Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

lillronya skrev 2008-07-31 18:38:43 följande:
    Det var jättehärligt!!Superfint väder och Köpenhamn är ju en jättefin stad!Anjelin hade en hemsk krupp natten innan vi åkte och hade nog egentligen behövt ett sjukhusbesök då på natten. Vi satt vid fönstret och sov...Hon hade feber hela tiden i Köpenhamn också och var rätt kass. Men det gick bra ändå. Alvedon och mycket dricka så funkade det.Emilio hade också en febersväng, men han fick lite alvedon han med.Vi gick iaf på ströget, var i Nyhamn och tillbringade en hel dag på tivoli. Alla är glada och nöjda.Det gick fantastiskt bra med tanke på att vi gav oss iväg med fem barn vaav två var sjuka. Åkte dessutom kollektivt hela vägen. Buss, båt och tåg.
    Hej. Låter som om ni haft det bra trots sjuka barn. Köpenhamn är superfint. Nu var det visseligen länge sen jag var där. Blev det ngn shopping?
    jompa skrev 2008-07-31 18:41:35 följande:
    Hej tjejerHemma igen från landet. Varmt och soligt och bad, god mat och långa kvällar ute på altanen, kan det bli bättre Har besökt djurparker och en del danskbutiker. En butik i Mariefred som heter Minibee. Helt ok affär men hon som jobbade hade inte så bra koll på vad som finns och inte finns. Frågade om Molos nya blomtryck, om hon hade byxorna men hon svarade att det inte kommer några byxor.Var på besök hos Rackamaja i Nyköping och det var en riktigt bra butik och lite rea hade de så jag köpt lite små saker.Och sen idag på vägen hem svängde vi förbi Hippo kids i Södertälje. Superbutik med mycket fint och supertrevlig personal, även där blev det lite små fynd.Vad har hänt här då? Orkar nog inte läsa tillbaka 5dagar så vad för nytt har kommit?
    Låter som om ni haft sköna dagar. Jag var ju på rackamaja igår och tänkte åka in på Hippo men det blev så sent. Trodde dock att Rackamaja skulle vara mkt större. lite vidvinkel på hemsidan Det har inte hänt så mycket. Louis louis har kommit till några butiker men annars inte så mycket nytt. Vad shoppade du? Jag köpte inget på rea. Det var ju tom lite bättre rea på nätet än i butiken
  • Duntoffla
    lillronya skrev 2008-07-31 18:53:24 följande:
    Duntoffla: Vi har haft det toppen! Men det blev ingen shopping. Tar väl det i Helsingborg eller på nätet i stället.
    Haha...ja, jag antar att det inte går någon nöd på dig
    jompa skrev 2008-07-31 18:54:10 följande:
    Hihiihi jag butiken är ju väldigt liten och ser bättre ut på nätet, ljusare och större. Men det blev ett par Katvig leggings (rosa midiapple) och en långärmad tröja svart/vit.Idag på Hippo blev det ett par NS byxor till halva priset och en Hummel tröja nya för hösten
    trodde det inte var samma först nästan men sen såg jag de välkända hatthängarna. Rea är ju alltid trevligt men jag är nog lite mätt på det gamla nu. NS-brallor till halva priset vill jag också ha!! Skulle vilja ha denim baggy till hösten. Nåväl...jag spar pengar i alla fall

