Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

jompa skrev 2008-06-23 13:03:23 följande:
    Men finns det röd enfärgar Katvig jacka? Har jag aldrig sett tror jag. Var hittade dem?
    Jag har en sån
  • Duntoffla
    Preggi skrev 2008-06-23 12:34:26 följande:
    Goddag! Just hemkommen från rea med en småfolk klänning Buttelina suktat mig med länge nu. Den oranga med rosa katter på. Så himla fin! Sen fanns det inte så mkt.. Den är inte så bra vår lilla lokala butik.. Nej, vilken otur ni har! Jag vet inte om ni har samma system som vi har här i Nacka men var det kommunen eller förskolan du ringde till? Får ni välja 5 förskolor? Samma hände för min kompis och kommunen(nacka) kunde inte hjälpa henne alls men när hon ringde förskolorna kunde dom fiska upp henne i kön. Hon hade hamnat utanför på nåt sätt. Håller tummarna att det löser sig för er. Otur att hamna sist för det kryllar ju av barn ute hos er...
    Ringde kommunen. Vi väljer 3 eller 5 stycken i önskeordning. Ja, det är massa barn som inte kommer att få plats ändå så de ska bygga baracker.
    jompa skrev 2008-06-23 12:36:14 följande:
    Fy så tråkigt, när är det tänkt att han ska börja?
    Januari 2009. Svårt nog bara det.

Nej, det får de banne mig lösa. Han ska ha stått i kö sen okt. Inte mitt fel att de schabblar.
  • Duntoffla

Hallå igen!

Hade fått ett paket i lådan för att uppväga den här skitdagen. Lite fint från VV

lillronya skrev 2008-06-23 15:19:33 följande:
    Hej svejs!Tillbaka från en blåsig tur i staden.Trevlig rea på lilla helsingborg. Träffade också jojoa där. Alltid kul att träfas irl.
    Blev det några fina fynd?
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2008-06-23 15:26:32 följande:
    Ingen post i min låda idag, fyyy va tråkig dagen blir då, bättre lycka imorgon.Ska ju dessutom till stan med mammsen idag, får bli lite budget shopping.
    Budget-shopping kan ju vara trevligt det med
  • Duntoffla
    Tjollabolla skrev 2008-06-23 15:30:22 följande:
    Förlåt Rumba! Min post kom NU  Den brukar ju komma vid tolv! Dom fina fina knickersen var där iaf, kul =). Fast det känns ju inte som sommar iaf....
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2008-06-23 15:44:30 följande:
    Absolut, med så mycket kläder som blir förstörda här så borde jag egentligen enbart budget shoppa, men det går ju inte Ska leta lite byxor och t-shirts idag, och regnkläder, det lär väl behövas om detta vädret fortsätter. O vilken tur att du nämnde det där om eran dagis plats innan, jag ringde för att kolla med vår kommun och Liam hade "trillat" ut systemet som hon så fint uttryckte det. Himla tur att jag ringde nu för här måste man ansöka 4 månader innan inskolning och Liam ska ju börja i nov. Får väl hoppas vi får en plats nu.
    Det verkar som om det är lätt att "trilla ur" systemet! Vad trött man blir! Man kan väl inte hålla koll på deras jobb heller. Här verkar det inte lösa sig utan jag får ställa mig i kö igen och hoppas på det bästa. Känns inte som om jag kan börja jobba i jan som det är tänkt. *morr*
    Tjollabolla skrev 2008-06-23 15:42:47 följande:
    ÅÅÅÅÅÅÅ NEJ NEJ! Milo välte precis en kaffekopp över sig (kallt kaffe). PÅ dom underbara katvig velourbyxorna. Dom mintfärgade som är våra absoluta favoriter!! *SNYFT* och fina midiapple t-shirten. J****a unge!!Han har skrikit sen kl. 13 idag för övrigt, då vaknade han och vägrade somna om. Jag tror jag säger upp mig som mamma! Åh, förlåt att jag vräker av mig, men jag var tvungen
    Man får skälla ur sig lite ibland! Hoppas att fläckarna går bort.

Själv är jag på ruttet humör och skulle helst vilja att Noel somnade bums så jag kan få slappa och tycka synd om mig själv.
  • