Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Angelinah skrev 2008-06-16 18:59:22 följande:
    Å då håller jag alla tummar och tår för henne!! Lilla gumman... gravid o allt... Ja de e fruktansvärt att förlora sin mamma.. mamma e alltid mamma liksom.. jag tror inte jag förstår det fullt ut än heller, man tänker helt plötsligt " å måste ringa mamma" men de kan man ju inte *snyft*  saaaaaaaaaaaaknar... Barnen tar det väldigt bra, frågar mycket om vad som hänt.. Pratar om mormor hela tiden, om vad dom gillade hos henne, om saker dom fått av henne.. och varför hon är död.. Dom tar det så naturligt på nåt sätt...
    Ja, det är helt omöjligt att sätta sig in i det. Skulle nog inte fatta. Barn är bra på det där sättet att de inte är rädda att prata om det och är så naturliga i sitt tänkande.
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    jompa skrev 2008-06-16 19:00:02 följande:
    Hahahah det är så när man bor på vischan
    Om inte alla jäkla sommargäster skulle envisas med att komma ut på "landet" för att det är så pittoreskt så skulle det vara så mycket bättre. Stanna i stan där ni valt att bo
    Angelinah skrev 2008-06-16 19:04:14 följande:
    Ja, dom är rena terapin faktiskt... Allt blir så tydligt i deras tänkande.. Men ibland blir dom ledsna, riktigt ledsna.. 
    Jo, det förstås.

Nähä nu ska jag äta lite middag. Grillad svärdfisk! Mums!
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    Angelinah skrev 2008-06-16 19:10:07 följande:
    Nu blir jag lite OT.. men hur hade ni gjort?Jag köpte ju min Bugga den 11:e Mars, har reklamerat 4 chassin och skulle få en helt ny vagn, den 8:e Maj pratade jag med Bugaboo som då sa att min vagn skulle komma om 2 veckor, mailade igen när det gått FYRA veckor, inget svar, ingen kontakt än...Jag börjar ledsna rejält!!Jag funderar på att häva köpet faktiskt, dom har haft låååång tid på sig och de genomförda reklamationerna har ju inte åtgärdat problemet liksom...Hur hade ni gjort? Jag vill inte ha en ny vagn till hösten liksom..  *sur*
    Jag skulle nog faktiskt häva köpet. Du har ju som tur var en annan Bugga. Så där lång tid ska det ju inte ta.
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    Angelinah skrev 2008-06-16 19:22:37 följande:
    Ja, det tar väldigt lång tid.. Å jag menar.. till hösten är Ida närmare 2 och jag kanske inte ens ska ha en Bugga då liksom..men var sjutton vänder jag mig? Köpte den ju hos Kidzshop men på nåt sätt har jag hamnat i en affär med Bugaboo nu då dom skulle "ta över" alla reklamationer..Jag måste väl vända mig till butiken där jag köpte den? det var ju dom jag ingick ett avtal med.. inte bugaboo... eller?
    Jag tycker du ska prata med Kidzshop. Det var dem du ingick avtalet med och inte Bugaboo. Sen får de ta kontakt med Bugaboo. Jag kan tänka mig att Bugaboo helst också vill gå via sina återförsäljare och inte direkt med kunderna
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    Loveliva- välkomna hem! Låter som om ni haft det toppen! Söt Hilda vid sitt första dopp!

infinite- söta barn i Molokläder! Vad heter dina barn?

Isold- Vilka fina killar i likadana T-shirts och rodinijeans!

Gosmamman- vilket smajl din minsta har! Så härligt! Och storasyster så fin i sin Småfolk att växa i.

Lourdes- Vilken fin Katvigkofta! Är den i ull? och härlig färg på brallorna-så där fint pippigula!

Preggi- fina Skansenbesökare! Det verkar som om ni slapp regnet!
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    Infinite Joy skrev 2008-06-16 21:24:29 följande:
    Duntoffla: Tack! De heter Minou och Evian.
    Vilka ovanliga fina namn!
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    Preggi skrev 2008-06-16 21:29:54 följande:
    Ja, verkligen! Jag ville att Matilda skulle heta Minou men min man tyckte att det var för ovanligt.. Vi hade bara sol på skansen och det var lagom lite folk och jättetrevligt! Resan hem med 2 trötta barn var dock inte lika trevlig...
    Det kan jag tänka mig. Tycker att ett trött barn räcker
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    svischan skrev 2008-06-16 21:41:08 följande:
    Hej alla! Härliga barn i BT, blir lika glad varje gång jag kikar in där=) Postade några egna bilder på min sol.
    Hon är så himla fin din dotter! De ögonen...

Lina- sötis-Thea i BT! Cool T-shirt!
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    Zvartaliljan skrev 2008-06-16 21:56:14 följande:
    Maia är vaken här!! Somande vid 7 men har sen vaknat och gallskrikit var tjugonde minut så nu gav jag upp och tog upp henne. Så nu ligger hon i min säng här bredvid o tittar på mig när jag skriver. Ser ju hur trött hon är...men av någon anledning verkar hon inte kunna somna...hon vill inte att jag ska hålla henne...hoppas att hon inte har ont någonstans
    Men lillstumpan då!

Go natt ni som ska nanna nu.
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    isold2003 skrev 2008-06-16 22:08:34 följande:
    Godnatt allihop, nu måste jag hopa i säng. Shoppa väl!
    Go natt! sov gott! har du sett pengarna än?
    Zvartaliljan skrev 2008-06-16 22:08:46 följande:
    Värst va spindeln klättrar upp för trån många gånger ikväll tror Maia sjungt den 6-7 gånger nu Vyssar sig själv till sömns hoppas jag Försökte lägga mig bredvid henne men blev "vänligt" bortsparkad...komma här o sno min säng! Vilken unge!!
    Sötisen då! Det var väl det hon ville. Sova i mammas sköna säng!
    Älskade Noel
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10