Inlägg från: mortillsju |Visa alla inlägg
  • mortillsju

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Saraia skrev 2008-08-11 12:40:26 följande:
    har fr barnen kunnat gå alltid haft overall o jacka+termobyxor t barnen, alltid anv overallerna hela vintern trots milda vintrar. i alla fall lillan anv sin overall långt in på våren på dagis trots att vi bor på västkusten!
    Kan ju tillägga att jag inte skulle klarat mig utan en varm vinterjacka så givetvis har barnen detsamma
  • mortillsju
    NovJenny skrev 2008-08-11 12:49:10 följande:
    Skulle inte klara mig utan overall/jacka,byxa! Barnen leker ju en massa på marken och även om det vara är någon minus så blåser det svinkallt och overall behövs verkligen enligt mig. Speciellt på dagis!Istället för att behöva krångla med överdragsbyor på en tunnare overall så fort det snöat lite... Otympligt?Tänke jag heltokigt?! Förra året använde Noah sin overall jättemycket iaf även om vintern var skitdålig. Ha ha.
    Klart de ska ha varma kläder! Tycker du är typ...smart! Bra varam kläder som går att leka i. Mina små sitter pladask och gräver, sen i gungan och gungar, sen upp på stora stenen en stund. Vi använder våra vinterkläder supermycket. Så de är min viktigaste investering i klädväg!
  • mortillsju
    Tjejtriss skrev 2008-08-11 12:50:06 följande:
    Nej, du tänker inte alls heltokigt. Typ reima och mikkline är ju smidiga och funkar bra i slask också (som det är här..).
    *spanar på reima*
  • mortillsju
    Buttelina skrev 2008-08-11 13:53:03 följande:
    jag kommer in ingen större hit
    Håller med dig. Få plagg som känns jippi!
  • mortillsju
    Buttelina skrev 2008-08-11 13:57:12 följande:
    var inte ledsen det blir ju billigare så
    Det blir mer Molo istället
  • mortillsju
    Buttelina skrev 2008-08-11 14:03:10 följande:
    hehe den var supergullig!
    Jag har ju inte blivit såld på Villervalla än *väntar* men några plagg kan det nog bli när de dyker upp på Harmoni Barn.
  • mortillsju
    belladona skrev 2008-08-11 15:26:26 följande:
    såg fina vår overaller där innan ,tänkte det hade behövts till dagis
    Precis. jag tänker också så. Nu när de ska börja på dagis vill jag ha overaller som är lätta att ta på och det är Reima. Inget trögt dumt fleecefoder i *bra*
    Zvartaliljan skrev 2008-08-11 15:24:53 följande:
    elgitarrer till Maia och pappaTurkos igelkottsdräktBrun igelkotttröjaprickiga strumpor och de med flugsvamparsvarta och cerise plyschbyxor
    Härlig beställning. Jag försöker fatta vilka modeller som skulle passa min lilla *rund och go* Hittar jag inget fint går alla pengarna till Molo istället!
  • mortillsju

Nu har jag spanat in nya Katvigen på nätet. Jag tyckte de nya modellerna på velour var fina jag

• mortillsju
    Duntoffla skrev 2008-08-12 00:07:32 följande:
    Åh, jag vill se. Finns de på ngn sida eller har du fått en liten special preview?
    På hemsidan kollade jag. Tyckte klänningarna, byxorna, jackorna och overallerna var superfina
  • mortillsju
    Buttelina skrev 2008-08-12 00:11:01 följande:
    nä usch inte jackorna och overallerna
    Jag tror absolut att de små ska få en ny var Gillade de gamla med men även de nya var fina tycker jag.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10