Inlägg från: Damien och Adrian |Visa alla inlägg
  • Damien och Adrian

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

idag ahr jag beställt massor, bla Louiselouis suit och från Danmark 2 Molobyxor - alfabet och cirkus i stlk 80, cirkus ska jag ha med min grönrandiga tröja från EST, hade tänkt ha alfabetbyxan med den blårandiga men någon butik i Sverige borde ju rimligen få in den någon dag.... byxorna kunde jag väntat med men jag tycker det seeeeegar.... få variationer i plaggen tycker jag som nätbutikerna har, mest till tjejer alldeles för lite till babygrabbar.

godnatt!

stolt mamma till Damien - född 13 september 2007
  • Damien och Adrian
    Tjejtriss skrev 2008-07-26 08:41:48 följande:
    Mmm.. lindex velour är toppenbra! Molobyxorna köpte jag till under halva priset på rean ifjol så då var priset ok.
    Jag ahr också några Lindexvelour, men det är inte samma kvalitet som t ex Katvig. Jag älskar velour och skulle köpa de grårandiga nya på Lindex häromdagen men hoppade över det när jag såg hur tunna de var, det fanns ingen lyster i tyget på samma sätt. De brunrandiga såg bättre ut men jag köpte de svarta som de brukar ha i ordinarie sortiment. Men det är inte alls som Katvig.... fast Damien har växt ur sina 74 och inte riktigt kommit i sina 80, de är ganska långa och med bred mudd så får jag helöt enkelt vänta.
    Molos är fina också men som ni säger - dyra. Gillar med de lila eller de andra med muddar men de har gjorts tjejiga med rosetter och annat krafs - skitdumt. Såg ett par fina mörka jeansliknande Molo i butiken, togupp dem - lade ner dem - det var rosett på.... Nog för att man kna vara unisex men någon måtta får det vara!

Just nu gillar jag mest grabbigt, på tal om unisex, nu körde jag mkt poetry o annat på pyamas i våras, men snyggast var han i verktyg och bilar t ex, särskilt med keps. Så jag ska nog ha lite mer grabbigt i höst.
  • Damien och Adrian

oj, jag får mothugg!  

Jag har ju en liten pojk så jag hinner inte använda varje storlek så mkt och så har jag för mkt kläder och tröttnar fort så kvaliteten har jag inte hunnit testa, jag tror er. Jag går på utseendet och gillar de med lyster, det är viktigt för mig. De gråsvartrandiga från lindex var supertunna, man kunde se igenom tyget, inte kul alls.... däremot har jag orangea och svarta vanliga med stjärna på höften och de verkar bra. Jag gillar inte att det är bred mudd upptill bara, NS har det också, vad är syftet med det?? Vika ner är knöligt för ungen, ha uppvikt är fult och tar upp hela magen.

På tal om Lindex köpte jag svart cargobyxa i höstnyheterna och en vit body med svarta kantband och djur på. Jättesnygga, bara väntar på lämpligt ickevarmt tillfälle att använda dem.

• Damien och Adrian
    lillronya skrev 2008-07-26 10:20:18 följande:
    Jag är inte heller så glad för den breda mudden, men viker ner den. Ser så knäppt ut om man inte gör det.
    jag med, men sonen som ålar på golvet får ju det obekvämt, så tänker jag.
  • Damien och Adrian
    Tjejtriss skrev 2008-07-26 23:12:54 följande:
    Nästa Molo-inköp blir nog multiflower-tröjan med randiga ärmar. Vill hitta den fraktfritt bara...
    jag skulle vilja ha den till Damien men den är inte speciellt unisex egentligen... men fin! Jag ska låta bli, det är så mkt annat man vill ha.
  • Damien och Adrian

ensam sitter jag här och velar..beställer en molo overall bl a, funderar på storlek, köpte en tjock öärtgrön stlk 86, den är megasstor och enormt tjock, undrar om dne behövs i vinter? i jan-feb hoppas jag kunna ha den. Men en svart ny behöver jag kanske i stlk 80? svårt veta vilken storlek han har i nov/dec liksom... undrar om de är stora som overallerna brukar vara.

• Damien och Adrian
    Incommunicado skrev 2008-07-27 01:02:29 följande:
    ensam sitter jag här och velar..beställer en molo overall bl a, funderar på storlek, köpte en tjock öärtgrön stlk 86, den är megasstor och enormt tjock, undrar om dne behövs i vinter? i jan-feb hoppas jag kunna ha den. Men en svart ny behöver jag kanske i stlk 80? svårt veta vilken storlek han har i nov/dec liksom... undrar om de är stora som overallerna brukar vara.
    det blev en svart stlk 80. Oj vad fina de är!
  • Damien och Adrian
    Olivers Mamma skrev 2008-07-27 10:35:12 följande:
    Jättejobbigt, jag har försökt hela helgen....Har du någon aning om när den funkade senast?
    Jag köpte LLsuiten stock cars iförrgår, då funkade den. De har tagit in printen med blommor, bilar och skolmaterial. Samma som de flesta butiker som ni kan kolla in i DK, olgas t ex och madsog mille.
  • Damien och Adrian
    alex 07 skrev 2008-07-27 04:54:22 följande:
    Då får du meddela hur storleken verkar för jag är extremt sugen på att beställa, men funderar på stl 86. Våra pojka är ju nästan lika gamla, skiljer bara en månad ca. Hur lång är Damien?Nu säger jag Godnatt
    Damien är 82 cm och vägde ibörjan av juli 8,5 kilo. Han är något mindre än genomsnittet på bredd o längd. Hur lång är din son?
  • Damien och Adrian
    nikki2006 skrev 2008-07-27 11:15:33 följande:
    superfina kläder men skit vilka priser. Sätter min gräns vid molo priserna
    de försöker sig på en grej antagligen, eller så har de skrivit fel. De kostar mindre än Molo, 299 kr betalade jag för suit på Freshmilk, samma pris i DK.

Jag mailade ajabaja och ville bevaka när det kom ut, kankse uppfattade de mitt och andras intresse som att de kna ta ut mer i pris? Babyclothes.se kontaktade jag med, för jag ville förbeställa egentligen, men nu behövdes inte det, såpass många butiker tar in LL, det visste jag inte (dåligt uppdaterad hemsida hos LL).
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10