• Nika

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

jojoa75 skrev 2008-06-10 15:32:40 följande:
    FÖRRÄDDARE!!!!!!!! Förresten, tror ni att det är nåt lönt att lägga ut nåt långärmat på T? Lollopard..
  • Nika

brukar det gå bra med Lollopard på T förresten?
    har lite sånt urvuxet också..

• Nika
    jacao skrev 2008-06-10 15:39:11 följande:
    Åh vad snygg den var på! Du passade verkligen kanon i den,måste få se klänningen sen också när du fått den
    tack! jag har blivit helt kär i den! precis mina färger...ska försöka få mannen att ta en bild på mig i klänningen när den kommer...bildkvalitén blir ju bättre och så kan man ju välja vad som ska synas bakom
  • Nika
    jojoa75 skrev 2008-06-10 15:43:43 följande:
    Ingen aning, just nu är jag mest nyfiken på om det är lönt att lägga ut långärmat..
    skulle nog vänta med det...men å andra sidan är det just långärmade jag har köpt själv på T på senare tid

du kanske ska passa på medan folk har skattepengar som bränner i fickan, då spelar det nog ingen roll om det är långärmat(mina är investerade i småfolks överlevnad redan...)förresten du ropade visst in lite lpngärmat själv härom dagen om jag inte minns fel?...så det verkar som om folk köper det...
  • Nika

Infinite Joy skrev 2008-06-10 15:47:32 följande:

Vår dotter kommer att börja på dagis (om vi får någon plats som vi vill ha) nu i augusti då hon är 2 år 3 mån. Detta trots att vi är hemma med lillebror. Jag tror att det är dags för henne att komma iväg på lite egna äventyr nu. Har ännu inte bestämt när lillebror ska börja, men det lutar mot 2 år. Jag har förstått att vi är lyckligt lottade som ka välja att vara hemma så länge trots att jag pluggar. Hursom för att det inte ska bli helt ot så kommer nog tjejen att få använda sina danska. Spelar ingen roll att hon är hemma, de är oftast fläckiga ändå efter premiären :(
    men vänta bara! Det finns fläckar som man inte visste existerade innan dagis!
    värst är sandfläckar, de går inte bort...men jag låter barnen ha allt på dagis (utom Molos Poetryklänning...den var för dyr) och så biter jag ihop och låtsas som ingenting när jag kommer och hämtar. De har ju roligt i alla fall!
  • Nika

Infinite Joy skrev 2008-06-10 15:53:40 följande:

Menar just fläckar som inte går bort. Poetry t-shirten fick fläckar efter första användningen och de går inte bort. Enda som finns kvar att testa är tvättnötter. Jättetråkigt! Antar att det blir värre på dagis. Man får helt enkelt tänka att det iaf är snyggare med fläckiga danskar än fläckiga "dagiskläder". Men går det att sälja vidare kläder som har en fläck?
    gillar filosofin "snyggare med fläckiga danskar än fläckiga "dagiskläder" ...borde finnas som kylskåpsmagnet!

Jag tycker att mina barn är fina i sina kläder, de tycker själva att de är fina...och om jag inte får ut så mycket för kläderna så gör det inget...det är ju inte därför jag har köpt kläderna...men visst är det trevligt att få ut lite pengar begagnat.
    Men småfolk blir ju ofta lite luddiga även om de inte är fläckiga och det verkar ju gå att sälja ändå...
  • Nika

appropå danska vuxenkläder så fick jag just höra att "min" affär har IdaT:s gröna flodhästtröjan till vuxen!
    Tror ni att den blir för barnslig ? (säger jag som har apor på mig.. )

• Nika
    Duntoffla skrev 2008-06-10 16:35:05 följande:
    Jag skulle personligen inte ha den på mig. Men så gillar jag iofs inte färgen heller  *smaken är som baken* Vilka apor har du på dig? Kan tycka att en del "barntryck" kan funka på vuxna om de inte är för "barnsligt" gjorda
    jag är också lite tveksam till färgen...jag ska nog ha lite starkare...

småfolks apor...du kan titta i mitt bildgalleri...inte den bästa bilden men man ser ju tröjan i alla fall...
  • Nika

Nu har jag lagt in bilder i mitt galleri på barnens outfit idag på dagis (har precis hämtat..så de är lite sitiga )
    Snällt om ngn ville lägga i BT...

Alex funderar i småfolks motorcyklar-meandi byxor och Ella i sin Molofavorit+ meandibyxa...hon har frågat varje dag när det blir kallt så att hon får ha långärmat

• Nika

FL Lisa skrev 2008-06-10 17:57:51 följande:

Nika - dina bilder finns nu i BTTjolla - jag har en 9-månaders här hemma som jag nästan slutat använda bodys på. För en månad sedan kunde jag inte tänka mig att använda tröjor på honom..kändes som att dom bara skulle åka upp. Men sen testade jag och nu tycker jag det känns mycket smidigare med tröja. Nu har jag dessutom en anledning att köpa massa tröjor och det är ju aldrig helt fel
    Tack för hjälpen!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10