Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

jojoa75 skrev 2008-06-19 17:20:56 följande:
    klappa dig själv på axeln, så duktig du är!! Själv har jag inte gjort nåt typ.. Sovit halva dan, tvättat lite o packat Traderapaket.. Inatt målade jag dock, en hel vägg i vårt stora lekrum i källaren o maskerade nästa vägg. Så jobbigt att måla på puts förresten! Räcker ju inte att bara dra ett drag med rollern eftersom där är små skrymslen som inte blir målade då, man får ju rolla femtioelva ggr på samma ställe... Nej nu får jag ta tag i mig, måste duscha o åka o posta lite, ska jobba massa nätter nu så bättre att ha det gjort idag.
    Måla på nätterna är väl duktigt! Jag kan tänka mig att puts är meckigt att måla. Jag har massa saker jag borde göra men orkar inte. Skulle verkligen vilja städa färdigt så man kan duscha och slappna av sen men det är lönlöst så länge det stökas till på en gång. Jaja...får baka tårta och städa ikväll istället. Hur har T gått för dig? Nu börjar mina auktioner röra lite på sig i alla fall. En del saker har jag att lite högre utrop på. Vågar inte chansa så man får ge bort kläderna.

Synd att du måste jobba i midsommar! Vad gör sambon och barnen?
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    tvåsmå skrev 2008-06-19 17:22:11 följande:
    120 dkr...
    ok. Ja, då måste man ju handla en del för att det ska löna sig.
    Älskade Noel
  • Duntoffla
    jojoa75 skrev 2008-06-19 17:34:30 följande:
    Har själv valt att jobba midsommar faktiskt, storhelg ju, tjänar massa pengar då. Jobbar nästan alla storhelger, så kan ingen säga nåt om att jag inte vill jobba julen..T gick ganska bra faktiskt, vissa saker betydligt bättre än väntat o vissa saker ok. Beg Lindex gick för mer än en idat klänning i nyskick, men men sånt man får ta, speciellt nu på sommaren.. Kände att jag var tvungen att rensa lite ändå, så jag tog sånt jag inte skulle gråta om jag inte fick bra för.. Tog oxå lite högre utrop än vanligt denna gången. Hemliga plagg från Liten på landet sålde jag, nya lollopard, fick som jag gav för tröjan till barn o 100 kr plus på mammaplagget. Gillade inte tapetmönstret alls.. Nu kommer jag inte våga köpa hemligt plagg till mig själv på liten på landet i höst, rädd för att få smockoverallen från plastisock till vuxna. Seriöst, hade aldrig kunnat ta på mig en sån!Nu ska jag fixa lite! Tittar kanske in inatt igen om det är lugnt!Sambon o barnen ska fira med hans syster o familj som bor här i närheten, vi brukar alltid fira de flesta storhelger med dom. Deras egna son är jämngammal med Lucas så de har kanonkul tillsammans! Grabbarna bus..
     Amen då så! Då är det inte synd om dig Låter som om barnen och sambon kommer ha det kalasbra i alla fall.

Nej, den där Plastisockhistorien var ingen hit. Vissa kläder funkar ju att ha som vuxen och andra inte helt enkelt.

Jag var tvungen att finansiera min jacka och VV-beställning till Noel genom att lägga ut på T Nu ramlar det in lite pengar i alla fall. Sen ska jag nog ta det lite lugnt ett tag. Antar att Noel kommer att ha växt ur en del saker till hösten och då kör jag ett nytt race på T så att jag kan åka på Katvigs lagersalg

Nu ska jag sätta lite fart och städa och dona lite här så kvällen inte blir supersen.

Ha så¨bra på jobbet. vi "ses" kanske senare
  • Duntoffla
    gosmamman skrev 2008-06-19 20:02:37 följande:
    Gokväll, tjejjer! Jag kommer nog inte att shoppa nästan nånting i sommar har jag insett (om det inte skulle vara något SUPER fynd på T eller nån riktig  PANG rea nånstans).Jag har nämligen hittat en föreläsningsdag jag vill gå på i höst och den var inte gratis, och så kostar det ju att vara borta ett dygn också (när man dessutom är i sthlm vill man ju spara ihop lite pengar att shoppa för då också )
    God kväll! Kul med föreläsning! Vad handlar den om? Vi ska vara hemma och ha gäster här på sillunch och grillning. Blir en skön avslappnad dag

Lillronya- Söta godingar i BT! Vad fin NS-dressen är på E. Duktiga killen som knatar själv nu!

Åhhh, nu vill jag få sms snart från min kompis på BB! Hoppas att allt gått/går bra!
  • Duntoffla
    gosmamman skrev 2008-06-19 20:18:36 följande:
    Det har jag inte bestämmt riktigt än, man kunde välja mellan massa olika. Man hinner gå på 4 föreläsningar under dagen (varje föreläsning e på 2 tim) och för varje 2 tim pass fanns det ca 5 olika inriktningar man kunde välja (allt inom kost, hälsa och träning).
    Låter superkul!
    lillronya skrev 2008-06-19 20:18:31 följande:
    Tack! Ja dressen är jättefin på honom. Anjelin har också haft sin idag, men hann inte fånga henne på bild innan den åkte av igen.
     Men hon är verkligen fin i Schampoodlen också.
  • Duntoffla
    maugu skrev 2008-06-20 11:39:07 följande:
    Glad midsommar på er!Jag är nu åter Östersund efter min hjärnop i Umeå.Allt har gått bra men visst har det varit tufft och jag har några veckor kvar av att kroppen ska läka efter ingreppet.Man ska kolla min bebis lite snabbt med UL (efter op mötte BM upp och kollade hjärtljud med doppler,allt var bra då och nog tror jag mig känt att bebisen rört sig).Ha det så gott alla så hoppas jag är tillbaka i forumet lite mer aktivt om några veckor!!!!Är väldigt trött i kropp och huvud.
    Hej Maugu! Vad skönt att det gått bra med operationen och att bebisen mår bra! Vila upp dig nu och ta hand om er! kramar
  • Duntoffla
    jojoa75 skrev 2008-06-21 08:27:14 följande:
    Gomorron! Nyss kommit hem från jobb.. o ska bara käka lite frukost framför datan o sen pipa i säng o sova sju kvart i timmen..
    Morrn morrn! Hur har natten på jobbet varit?
  • Duntoffla
    jojoa75 skrev 2008-06-21 08:33:18 följande:
    10 timmar... men det har känts som två då det har varit småpyssel hela tiden, så tiden har gått fort iaf! Men det känns i ryggen o kroppen när man står o går i 10 tim.Men jag har jobbat med två av mina favorit-barnsköterskor, så vi har haft trevligt hela natten.
    Skönt att tiden går så fort! men jag förstår att det känns i kroppen. min kompis tillbringade  dagen på BB igår. Hoppas att hon har fött nu. Värkarna började i förrgår hon hon var rätt trött när jag pratade med henne i går.
    Buttelina skrev 2008-06-21 08:40:17 följande:
    jag är så avis på ditt jobb! jag tror jag måste skola om mig god morgon alla hoppas att ni hade en trevlig midsommar utan allt för mycket regn
    God morgon!

Vi hade en kort men intensivt regnskur. före och efter det soligt!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10