Inlägg från: jojoa75 |Visa alla inlägg
  • jojoa75

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Fantastiska Skatt skrev 2008-08-19 09:26:53 följande:
    Jag håller med dig helt! Jag blev idiot förklarad här i "byn" för att jag inte ens ställt Oliwer i dagiskö i våras - men du har ju RÄTT till dagis 15h/v , det är SÅ skönt att ha xx på dagis, jag blir tokig att dom hemma osv osv. Men jag ser det inte som en rättighet, snarare som en skyldighet för att jag måste ha en plats när jag börjar jobba Har lixom inte skaffat honom för att lämna bort när jag själv e hemma, man får leka, gå till öf osv men men....jojoa --- shit va du e duktig då Tack för förklaringen ang febern! Läste det men blev utslängd så kunde inte svara (ovanligt på fl just nu va? )Novjenny --- hmm, svamp? Intressant
    Vassego så lite så
    Mår skatten bra nu?

Visst låter det attans hurtigt Att fixa med sånt på natten..
    Sen att jag ska sova hela dan efter jag varit hos doktorn nu, det behöver vi ju inte prata högt om

Ojoj, tiden går.. måste dra till doktoren o sitta i deras roooooliga väntrum
  • jojoa75
    Fantastiska Skatt skrev 2008-08-19 09:52:34 följande:
    Inte är du sjuk hoppas jag?!Ärsch, sova på dagen räknas inte Oliwer mår bra nu tack! Äter pencellin iof men har gjort en vecka så han är sig själv igen
    nope, fått utslag bara. troligtvis reagerat på myggbett, ville bara få det konstaterat att det inte var nåt annat, fått flera stycken som först såg ut som myggbett o sen blev större.
    Nu kallar kudden!
    Gonatt på er!
  • jojoa75
    Incommunicado skrev 2008-08-19 10:55:31 följande:
    jag behåller den. Jag ahr inte lagt undan lurvis, borde kanske göra det?
    Absolut inte menat som kritik, men reagerade ändå lite på att man vid en inskolning säger så.
    Jag har två barn, ibland känns dom som om dom vore minst tio stycken o visst är det skönt att åka till jobb o bara få vara jag.. o inte mamma hela tiden nonstop. Började ju med min hobby när jag var mammaledig just för att det var nödvändigt för mitt psyke o välbefinnande att ha nåt som bara var mitt eget, där jag bara var jag.. Emma var väääldigt mammig innan.

Kanske bara löjligt att reagera som jag gjorde o tycka det var en knepig attityd som tjolla nämnde att nån haft på dagis, men jag såg det framför mig liksom, hur svårt det var att släppa ansvaret, att bebisen inte längre var bebis mm mm mm o så nån annan förälder som uttrycker sig så vid inskolningen till en (det vet jag ju iofs inte, bara såg det framför mig så) främling.

Men det är väl lite tabubelagt det där.

Visst älskar vi våra barn, alla lika mycket oavsett om man är hemmamamma eller vad man nu väljer.
    Själv jobbar jag ju o barnen stortrivs på dagis, jag älskar mina jobb (båda två ) o mår bra, är glad o DÄRMED en ännu bättre mamma!

Vissa dar skulle jag oxå kunna tänka mig att slänga ut ungarna på T, köp nu typ 5 kr st

Men jag älskar dom ju så klart, alla tycker nog det är jobbigt ibland, inte alla som säger det högt bara.

Tror för övrigt mycket på en sak som min morfar sa till min mamma när hon stressade sönder sig för att jobba en heltid på halvtid för att kunna vara hemma med mig o min bror resten av tiden:
    Det är inte kvantiteten av tid, det är kvaliteten...
    Det ligger nog mycket i det, om jag varit med mina barn 24  timmar om dygnet alltid utan att ha en egen roll förutom mamma så hade jag blivit knäpp o då hade vi inte haft så kul tillsammans...

Jobbar 75 % natt o så har jag en till två träffar i veckan. Så rent krasst så jobbar jag två till tre nätter i veckan, kan ju vara både helg o vardag. Mina barn är på dagis två till fyra dar i veckan. Har en mamma som hjälper mig lite nu o hämtar lite tidigare, annars är dom där till halv fem de dagarna.
    Resten av dagarna är vi hemma o har mysigt, mamma är glad o då är barnen oxå glada!

Skickar en styrkekram!!

För övrigt går Lucas sin sista dag på dagis idag............. Han börjar förskolan imorgon!!!!!!!! Han är sååå stolt..
  • jojoa75

sorry för lååångt inlägg..
    Lider med er som inte har möjlighet att få stöttning o hjälp *kramar om*

gonatt igen då då

• jojoa75

Tack för tipset om gucce.. blev en grön äppleklänning till Emma från småfolk i större strl, den är sååå fin  179 pix, billigare än hm ju o bättre o snyggare och och och ....

gonatt folks!

vill gärna ha tips om vilka shoppar som fått in nya småfolk, gärna i gb då jag inte hinner att hänga med i denna härliga tråd längre.. jobbar för mkt..

Men tror det blir lugnare på jobb nästa natt, så gäääärna lite tips om var jag kan kolla in (o kanske shoppa nåt...) nytt småfolk!

