Inlägg från: mortillsju |Visa alla inlägg
  • mortillsju

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Buttelina skrev 2008-08-20 23:24:06 följande:
    hehe isabel är i en sån mellanfas nu... sover hon inte middag vill hon sova kl 5-6 på kvällen och sover hon middag så är hon vaken till 22 ungefär... men hon är så snäll på kvällarna, hon vill bara kolla på film och leka med pippi inne i sängen
    Om jag håller Saga uppe hela dagen och sen lägger henne vid sju. Ja då tror hon att hon sover middag vaknar vid åtta och håller låda till minst 11. Precis som din lilla raring.
  • mortillsju

ANGELINAH....måste bara berätta. Jag drömmer fortfarande ljuva drömmar om bilden på din lilla då hon hade fina utekläder på. Minns att det var blå/lila kläder. Tror en blå lurv, lila regnbyxor...åhhh det var sååå fint!

• mortillsju
    Angelinah skrev 2008-08-20 23:33:19 följande:
    denna outfit menar du? Ja de va riktigt färg glatt o fint!! Sorry att jag drog.. Men Ida va lite lessen tjej
    Jäklar vad fint det är *vill ha alltsammans*

Lite lessen? Jobbigt när de är ledsna på kvällen...
  • mortillsju
    Angelinah skrev 2008-08-20 23:36:33 följande:
      ha ha ha..Ja hon har fyra hörntänder på väg upp *aj aj*   å då sover man ju lite illa o e lite lessen tjej *stackars*
    Vår lillebror vaknar av drömmar att det är spindlar i sängen *inget kul*

Vet du om de säljer de där fina igelkottbyxorna längre?
  • mortillsju
    Angelinah skrev 2008-08-20 23:40:01 följande:
    Isch   spindlis drömmar e absolut inge skoj Japp, jag har stött på dem lite här o där faktiskt på rea    kaptenkaos o prinsessan hade dem bland annat, ingen webshop, men man kan ju alltid ringa o fråga lite snällt
    De hade ju varit fina om man fick fatt på den lila lurven sen...
  • mortillsju
    Angelinah skrev 2008-08-20 23:49:20 följande:
    samma här...Man måste liksom få den dagliga dosen skitsnack om alla värdsliga saker som strumps, prickar, lurvar o annat väldigt viktigt    man klarar sig liksom inte utan.. man blir nästan sjuk med feber å grejs ju
    Måste fråga dig. Vad har du på din lilla nu på hösten? *dagisfunderingar*
  • mortillsju
    Angelinah skrev 2008-08-20 23:54:24 följande:
    I ytterkläder kör vi mycket fleece med vind/regnbysser över, tunnare mössa o sen stövlarna är ju favoriter här hemma   Det är nog det som kommer brukas mest här under hela hösten tror jag, vi går ju inte på dagis, utan är ute mer när vädret e oki, dagis är ju ute oavsett väder så kanske de är annat som gäller i klädväg där? Under det har vi bara body/byxa eller ev tshirt/velour tröja/byxa om de e lite kyligare
    Ja det är kanske lättare när man är hemma. Jag är ju hemma nu men snart är det dagisdags Det är ju hundra år sedan jag hade dagisbarn! LIllebror har skalkläder från pop. De sitter som en smäck på honom men på lillan inget bra. Hon har en skaloverall, men funderar på att kanske köra lite regnbyxor på henne med. De slipper lillebror dock. Frågan är vad man har över fleecen med. Det blåser ofta här nere....
  • mortillsju
    Tjejtriss skrev 2008-08-20 23:59:08 följande:
    Haha, man måste inte påverkas av dagisfasonerna heller. Fodrade regnkläder kommer jug aldrig nånsin att köpa..
    När man får köra sitt eget race med! Jag gillar skalkläderna men de måste ju sitta bra på lilla kroppen

Tackar BUTTELINA för tipsen!
  • mortillsju
    Tjejtriss skrev 2008-08-21 00:02:18 följande:
    Varför inte bara ha skaloverallen? De har våra haft tills de varit minst 2,5 iaf Dagis har älskat den! En ws och fleeceställ så är höstgarderoben färdig!
    Jag vet inte Ibland vill jag kunna ha jacka till jeans t ex, även hemma . Inte behöva ta hela overallen. Eftersom det ofta blåser här tycker jag bara fleece känns ruggigt. Men kanske ska jag testa att bara köra på overallen...
    Angelinah skrev 2008-08-21 00:02:37 följande:
    Hundra år sen här åxå Jag funderade dock på en sån där tunn overall från PO.P, e de den du kallar skal?
    Japp, den kallar jag skaloverall. Den är som ett skyddande skal, vind och vattentätt men andas. Men visst, den läcker genom dragkedjan (speciellt om man ska ner i fårhagens vattenho ) Trist design från pop även om min lilla passar toppen i marint!
  • mortillsju
    Tjejtriss skrev 2008-08-21 00:05:28 följande:
    Usch, jag är en hemsk människa. Jag har shoppat idag också
    och jag försöker att handla och det går så uselt Så när jag lade undan en regnbågsjacka till lillebror idag var jag tvungen att basunera ut det här i tråden
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10