Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

nikki2006 skrev 2008-07-31 09:19:50 följande:
    Ja kalaset skall bli kul men det är segt att stor städa med två små och i denna värmen. Det största problemet jag har är dock.VAD SKALL BARNEN HA PÅ SIG HI HI
    Haha...man själv kan gå i trasor bara barnen är fina
    ängeln83 skrev 2008-07-31 09:20:14 följande:
    Tunna långärmade behövs i massor, trodde knappt Liam hade några men jag kollade nu och han hade visst redan 12 st, men några till får det bli. Perfekt att önska sej lite sånt när han fyller år ju Vi ska också snart sätta igång med Liams rum, har bestämt golv och tapeter, nu ska det bara börja rivas gamla tapeter .
    Oj! det är ju rätt många. Vad blir det för tapeter? Vi har som tur var målade väggar så det behövs inte göras så mycket. ska spackla lite där färgen spruckit. (nackdelen med nya trähus) Golvet får vara kvar. Sen ska vi köpa en garderob och något bänk/förvsring för leksaker. Funderade på en enkel Ikeavariant.
  • Duntoffla
    nikki2006 skrev 2008-07-31 09:10:22 följande:
    Vänta med t tills nästa löning i alla fall. Mina auktioner har inte gått lysande direkt. Kanske inte ur kasst men det är definitivt den sämsta månaden sen jag började sälja där för ca enn halvår sen
    Jag har några ute nu men som du säger så är det segt. har fått mycket bättre förut. Det är nu man ska köpa, inte sälja. synd bara att man är så less på alla saker.
  • Duntoffla
    nikki2006 skrev 2008-07-31 09:28:18 följande:
    80
    Såg nu att byxorna var slut på Babyclothes som haft förut. Men Trendsales brukar ha då och då. Om de nu inte kommer till butikerna.

skulle vilja veta vad som mer tänker komma så jag kan planera min shopping
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2008-07-31 09:30:17 följande:
    Ah, fast man kan ju räkna med 2 ombyten per dag nu för tiden, så det behövs ett gäng om man inte vill tvätta hela tiden.Det blir tapeter ifrån Midbec, stjärnor så klart, ja just ja, dom som Milo har är det ju. Sen ska vi köpa säng, bord och stolar, förvaring och lite annat smått och gptt.
    Det är ju sant. så snart denna lilla börjar gå så blir det säkert skitigare också.

Vi kommer också ha stjärnorna från Midbec. Det blir nog de vita på limebotten och sen vita emellan. inte turkost som Milo har.
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2008-07-31 09:32:33 följande:
    La in lite bilder i BT, var ju tvungen att prova dom 2 senaste tillskotten i Småfolk samlingen.
    De passade ju toppen till Shampoodle. Kul när man hittar ett plagg som funkar till mycket.

Ja, lite möbler vill vi ha. Kanske ngt litet bord med stolar till. Det ska gå i lime och vitt är det tänkt. Passade på att köpa en grön sparbössa på Ikea tom.
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2008-07-31 09:34:10 följande:
    Det kan du räkna med Dessa otäcka fläckar som förstör alla fina kläder. Egentligen borde jag bara budget shoppa just nu. Jag vet inte riktigt om vi ska ha vitt eller turkost emellan, vill ha ett färgstarkt rum men samtidigt får det inte bli too much.
    Man kan ju ha en fondvägg med bara stjärnor också. Vi har ett fönster samt en vägg med snedtak så det blir inte så mycket kvar att tapetsera. Bra eftersom tapeterna inte är tokbilliga
    ängeln83 skrev 2008-07-31 09:40:28 följande:
    Ja visst är det, känns som Shampoodle setet kommer användas flitigt här till hösten med en Småfolk t-shirt under Vi ska köpa dom här stolarna och bordet:www.ikea.com/PIAimages/16799_PE101034_S3.jpgwww.ikea.com/PIAimages/16798_PE101033_S3.jpgFunderar på att måla ovansidan på stol och bord i grönt.
    De var fina. Cleant! Gillar enkla saker.