Däremot har FL Lisa shoppat Molostövlar åt mig idag på rea. Så snällt!
  • Duntoffla
    nikki2006 skrev 2008-07-31 19:17:09 följande:
    Har du inte staplat än hi hiMina fönster är färdiga och jag är sååååå glad för det
    Nej för sjutton. Det skulle göras ikväll efter att Noel somnat och han är fortfarande vaken. Sambon försöker natta och jag kokar kaffe. sen väntar den älskade veden Skönt att fönstrena är klara
    Tildamamman skrev 2008-07-31 19:33:36 följande:
    Hej på er! Long time, no see... men det har varit så mkt att göra här. Idag kom en soldress till dottern från Batinki som de skickade innan de fått betalt tack vare att det strulade med rabattkoden. Snacka om superservice och trevligt bemötande! Har aldrig handlat där innan, men detta var nog inte sista gången !
    Hej! Det var inte igår...Hoppas att allt är bra med er. Härligt när man får så bra service. Då får de trogna kunder
  • Duntoffla
    loveliva skrev 2008-07-31 20:19:06 följande:
    God kväll!!! Vilken härlig kväll! Alldeles ljummen Har varit och storhandlat & "råkade" gå in på Lindex också Köpte rosa velorbyxa & jacka till Hilda och nya molnfleecebyxorna.Söööööta Liam i bt!!!!!!!!!!!!!!
    Molnfleece låter fint! Är det dem rosa?
  • Duntoffla
    loveliva skrev 2008-07-31 20:26:47 följande:
    Ja, det finns en rosa fleecejacka också, men jag köpte bara byxorna som är bruna med vita moln Gillade inte jackan då den var så tjock.
    Då såg jag den nog. Bara babystorlekar va? Hilda kommer bli supersöt i den.

Nä, nu måste jag nog ut. Undrar om det ska börja regna? Det ser lite mörkt ut.

Shoppa väl!
  • Duntoffla

God kväll!

Har tillbringat halva dagen på stranden. Så najs! Noel har plaskat som en tok. Han älskar verkligen att bada. Soldräkten var en bra present! Satt som en smäck!
    Vi Missade precis regnet  och åskan tack och lov. Nu har det handlats och om ett tag ska vi grilla hemmagjorda burgare. *mums*

Lina- vet du hur långa Molos 21:or är? Stövlarna alltså. läste att du hade dem. Jag har köpt 21 till Noel. Hoppas nu bara att han kan ha dem...

Jompa- Blommig tröja låter fint till M. När är det ni åker till Gotland?

Fina barn och kläder i BT som vanligt!

lillronya skrev 2008-08-01 16:25:36 följande:
    Vi ska visst ha en småfolkströja.Trodde inte jag skulle få den för så lite pengar....Fin är den ju iaf.www.tradera.com/auction/auction.asp...
    Fin! Och vilket bra pris!
  • Duntoffla
    Smileycat skrev 2008-08-01 14:10:34 följande:
    Hej tjejer.. Kikar in lite snabbt innan jag ska iväg o hämta Ebbisen..Är mkt här just nu, med mamma och tjafs med bonusens dotter osv.. Inte så kul direkt..Men var på UL i onsdags, och det var verkligen jättekul! Allt såg bra ut och gubben är glad för vi fick inte se o veta kön.. Jag kan dock inte vara mer nyfiken.. Letar febrilt efter EJ sikke lejs suit med katten på, den där turkosa..Hittar bara body, har en body t. Ebba men vill ha en suit till mini.. VAR kan det finnas? Har kollat typ alla svenska webbisar jag vet, men att beställa bara en suit från utlandet blir ju lite dyrt med frakt..Hade verkligen kunnat shoppa mer men ekonomin är inte den bästa nu..Så snälla, NÅGON som har sett den suiten (eller har) i lite "mindre storlek" så plz, tell me.. *desperat*
    Vad kul med UL! När blir BF för dig?
  • Duntoffla
    jompa skrev 2008-08-01 17:31:40 följande:
    Vi åker på söndag och kommer hem på torsdag. Vi åker lagom tills det ska regna där nere
    Någon måste ju vara där när det regnar också
  • Duntoffla
    bloody sunday skrev 2008-08-01 18:50:54 följande:
    God kväll! Shopping ikväll?"Katvigs första leverans är här, läggs upp under kvällen!"(Fresh Milk)
    God kväll!

Åh vad trevligt med lite nytt!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10