Incommunicado skrev 2008-08-19 10:55:31 följande:
jag behåller den. Jag ahr inte lagt undan lurvis, borde kanske göra det?
Absolut inte menat som kritik, men reagerade ändå lite på att man vid en inskolning säger så.
Jag har två barn, ibland känns dom som om dom vore minst tio stycken o visst är det skönt att åka till jobb o bara få vara jag.. o inte mamma hela tiden nonstop. Började ju med min hobby när jag var mammaledig just för att det var nödvändigt för mitt psyke o välbefinnande att ha nåt som bara var mitt eget, där jag bara var jag.. Emma var väääldigt mammig innan.
Kanske bara löjligt att reagera som jag gjorde o tycka det var en knepig attityd som tjolla nämnde att nån haft på dagis, men jag såg det framför mig liksom, hur svårt det var att släppa ansvaret, att bebisen inte längre var bebis mm mm mm o så nån annan förälder som uttrycker sig så vid inskolningen till en (det vet jag ju iofs inte, bara såg det framför mig så) främling.
Men det är väl lite tabubelagt det där.
Visst älskar vi våra barn, alla lika mycket oavsett om man är hemmamamma eller vad man nu väljer.
Själv jobbar jag ju o barnen stortrivs på dagis, jag älskar mina jobb (båda två

) o mår bra, är glad o DÄRMED en ännu bättre mamma!
Vissa dar skulle jag oxå kunna tänka mig att slänga ut ungarna på T, köp nu typ 5 kr st
Men jag älskar dom ju så klart, alla tycker nog det är jobbigt ibland, inte alla som säger det högt bara.
Tror för övrigt mycket på en sak som min morfar sa till min mamma när hon stressade sönder sig för att jobba en heltid på halvtid för att kunna vara hemma med mig o min bror resten av tiden:
Det är inte kvantiteten av tid, det är kvaliteten...
Det ligger nog mycket i det, om jag varit med mina barn 24 timmar om dygnet alltid utan att ha en egen roll förutom mamma så hade jag blivit knäpp o då hade vi inte haft så kul tillsammans...
Jobbar 75 % natt o så har jag en till två träffar i veckan. Så rent krasst så jobbar jag två till tre nätter i veckan, kan ju vara både helg o vardag. Mina barn är på dagis två till fyra dar i veckan. Har en mamma som hjälper mig lite nu o hämtar lite tidigare, annars är dom där till halv fem de dagarna.
Resten av dagarna är vi hemma o har mysigt, mamma är glad o då är barnen oxå glada!
Skickar en styrkekram!!
För övrigt går Lucas sin sista dag på dagis idag............. Han börjar förskolan imorgon!!!!!!!! Han är sååå stolt..