Inlägg från: Tjollabolla |Visa alla inlägg
  • Tjollabolla

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

gosmamman skrev 2008-08-19 20:38:40 följande:
    Jo jag fick börja men har inte haft nå lektioner ännu, igår var det bara upptakt och registrering och idag intro på datan. Imorgon är det info med syon och på torsdag börjar allvaret.Dudå, hur känns det? Är det roligt eller bara segt?
    ÅH VAD kul! Vad sa sambon nu då?

Jag är fortfarande så j**la besviken på mitt jobb och schema. Vem vill in och jobba mellan 13-16 varje fredag?! När jag dessutom ber dom att lösa en em så ger dom mig en till, den enda dagen jag var ledig innan... Känns riktigt pissigt.
    .?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?. milosblogg.blogspot.com
  • Tjollabolla
    Buttelina skrev 2008-08-19 20:51:46 följande:
    gud vad trist
    Ja det är riktigt trist... Nåja, Milo behöver iaf inte till dagis då, mina föräldrar tar honom.
  • Tjollabolla
    gosmamman skrev 2008-08-19 21:01:26 följande:
    det är skönt när man har hjälp att hämta på dagis ibland.Det är heeelt toppen att Adde jobbar 5-skift så behöver aldrig tjejjerna gå speciellt långa dagar.Även om jag så skulle jobba 7-19 så får tjejjerna sovmorgon ibland, gå hem tidigt ibland och lediga dagar lite då och då.
    Ja det är ju skönt... Min sambo jobbar ju 10 mil härifrån så det är ju jag som både får hämta och lämna. Men som dom laggt mitt schema så känns det som långa dagar ändå, även om jag bara jobbar 70%. Helt sjukt!
  • Tjollabolla

Gosmamman: Jag är förskollärare... Fast just nu känns det bara som att dom anställt mig som en vikarie som ska vara där när alla andra vill vara lediga.

Usch förlåt att jag bara klagar. Jag är så ledsen ikväll! Jag skulle göra ALLT för att kunna slippa detta...

• Tjollabolla
    jompa skrev 2008-08-19 21:41:38 följande:
    Helle: Så fin den nya suiten från Hugin var. Har de kommit till butik
    Håller med, den var heeelt underbar! Synd att vi slutat med suits. *hrm*
  • Tjollabolla

Åh jag tycker det är svårt med kläder till dagis. Innan har jag alltid sagt att han ska ha andra kläder, men vaddå, vi har bara danska fina! Så då blir det ju dyyrt att köpa massa nytt man inte vill ha egentligen Och dessutom tycker jag verkligen att alla tröjor är så hemska i dom "vanliga" affärerna. Verkligen fruktansvärda. Så nej, det blir nog att slita på Molosarna! Även om jag allt ser att folk tittat lite, men det skiter jag i!

• Tjollabolla
    Fantastiska Skatt skrev 2008-08-19 22:06:06 följande:
    Så tänkte vi oxå, vaddå ska vi köpa massa kläder vi inte tycker om och inte vill att han ska ha bara för att ha på dagis, så alla kläder används både hemma och till dagis. Visst kollar folk men han får mest beröm för sina underbara härliga kläder faktisgt. Han är ju dessutom Cool när han struttar runt i sina NS och småfolk i barnvimlet
    Ja visst är dom! Och så är det kul när dom skiljer sig från mängden. Vaddå, blir det förstört så blir det. Sen får folk glo och kommentera om dom vill...
  • Tjollabolla
    Jen80 skrev 2008-08-19 22:31:03 följande:
    Jag råkade vinna den här ikvällwww.tradera.com/auction/auction.asp inte tänka mig att Ilon passar i rosa, men men ... Undra vad sambon kommer säga ?!?!
    Tror han kommer bli supersöt i den!

Jag råkade visst köpa denna
    http://www.trendsales.dk/main.asp?site=view_item&ID=10271810&forum=350&road=&search=&status=
    Vi behöver faktiskt jamasar
  • Tjollabolla
    Fantastiska Skatt skrev 2008-08-19 22:35:07 följande:
    Precis Fast han får bara posetiva kommentarer, både av personal på förskolan och på ÖF "åååhh, han har alltid så härliga kläder men VAR köper du dom, det är ju sådana inte alla andra har, jag önskar att jag hade barnbarn att köpa sådat till"Fast bäst är ändå en som jobbar på ÖF som äääntligen blev mormor Kom helt lyrisk en dag - vet du vet du vet du Nu har mitt barnbarn lika fina kläder som Oliwer, ja sådana med stjärnor i starka fina färger. Hon bor på söder i Sthlm, vet du vart hon kan köpa mer? Så gullig hon är
    haha, vad kärt! Idag när fröknarna bad oss namna alla kläder sa jag "ja men Milos är dom i starka färger och med stjärnor oftast"
    "joo det har vi redan sett"
    Nåja, jag får väl peta dit ett litet M nånstans,men det tar emot!

(Och nej, när jag pratar om min EGEN son och HANS förskola är jag inte förskollärare som själv ber alla andra att namna 
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10