rymdsuit och cirkus oxå...

Jag dissade vårens utgåva hårt men fick ta tillbaka det när man sett kläderna ett tag..vips, så kanske du oxå hittat en favorit som du "bara" måste ha
  • maugu
    lillronya skrev 2008-07-20 07:22:56 följande:
    Jo eget hus är skönt på många sätt.Men vi köpte en gammal gård utan varken vatten och avlopp.Hittils har vi fixat trekammarbrunn, gjort toa, satt in varmvattenberedare, byggt ut lite på bredden, höjt och breddat taket, tilläggsisolerat och klätt om huset.Inget är riktigt färdigt.... Så här har vi hållt på i ca 10 år.När vi flyttat in med två små barn levde vi utan toalett i över ett år! och utan dusch i fem!! år. Slå det om ni kan. Under tiden fick vi några barn till.Någon gång blir vi säkert klara.Godmorgon i tråden, förresten!
    God morgon!

LÅter som det hus jag och exet köpte-vi "duschade" i köksvasken under ca 6 månader..men, vi gjorde allt själva och efter ca 2 år var det klart...men, det är tufft med dessa renoveringsobjekt..

Apropå att cykla-min 8 åring cyklar detta år efter att tidigare blåvägrat..precis som din dotter, varför träna när hon andå inte kunde?I år lirkade jag med henne och vips satt hon på cykeln och cyklade..ramlade några gånger men det var så kul att cykla med de andra barnen på gatan att hon tränade på..Jag tror man ska vänta tills de själva "vill".
    Äldsta dottern var 4 när hon började och cyklade utan stödhjul när hon var 5-dessutom lärde hon sig cykla på en gräsmatta De är så otoligt olika..
  • maugu
    lillronya skrev 2008-07-20 08:07:54 följande:
    Måste passa på att fråga. Hur är esl bullrider heldressen? Velade länge mellan 80 och 86 till Emilio. Tog till sist 86, men velar egentligen fortfarnde....Lite morgonshopping är ju aldrig fel
    86 blir bra-jag har 80 till min plutt och han håller på att växa ur den...ESL och IDAT är ju generellt lite små i stk..
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10