Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Dags att åka iväg till BVC för sista föräldragruppen. Äntligen!

Cu later

Älskade Noel
  • Duntoffla

Goddagens i tråden!

Lillronya- Vilka sötnosar i BT! Noel kommer få den där koboltblå T-shirten och de bruna canvasbyxorna i 1-årspresent av sin mormor. Vilken storlek har du i T-shirten? Vilken härlig min A gör. Brukar själv räcka ut tungan när folk ska fota Räcka ut tungan

Plummy- söt Signe i Urban Elk och Katvig! Har hon gröna ögon? Eller bruna?

Preggi- fina tjejer i Småfolk och Katvig!

Mortillsju- supersöt Saga i Plastisock och katvigleggings! OCh tjusigt halsband och allt

Bloody sunday- Duktig liten kille som står! Såg att våra är nästan lika gamla.

Zvarta- Vad fin Maia är i Molon! Helt otroligt att hon har samma storlek som N i molo-suit.

Älskade Noel
  • Duntoffla
    mortillsju skrev 2008-06-16 13:02:07 följande:
    Hej alla i Tråden!Nu är vi hemma och pustar ut efter avslutningen!! DUNTOFFLA....det halsbandet sov hon med i natt! När jag försökte ta det av henne sa hon "agas". Så den gick inte
     Haha...gullunge! Klart man vill ha sina favvosaker i sängen!

Preggi- håller tummarna för jobbet! Ang Hello Kitty så är det en av fördelarna med att ha en kille-jag hoppas och tror inte att han kommer bli Hello Kitty frälst. Till min lycka! Är inte så mycket för massa lulllulltryck på kläderna. Det händer ju dock att folk gärna köper sånt till en... Men alla barn har väl såna "faser". Själv var det väl barbie, My little Pony eller något liknande.
    mortillsju skrev 2008-06-16 13:02:55 följande:
    Den är lillebrors favvotröja alla kategorier nu när han kommit över sin apskräck!
    Aha, han har kommit över det nu? Vilken tur för den är himla fin!

Jompa- tror att tapeten blir skitsnygg! Är det någon som vet om "MOLO-tapeten" finns i enfärgad bakgrund med stjärnor i annan färg än rosa med vita och vit med blårandiga?
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    jompa skrev 2008-06-16 13:16:01 följande:
    Vilken tapet menar du?Ang Molo tapeten finns det ju en med vit botten och typ mörkblå stjärnor.www.midbec.se/hemsidan/keek_a_boo/stor/stjarn...Denna är fin.
    Menar den som Tjolla har så du är helt rätt ute. Men det jag undrade var om det fanns andra färger än den vita med blå ränder eller den rosa?

Skulle alltså vilja ha ex en gul tapet med vita stjärnor, eller en limegrön med vita stjärnor (utan att den är randig)
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    jompa skrev 2008-06-16 13:22:18 följande:
    Ja men du skrev att du trodde tapeten blir skitsnygg, vilken menade du då? Den jag länkade till med ringarna?När du säger randig så är nog det så att det är målat mellan våderna därför blir det randigt.
    Ja jag menade den rosa du länkade till. Fast i annan färg (eller rosa)

Aha, så den gröna med stars är egentligen bara enfärgad? trodde att den var randig och stars på samma rulle. Jamen då så
    jompa skrev 2008-06-16 13:19:49 följande:
    Sanberg har ju en med stjärnor oxåwww.sandbergtapeter.com/default.asp&ul...
    Den var fin fast jag vill ha större och enfärgade stjärnor. Kräsen som jag är
    lillronya skrev 2008-06-16 13:24:43 följande:
    Fina kläder han ska få! Det är stl 74/80 i tröjan.Anjelin är lite tokig för jämnan.
    Så går det när man själv är med och väljer Då borde Noels 86/92 passa honom till hösten.
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    jompa skrev 2008-06-16 13:35:05 följande:
    Förresten om du har vägarna förbi har Kaptenen 40% på allt.
    Vägarna förbi? Nja...inte direkt.  Finns det något fint då? har du shoppat massa?
    lollypop skrev 2008-06-16 13:41:32 följande:
    Pausar en snabbis från målningen och kikar in...Jättefina välklädda  barn i BT!!!mortillsju: Sötisen  i flätor!Zvartaliljan: Tyckte den kombon va fin på Maia Preggi: Dina töser är bara sååå söta Dom klär verkligen i småfolk!!! Butte: Fiiina nyklippta lillebror Ha det gott allihopa!!!Penseln/rollern och färgburken kallar...
    Usch, nu får jag dåligt samvete. Borde börja slipa trappan. Men stackars Noel skulle ju vakna då så det är väl bäst att jag sitter kvar här
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    jompa skrev 2008-06-16 13:48:49 följande:
    nä har inte varit där utan fick mail.
    Aha. Jag får nog hoppa det. Känns som om det inte är så mycket jag vill ha just nu.

Tycker att det går i vågor, ibland är det massa man hittar, och ibland inget alls.

Just nu väntar jag på min fina fina MAT-jacka *lycklig*
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    lollypop skrev 2008-06-16 13:47:57 följande:
    Ja, det är nog bäst att låta bli... Kämpar här för att hålla mina små från trappan *Nymålad*, färgpytsar, väggar, lister...Men det är ogjort arbete *hahaha*
     Problemet är sen målningen. Det är inte barnvänlig färg så Noel får inte vara hemma på ngn dag. Hur lätt är det då? Helst hade jag velat ha detta klart till midsommar. Väggarna är ju klara men trappan återstår. URK!

Det verkar som om ni helrenoverar verkligen. Du får visa bilder sen.
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    mortillsju skrev 2008-06-16 13:53:07 följande:
    Åhhhh! Vilken blev det? Och vart köpte du den??
    Det blev den bruna. Fick lite shoppinghjälp från en vänlig själ i tråden. Kyss Den är köpt på Slitage. Det var den sista i butiken och i rätt storlek. Jag tror att den kommer i veckan.
    Älskade Noel
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10