Inlägg från: jojoa75 |Visa alla inlägg
  • jojoa75

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

ängeln83 skrev 2008-06-09 15:26:09 följande:
    Ooooh, grattis Vilket fint pris, lööööve pappelina mattor, har 2 st men är sugen på några till, har hittat en som skulle passa perfekt till skrutts blivande rum.
    Har velat ha en sån lääänge, så jag är överlycklig! Det blev den här, den långa. Ska vara i vår hall däruppe, sen ska jag ha en i hallen här nere när det blir färdigt o sen några i lekrummet i olika färger som på rad. Men då får dom rummen bli färdigrenoverade först
    Hallen upptill är färdig, så där ska denna vara:
    http://www.designonline.se/Products/sek1/Carpets/Rugs/4024/Viggo+matta&VariantId=5
  • jojoa75
    ängeln83 skrev 2008-06-09 14:42:03 följande:
    Tråkigt Bättre lycka imorgon då kanske.Huaaa, du, kom hit och var lite flitig här också, ser ut som sju svåra år.
    Äntligen klar! Nu är orken slut tyvärr..

Nika: dyrt att hänga här! Men jag ääälskar småfolk jag med! O Danafae, Katvig, idat, molo, kikkid mm mm mm
  • jojoa75
    Nika skrev 2008-06-09 16:18:59 följande:
    som sagt det har smittat av sig det med...Ella fick sin första Moloklänning (poetry)+ prickiga tajts, men favoriten var ändå kanintunnikan...hon undrar när det blr kallt så att hon kan ha den! Men småfolk är finast! Faktiskt liite finare än Meandi Katvig har jag inte vågat mig på ännu, vill se storlekarna in real life...men har gluttat på din fina Danafae klänning...såg att de hade en rosa/blå/vit randig som verkade fin...men den var bredrandig så då får jag gå ner några kilo till först...
    Har det rosablå randiga linnet oxå, har det på mig idag Till meandi vita knickers från förra våren o nu när vi ska ut o gå tar jag en vit kofta på, så sommarfint!!
    Älskar danafaes material, jättefin bomull!
  • jojoa75

Japp, småfolkhysterin håller i sig starkt här!
    Hos mig med

• jojoa75
    Tjejtriss skrev 2008-06-09 17:55:30 följande:
    Nu får ni sluta tjata om Småfolk, annars blir jag också sugen på nåt mer
    Jag är sugen på massa mer Men då får det allt vara lite erbjudande
  • jojoa75
    Ullis 10 skrev 2008-06-09 19:21:39 följande:
    Åter OT - men så bra - de är nog viktigt att de inte blir rädda o stressade just de där första gångerna!!! Dags gör beröm o belöning kanske? Vi kör med glass osv! Bra att ni får hjälp, det får äntligen vi också! (Efter fyra ambulansfärder, varav tre från dagis, på kort tid..) Så jobbigt när man märker att ngt är fel, t ex så åkte vi in en söndagkväll, läkaren såg inga problem o sa att dagis bara skulle vara bra för honom dagen efter. Han föll ihop efter en timme på dagis, fick adrenalinspruta o ambulanstur. Förstår att de inte alltid kan veta, men ibland känns det som att de inte ens tar det på allvar o försöker, eller hur?För att återgå till ämnet: Är det fler som tycker att den orange/blå Katvigen dämpas väl mkt i färg efter bara några tvättar? Bortskämd med de andra sommaplaggen från Plastisock, Molo o Småfolk kanske - de håller sig perfekt!
    Tycker att vissa Katvig tyvärr blir lite noppiga o blekta. Inte alla dock, o betydligt bättre nu iaf än föregående år.
    Usch, jobbigt med massa ambulansfärder o så, har de hittat vad det är för fel på honom?

ZVARTALILJAN: Skönt att du hittat en läkare som förstår allvaret i det hela! Bilden du tagit på Maia var borttagen när jag kollade här, men enbart av din beskrivning i ord så låter det ju liksom inte fullt normalt. Vad bra att det gick bra med inhalationerna! 24.t EKG dosan brukar komma hem ganska snart, det är ju ofta allvarliga saker som ska uteslutas, så de brukar vara ganska snabba med det där.
    Hoppas att ni får snabba svar! Tänker på er.. Inte lätt att vara sjuk eller förälder till sjukt barn inte.. Det gäller att stå på sig som tusan!
    Efter att Lucas varit sjuk mer eller mindre ett år tröttnade vi på vc-läkarna, fick aldrig träffa samma nästan o det kändes som om de botade det som behövdes just då, inte långsiktigt. Liksom VARFÖR är han så sjuk hela tiden nästan? Varför får han inte vanliga förkylningar, utan får över 40 graders feber o mellan 100 - 150 i CRP varje gång? Gick till en privat barnläkare som tog oss på allvar, tog alla tester, immunbrist, allergier mm mm. Visade inget, men han hade förstorade polyper o opererade bort dom o satte in rör i örat. Dessutom tog dom odlingar på honom när han blev sjuk, nästan varje gång var det pneumokocker, så han blev vaccinerad.
    Efter dessa sakerna så har han bara varit "vanligt" sjuk! Inga allvarliga infektioner, utan bara vanliga förkylningar mm.
    Skickar en bamsekram!
  • jojoa75
    Buttelina skrev 2008-06-09 19:28:59 följande:
    heeeeeej jag har också shoppat lite idag
    Berätta!!!
  • jojoa75
    Fantastiska Skatt skrev 2008-06-09 19:40:25 följande:
    Äh hon gjorde oss nyfikna och gick glatt och gömde sig

• jojoa75
    Buttelina skrev 2008-06-09 22:00:11 följande:
    vilken småfolk är finast??grön med traktorer och orange kantband eller gröna med små havsdjur och bruna kantband?
    vilken strl har du till isabell i småfolk klänningar? Velar ff om klänningstrl, zvartaliljan tyckte jag skulle ta 98/104 för hon trodde inte att 86/92 skulle vara en klänning så särskilt länge på Maia eller Emma. Men jisses, hon är bara 2 Vill inte köpa 98/104 o så är den så lång att det blir ett nattlinne ju.. Fundersam
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10