ja, det är lite trist när det blir fläckar på sakerna. har som tur är lyckats få bort alla än så länge. Problemet nu är att hitta bra lära gå skor till N. Han har lite bulliga fötter
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2008-07-31 09:40:28 följande:
    Ja visst är det, känns som Shampoodle setet kommer användas flitigt här till hösten med en Småfolk t-shirt under Vi ska köpa dom här stolarna och bordet:www.ikea.com/PIAimages/16799_PE101034_S3.jpgwww.ikea.com/PIAimages/16798_PE101033_S3.jpgFunderar på att måla ovansidan på stol och bord i grönt.
    var hittar man de på Ikea? vilken serie?
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2008-07-31 09:50:13 följande:
    Det kan man ju också...kanske vore det snyggaste i detta rummet eftersom det är så mycket fönster och garderober. Dom möblerna är jätte fina, och som du skrev, stilrena. Försöker hitta en fin vit jr säng också. Vad tycks om denna? www.ikea.com/PIAimages/76950_PE197863_S3.JPGBlir snart galen på alla fläckar som inte går bort, det får bli enbart blöja vid måltiderna nu
    Den var fin. Jag skulle nog vilja ha en ännu "renare" utan dekorationen på gaveln. Men den är absolut fin! Eller tänk om det varit två stjärnor där i stället

har du inget bra medel att ta bort fläckarna med? Galltvål eller ngt? Vi kör oxid action gel på fläcken och hittils har det funkat bra.
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2008-07-31 09:55:58 följande:
    Oooh, tänkt om det hade varit gröna stjärnor ist Det lutar nog åt den, ialla fall om man ska handla på Ikea. Joo, kör med galltvål men det funkar inte för mej alls, det jag fått bort mest fläckar med är Yes diskmedel, men dessa fläckar var envisa rackare.
    Ja, visst hade det varit snyggt. Vi kommer väl ha exakt likadana rum.
    Testa Oxid action gel på de envisa fläckarna. Jag brukar gnussa in gelen med en liten tandborste och sen låta ligga. Eller ha medlet direkt i maskinen med tvätten. Hade nyss bärfläckar på en tröja som torkat in. det syns inte nu
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2008-07-31 10:11:25 följande:
    Det verkar lite så Oo vad jag längtar tills vi ska sätta igång. Fick en massa ideer nu. Ska be sambon göra en stor stjärna i typ playwood som ska målas i samma grön som på tapeten, den ska jag sätta på den ena väggen och nån slags belysning bakom. Ska köpa oxid och testa med det.
    Jag blev också sugen. Sitter och tittar på Ikea nu. Sambon kom precis ner och sa att jag har den "där" blicken i ögonen och att det kommer drabba honom när jag ser ut så. han har lärt sig att vänta är inget jag sysslar med Haha
    Angelinah skrev 2008-07-31 10:11:30 följande:
    God morgon..Internet strulade som attans här igår kväll   å jag som hade tänkt ha en datakväll *dumma dator*Idag verkar han må lite bättre dock Inga mer nyheter va   Nu börjar man se fram emot Katvig lite åxå, bara nån vecka kvar tills de kommer  *spännande*
    God morgon!

Tyckte det var lite skumt att inte se dig här igår
    Ja, undrar vad Katvig kommer med. Är tyvärr lite trött på ränder. Då ska det vara superfina kombos i så fall. Och fin velour...men det ska det ju inte vara enligt rykte.
    jojoa75 skrev 2008-07-31 10:15:54 följande:
    mm mycket svårt att slita sig ibland Gomorron!
    Morrn! Känner igen det där. brukar säga att jag ska logga ner och sen blir det 10 inlägg till
    ängeln83 skrev 2008-07-31 10:13:29 följande:
    Åååh, den här sängen hade varit fin, men rackarns va dyr den var:www.designonline.se/ProdImg/Children/bed_mick...
    Vad kostar den? Fick bara upp bilden. Här är det förvisso spjälis som gäller ett tag till.
    nikki2006 skrev 2008-07-31 10:17:49 följande:
    Ja man vill ju veta hur man skall planera sina kombinationer
    Jag vill veta vilka stjärnbodys som kommer.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10