Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

CamillaJ skrev 2008-06-15 23:51:12 följande:
    God kväll .. hehe natt! Tänkte bara säga hej då och shoppa väl!! Nu sticker jag till solen imorgon ..passa på att säga hejdå..få se om jag orkar läsa igenom allt om en vecka, tvivlar på det! Butte- Åh söta söta lillebror nyklippt och allt. Sån tuffing! Ha det bra gott folk
    Ha det så himla bra och passa på att njuta ordentligt!
    Emmsan skrev 2008-06-15 23:35:32 följande:
    haloojsan.. vi döpte vår lillkille igår o av sin mormor fick han valfri vinter overall m tillbehör dvs mössa o vantar.. men åhh vilken ska man välja finns molos fina overaller i smått? han kommer att va 7 mån i november?? eller kan ni rekommendera ngt annat märke?
    Vad trevlig mormor! Vet inte alls hur Molos vinterkläder är. Vet dock en kompis som köpt en fin gråsvart molooverall som såg rejäl ut. Annars finns ju andra märken typ reima, Po.P, nanouk
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    Emmsan- är det något du vill berätta?
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    artan060914 skrev 2008-06-16 00:14:38 följande:
    Måste bara fråga er som verkar ha koll på det mestaFinns det någon butik i Åland som säljer Molo, katvig mfl?Har nämligen hört det så jag hoppas att det stämmer!!Någon som vet vart i så fall??Vi har sommarstuga där och det skulle ju vara väldans trevligt att shoppa lite fint även under semestern
    Hej hej. Nu är vårt Ålandsproffs Smillamilla inte inloggad vad jag vet. Kolla med henne annars. hon bor där och har nog stenkoll skulle jag tro
    Älskade Noel
  • Duntoffla

Dags att nanna här

Go natt!

Älskade Noel
  • Duntoffla
    Tjollabolla skrev 2008-06-16 07:35:28 följande:
    Godmorgon! Upp tidigt för ännu en intervju... Börjar bli drygt nu, jag hoppas jag får ett jobb jag vill ha snart så jag slipper åka runt varje dag och korsförhöras... *suck* Måste väcka Milo...
     Lycka till på intervjun! Håller tummarna för att du får något snart och slipper förhören.
    lillronya skrev 2008-06-16 07:36:14 följande:
    Godmorgon i tråden!Försvann igårkväll hastigt för det var något som flög omkring mej på ovanvåningen. EN FLADDERMUS!!Jag blev lite rädd och gick ner och då följde den med...Mannen fick snällt ta ut den.Då hade jag ju väckt Emilio.....
     Vilken liten besökare! Vi hade en inne hos mina föräldrar en gång men det var superliten och söt och satt bara där på väggen och sov.
    jojoa75 skrev 2008-06-16 08:02:21 följande:
    Lycka till idag!Gomorron i tråden!
    jompa skrev 2008-06-16 08:10:11 följande:
    God morgon.Ronya: Läskigt med fladdermusen ,skulle nog lämnat huset och sprungit så långt jag orkat, typ runt knuten Tjolla: Ytterligare en alltså, håller tummarna för att du ska få ett jobb denna veckan så det kan firas i midsommar.Ska själv upp och skriva på mitt kontrakt idag Sen ska jag skruva ner spjälsängen aldrig mer en liten i den. Känns konstigt.Sen hoppas jag på lite paket.
    God morgon!

Jompa- skönt att få kontraktet skrivet! Jag gillar verkligen mitt jobb men funderar på att kolla runt lite på andra. Har så dålig lön. Även om det inte är allt så gör det ju lite i kassan tyvärr...  Någon gång borde man kanske få upp lönen lite i alla fall.
    Zvartaliljan skrev 2008-06-16 08:26:22 följande:
    Godmorgon!Nu är vi hemma ett par dagar från sommarstugan. Här är det rått o kallt. Blixtrade o dundrade tidigt i morse så Maia vaknade vid halv 6 o gallskrek Märker också att hennes astma blir mycket värre av detta vädret...bäst mår hon absolut på Öland! Luften där är helt underbar.Själv har jag fått lustiga utslag över hela magen och brösten...kan bara inte förstå vad det är och har inte lust att åka till läkaren fast jag mår förbannat illa också och har ont i magen...min mamma trodde att det kunde vara jordgubbarna...att jag blivit allergisk. Men det kan man väl inte bara bli så där plötsligt liksom? har ju alltid tålt jordgubbar förut ju...Jaja ska sluta vara Ot nu...nu ska jag klä på Maia något fint för dagen
     Usch då! Säger som Jojoa-soleksem kanske?
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    Zvartaliljan skrev 2008-06-16 08:52:33 följande:
    Har inte solat...det är ju just de delarna som absolut inte varit utsatta för solen som är prickiga...ser ut som svinkoppor  men läste att de främst kommer på händer och handleder och där har jag inte ett enda utslag...bara magen och brösten
    Vad skumt! Jag vet inte hur alleriger funkar men tycker att man inte så ofta hört talas om folk som bara helt plötsligt blir allergiska mot jordgubbar. Fast å andra sidan får ju folk pollenallergi helt plötsligt. Hoppas i alla fall att det inte är gubbarna. De är ju sååå goda!
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    mortillsju skrev 2008-06-16 08:59:40 följande:
    God Morgon i Tråden!Idag är det avslutning på ÖF och gissa vad?? det haglar ute!! Himmel!
    god morgon! Jisses, hagel?!! Vet inte vädret om att det är juni nu? Här är det sol
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    Zvarta- jag tycker absolut att outfiten passar ihop! Hon är jättefin!
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    Zvartaliljan skrev 2008-06-16 09:12:52 följande:
    nej jag tyckte också det lät väldigt lustigt...bara mamma som kände nån som var allergisk mot jordgubbar som reagerat precis på samma sätt...men jag tror absolut inte att det är det.Funderar istället på kvalster....eller kanske blivit biten av nåt utan att jag märkt det?Värmeplitor brukar jag få ibland och de ser inte alls ut så här. Jag har liksom ganska stora (ca. 1cm diameter) röda upphöjda utslag. Vissa är sådär så de "fjällar". Sen har jag en massa små prickar också. Mår illa som s*tan...men jag tror inte att det behöver ha med utslagen att göra...har mått ordentligt illa hela tiden nu i över en vecka...är nog mer stressrelaterat tror jag...ja och det kanske även utslagen är??La ut en bild i bt på Maia i en katvigkombo, vad tycker ni? Passade det ihop eller har ni något annat förslag med vad jag kan matcha klänningen med?
    Ja, stress kan det ju vara. Det kan ju uttrycka sig på många sätt. jag tycker att kombon är fin.
    Älskade Noel
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10