Inlägg från: snigelina |Visa alla inlägg
  • snigelina

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Tjollabolla skrev 2008-06-17 07:55:21 följande:
    WEeeeeeeeeeeeeeee internet funkar igen!!! Gissa om jag var sur när det inte funkade på hela dagen igår, framförallt eftersom jag fick hem världens finaste Molo t-shirt och Hummel t-shirt och inte hade ngn att dela glädjen med Fick även mina 5 hemliga plagg från me and i. Ja eller hur, 2 av dom var samma! Så kassat. Okej om ett hade varit dubbelt, men 2...  Och så har jag fått jobb med! Eller, erbjudande om jobb rättare sagt. På ett av ställena där jag gärna vill vara, på småsmåbarn 1-2 år (min dröm) MEN bara 65%... Lite väl lite, men vi har räknat lite på det och det är ju ändå mer än vad jag har nu. Och vilken dröm för Milo. Men vi får se, känns ju dumt att tacka nej åt en heltidstjänst för en 65% om man nu skulle bli erbjuden det. Nog babblat, Godmorgon flickor var det ju jag skulle säga!
    Ja, det är ju det där med SGIn att tänka på också om ni vill ha fler barn i framtiden. Det är svårt att väga fram och tillbaka.. Trist att de behöver besked så fort också, du får nog ringa de andr ställena och jaga på lite..
  • snigelina
    NovJenny skrev 2008-06-17 08:28:05 följande:
    MEn kan du inte stämpla upp till 100%?Du behåller du din SGI också ju..
    Jo, där har du ju en poäng förstås. Så länge hon aktivt söker heltidsjobb så skyddas ju SGIn också.
  • snigelina
    Tjejtriss skrev 2008-06-17 08:30:07 följande:
    Jo, där har du ju en poäng förstås. Så länge hon aktivt söker heltidsjobb så skyddas ju SGIn också.
    Sen är det ju nya regler om deltidsstämpling också, man får inte deltidsstämpla så länge längre
  • snigelina
    jojoa75 skrev 2008-06-17 16:42:28 följande:
    Tack! Är barnsligt glad!
    Hihi, förstår det och klart du ska vara det - och stolt!
  • snigelina
    ellenagnes skrev 2008-06-17 19:00:43 följande:
    Hej på er! jag har fått hen den underbara småfolks klänningen i lila idag och yundrar om någon vet en svensk shopp som har dessa i större storlek. Typ 146/152
    Ska du ha den själv? Vilken lila menar du förresten?
  • snigelina
    NovJenny skrev 2008-06-17 19:33:19 följande:
    Under fliken "sommar-rea" hos EST är inte någon rabatt dragen va? Hur får man den?
    Det står på framsidan SOMMAR08
  • snigelina
    Buttelina skrev 2008-06-17 20:51:50 följande:
    fy vad ni retas jaaaa, det blev en småfolk klänning den med vovvar och en massa villervalla
    Hahaha! Du som inte ens gillade den klänningen först när du såg den i butiken Hur många Småfolk-klänningar har hon nu?
  • snigelina
    Buttelina skrev 2008-06-17 21:01:14 följande:
    jag VET men åhh så fin den är  hmm hon har väl en 6-8 st
    Oj Vilka har hon? *nyfis* Tror inte vi har samma nämligen
  • snigelina
    Buttelina skrev 2008-06-17 21:13:45 följande:
    hmm vilka är det nulila skogens djurorange med lila kaniner eller vad det nu är orange med rosa kattergrön med typ retro blommor(alla dom ovan är långärmade)lila med lila äpplen halternecklila med hjärtan och gula kantbandvovvarna på väg hem vilka har du då??
    Åååh, skogens djur är jag riktigt avundsjuk på...

Stella har:
    Kortärm: Rosa med apor, naturvit med röda elefanter & gula blommor, rosa/röd blockrandig
    Långärm: Brun med kossor, naturvit med retroblommor (på väg hem)

Nora har:
    Kortärm: Naturvit med lila hundar
    Långärm: Röd/orange blockrandig, grön med duvor

Jonna har:
    Kortärm: Rosa/röd blockrandig, naturvit med blå & gröna blommor, turkos med gul/bruna blommor

Nån av de stora tjejerna ska få den lila med hjärtan också, har bara inte bestämt vem än
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10