Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

God morgon!

ängeln83 skrev 2008-07-29 08:27:33 följande:
    Godmorgon flickor.Har varit ute på 1 timmas promenad, alldeles själv i skogen, såå underbart. Känner mej nöjd med morgonen.Idag ska vi åka till Jkpg, handla dop present och klämma på nya Molosar
    Skönt att vara ute så tidigt. jag sitter här och funderar på en joggingtur innan frulle och innan det blir för varmt. Kul med lite shopping idag.

Här ska det fixas pass till Noel. Vet ngn vad man behöver ha med? Ngt slgs papper på att han är den han är?
  • Duntoffla
    loveliva skrev 2008-07-29 09:02:22 följande:
    Det enda ni behöver är er legimitation
    Ok. är inte det lite skumt egentligen?

nåja...

Vad händer idag då?
  • Duntoffla
    Tjollabolla skrev 2008-07-29 09:03:19 följande:
    Godmorgon! Milo sover fortfarande, skööönt!Duntoffla: Antingen får både du och pappan följa med dit och skriva under ett papper där, eller så måste ni ta hem ett papper som är underskriet av båda. Minns inte om det var tvunget att vara bevittnat oxå...ÅÅÅÅ FINA FINA IDA I BT! Jag älskar dom färgerna, såå underbara!
    Morrn morrn! SKönt med sovmorgon! Allt bra med er?

Ok, vi åker båda två så då är det lugnt.
    loveliva skrev 2008-07-29 09:03:30 följande:
    Nu regnar det som spö i backen här REgnhåla
     Va? Här är det toppenväder och 22 grader i skuggan redan. Trist med regn
    ängeln83 skrev 2008-07-29 09:05:21 följande:
    Jätte skönt att vara ute så tidigt, annars får man ju ge sej ut på kvällen.Ska bli kul med lite shopping, sambon har ju tillomed gett tillåtelse att shoppa lite
      Ska se om vi kan göra lite sko och Lindexshopping till N idag när vi är iväg.
    Annars hoppas jag att Rackamaja har öppet imorgon då vi ska ditåt. Hon ska ju tydligen ha barn när som helst.  annars får det bli Hippokids på vägen.
  • Duntoffla
    loveliva skrev 2008-07-29 09:11:29 följande:
    Jo det känns lite skumt  Båda föräldrarna måste skriva på och kunna legitimera sig Här händer inte mycket idag....tänkte gå och leka nu på fm, men nu regnar det ju Så nu leker de affär istället
    För barnet skulle ju kunna vara vems som helst... Jaja!

Du får vara med och leka affär. Du är ju bra på att shoppa!!
  • Duntoffla
    Incommunicado skrev 2008-07-29 09:21:23 följande:
    skaffa pass till barn ska inte vara för enkelt, många tar ju barn utomlands och försvinner.... vi har ju 2 vårdnadshavare oftast så jag tycker att det är riktigt, pass är viktga grejer. Det gick dock fort, vi skrev under pappret på plats och tog kort på Damie och sen tog det en vecka så kunde vi hämta passet. Smidigt iaf.
    Det är det jag menar att det borde vara svårare. Typ visa papper på att man är de riktiga föräldrarna. Man får ju papper från skattemyndigheten tex.
    loveliva skrev 2008-07-29 09:19:14 följande:
    Japp, det är jag som lärt dem
    Ja, de är lärda av en expert.

Verkar inte bli joggingtur nu på morgonen. sambon sover fortfarande och Noel är vaken. Tveksam om han vill springa med. Får blir frukost nu istället.
    Incommunicado skrev 2008-07-29 09:22:22 följande:
    väntar också på de 2, och freshmilk. Och ett från DK..
    Trevligt med paket!
  • Duntoffla
    loveliva skrev 2008-07-29 09:34:55 följande:
    Jag ser postis!!!!!!!!!!!!!!!
    Oj vad tidigt! Vår kommer vid 13.

Jen- vad söt Ava är i Molo och ESL. Har den suiten hemma till en kompis lilla bebbe.
  • Duntoffla
    NovJenny skrev 2008-07-29 09:47:16 följande:
    Åh, den är så fin! Jag har 74 till Lilly och hoppas hon kan ha den ett tag till iaf. Verkar vara många som handlar från Lindex, har det kommit in massa fint? Kanske ska ta och undersöka den saken idag.
    Deras velour är bra som vanligt tycker jag. lite nya färger.
    ängeln83 skrev 2008-07-29 09:50:33 följande:
    Fy vad jag är besviken på Katvig:s orange/blåa, nu har det blivit streck i det oranga på både t-shirten och linnet.
    Trist! Så där blev mitt lila/röda. Reklamerade det.
  • Duntoffla
    loveliva skrev 2008-07-29 10:00:53 följande:
    Kika in på Kappahl också Fina landskpaskläder!Jag köpte stl 80 i poetry, den är STOOOOR nu!!!
    Har Kappahl några fina killkläder också? Hittar aldrig något där tycker jag.
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2008-07-29 10:10:39 följande:
    Riktigt trist, har ju knappt använt plaggen heller, kruxet är bara att jag inte kommer ihåg vartifrån jag beställt det
    ängeln83 skrev 2008-07-29 10:11:20 följande:
    Har heller aldrig hittat några fina killkläder direkt, köpte dock ett wct set där när vi var på Gotland, det var ganska fint.
    Vad synd för det är ju bra om Katvig får reda på det.

Jag kikar alltid på Kappahl i tron om att nu ska det kommit in ngt fint men det sker ju aldrig. så murrigt jämt. Får kanske ge det en chans till idag
  • Duntoffla
    NovJenny skrev 2008-07-29 10:34:41 följande:
    Jaa, jag vet. tappar färgen efter 2 tvättar typ. Jag ska nog också maila min butik och fråga om de inte ska hålla bättre än så här, älskar frgen men vill ju ha en hel och fin tröja...Nej, ska kanske göra mig lite i ordning. Mår mycket bättre idag om det inte vore för halsen då. men mycket bättre i den också. Dock blir de väl inte en massa shopping för vi har endast min fp att leva på denna månad, inte mycket att stoppa i shoppingplånkan då inte.
    ängeln83 skrev 2008-07-29 10:36:52 följande:
    Ska nog också börja göra mej iordning, sambon har äntligen masat sej ur sängen, sover som vanligt för länge när det vankas shopping.
    loveliva skrev 2008-07-29 10:45:57 följande:
    Ha en bra dag tjejer! Ska diska & dammsuga nu
    Ska också ta tag i dagen här!

CU
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10