• jojoa75

Gokväll gokväll!
    Nyheter småfolk.. läst tillbaka några sidor nu, måste ju testa modellen nu när de ändrat dom.
    Gillar deras kvalitet skarpt, sååå mkt bättre än katvig tex.
    Så även om det låter som en dum ide att ändra modellen, så måste jag nog testa ändå.

Var finns småfolks höstnyheter?

• jojoa75
    Tjollabolla skrev 2008-08-21 20:02:54 följande:
    Tack!! Det är en annan förskola. Jag ska jobba 75% (fast det är en heltidstjänst så jag kan gå upp när jag vill!) och det är på 1½ år. Det andra var bara fram till jul. Det är ett väldigt invandrartätt område så det är nog en utmaning. Men det känns bra!! Nääe, Milo ska sova borta för första gången! Han ska vara hos mormor och morfar. Hade aldrig gått att han den busen med på ngt sånt nu, hehe. Kan se framför mig hur han står och hoppar på borden och river rubbet där Ska bli kul och se hur det går att sova borta, vi har aldrig haft behov av det förrän nu. Fast mormor är ju som hemma för honom, så jag tror inte han bryr sig direkt. Ja ska bli skönt att få lyxa lite! Imorgon ska jag dessutom gå till frissan och klippa mig och permanenta mig! Har velat länge, men inte vågat. Men nu så Hur går det i skolan? Har du börjat? Känns det bra?
    GRATTIS tjolla!!! Led så med dig när jag läste om det förra jobbet o problemen där... så kul för dig! Skönt att slippa vantrivas på sitt jobb. Viktigt att man trivs ju o har bra schema o förutsättningar!
  • jojoa75
    Tjollabolla skrev 2008-08-21 20:16:42 följande:
    Tack!Jag börjar den 1 sep, så det är snabba ryck!
    Som sagt, grattis! Superkul!
    Lycka till!
    Hoppas det går bra (förhållandevis iaf) när du ska ringa ditt förra jobb.
  • jojoa75

Kikar in från jobb, haft lugnt inatt, så jag har faktiskt suttit o läst ikapp..
    Köpte oxå visst en molnfilt från barnrummet, en råååååsa. Har meandis bruna som snuttefilt till Emma, men den är såååå sliten nu så jag tänkte försöka byta ut den, hon gillar ju rosa.

• jojoa75
    Angelinah skrev 2008-08-22 07:44:23 följande:
    Du sover säkert   men grattis till en riktigt snygg filt   Jag vill ha en brun tror jag...
    Ooo nej, här sitter jag o äter frukost o packar Tradera paket
  • jojoa75

Ojojojoj.. har råkat ut för en riktigt tråkig traderare.. har tagit en jacka på köpnu, fick inte vinnarmailet förrän kvällen efter. Sen har jag jobbat extra på jobb, tre nätter i rad o har glömt bort det.
    I auktionen står det (såg jag nu) betalning inom tre dar, i vinnarmailet står det att den skickas inom 3-5 dar (ganska lång lev tid tycker jag dock..).
    Igår kväll, alltså tre dar sen vinnarmailet fick jag ett spyyyydigt påminnelsemail att jag minsann inte betalt o duktigt tråkig attityd.
    Skrev ett snabbt mail tillbaka o sa som det var, att jag glömt det, var på jobb men betalar såklart när jag kommit hem nu på morgonen.
    Sitter o ska betala nu, så funkar inte kontonumret....
    Jaja, mailade nu o sa att det inte funkade o bad henne maila det rätta. Nu ska jag ju gå o sova.. o om h*n inte mailar nu typ inom en halvtimme innan jag går o lägger mig så hinner ju inte överföringen komma till kontot idag. Då får h*n väl spelet...
    OT. men var bara tvungen att kräka av mig, har inte mkt tålamod o ödmjukhet mot spydiga o dryga människor när jag är trött

• jojoa75
    belladona skrev 2008-08-22 09:18:43 följande:
     3 dagar det var snabbt macherat av henne jag skickar  påminnelser efter över 1 vecka .
    Reagerade oxå på det.. Tre dar är ju en del som har att man ska betala inom (jag tycker det är väl snabbt då inte alla lever framför datorn ), men att skicka påminnelse samma dag som tiden går ut? Jaja, har ff inte fått svar av människan, så h*n får snällt vänta på sina pengar tills h*n skickar rätt kontonr..
  • jojoa75

Gokväll girls!
    Fått hem fiiin molo pricktunika idag o molo rosagråleggings att ha till katttröjan med prickiga ärmar (jeanskjol emellan tänkte jag) o så massa annat OT
    Hann inte prova allt dock, mina modeller orkar inte med så många ombyten o foton på en gång..
    Funderar på en blågrå fleece med rosa vantar, men det får jag nog fundera på ett tag Med tre ws i olika färger från pop o en fleece från NovaStar (o det vara bara fleecarna ) så har tom jag svårt att motivera att köpa en till

• jojoa75

vad tusan händer?? Jag blir utslängd till alla forum trådarna??

• jojoa75

vad tusan händer?? Jag blir utslängd till alla forum trådarna??

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10