Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Märk=mörk på stockholmska

jompa skrev 2008-06-23 10:09:56 följande:
    Enda som är synd är att det är midiapple och inte miniapple. Tycker mini är så mycket finare.
    Håller med. Älskar miniapple!
  • Duntoffla
    terezita skrev 2008-06-23 10:05:41 följande:
    jag ska definitivt ha allt i den brun/bruna färgställningen... barnen kommer att se ut som små choklad bitar
    De skulle bli så fina i det. Fast dina barn passar i allt. Så himla söta!
  • Duntoffla
    jompa skrev 2008-06-23 10:15:15 följande:
    Alltså måste nog säga Hollys, de är smala oxå i modellen och sitter nog bättre när de är så små.Men du hojta om du ska beställa, vi kanske kan samköra och dela frakten
    Ja, jag ska nog ha några saker.  ska du eller jag lägga?
    Helle skrev 2008-06-23 10:18:17 följande:
    Han har 62 i det mesta, men jag köper inte mindre än 68 och det kan han ha i IdaT, Hollys och Småfolk även om det är lite stort. Men så är han ju lång också. 63 för två veckor sen. Idag är han säkert 65
    Den här donnan är bara 51 cm och inte så tung. Är det dumt att ta 56? Kanske bäst med 62?
    loveliva skrev 2008-06-23 10:17:59 följande:
    HJÄLP! Ser denna förstor ut??? Den kanske krymper lite?
    Inte så att det stör tycker jag.
    terezita skrev 2008-06-23 10:19:13 följande:
    ag röstar å alternativ tre
     OK.
    terezita skrev 2008-06-23 10:20:46 följande:
    nja faktum är att dom inte passar i allt... tex som i molos nya regnbågsrandiga som jag fortfarande sörger... dom blir för bleka så dom ser smutsiga ut
    Nej, kanske inte bleka färger. Men de klarar starka färger bra.
  • Duntoffla
    terezita skrev 2008-06-23 10:26:21 följande:
    min grabb var 51 cm lång när han föddes och vägde 3900g och kunde ha storlek 56 till han var tre månader men sen så e han ju fortfarande ganska kort
    ja, det är lite så jag tänker. Jag hade nästan inga kläder i 56 (och Noel vägde ju 4000 gram och var 51 cm ) och fick köpa på mig rätt mycket.Hade mest 62 hemma.
    Kanske ska ta det så hon kan använda det i sommar.Sen beror det ju på hur fort man kommer träffa dem också.

Hur är hollys i storlekar? Vad motsvarar 3 månader i storlek? 62?
  • Duntoffla
    terezita skrev 2008-06-23 10:42:56 följande:
    jag tror nog att långarmat är bäst på ett så litet barn... lättare att hålla värmen
    Ja, det är kanske bäst.
    Buttelina skrev 2008-06-23 10:45:42 följande:
    nä inte alls! superfin!
    Haha... Jag ska erkänna att jag också är lite tveksam till Hollys just av den anledningen. De större klövern är kanske bättre i så all.
    Ska det vara Molon vill jag nog helst ha den rosa eller lila. Kanske blir ESL istället med ugglorna på. Äh, får fundera på saken.
    loveliva skrev 2008-06-23 10:53:00 följande:
    Får man se bild på de nya Katvigjackorna? *blink blink*
    Man får nog inte visa dem här tyvärr
  • Duntoffla
    terezita skrev 2008-06-23 11:04:42 följande:
    de rosa med cirklarna finns på hippo men jag kommer inte ihåg om hon har den lila eller den blå oxånä flicker...dags att sätta igång här hemma nu!!shoppa lungt (NOT)
    Ja, jag kikade precis där. Den rosa och blå finns.

Jag ska också sätta fart här

Cu
  • Duntoffla

Helt OT men...Gahhh! Är så jäkla arg! Hade ställt Noel i förskolekö sedan okt förra året. Ringer idag och han finns inte registerad!!Förvånad Har inte ens reflekterat över att jag skulle fått ngn slags bekräftelse. 9 månader åt helvete när det gäller kö! *suck*

Känns ju helt jäkla kört nu då jag dessutom hört att ca 160 barn i Värmdö kommun finns det inte plats för. Gråter *grinar*

• Duntoffla
    mortillsju skrev 2008-06-23 12:17:50 följande:
    Och jag som gillar mysiga kragen men avskyr nederkanten i muddväv. Kunde inte tagit bort den istället ?
    De har kö-system. Kön gäller från det datum man har registrerat barnet i kö. Dvs i mitt fall i okt. Ska ringa min kontakt som sitter högt upp i kommunen. Det är f*n inte mitt fel att de inte kan hålla reda på sina blanketter! Jag har skickat in, jag vet det.

Nä, nu går jag och drar ngt gammalt över mig.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10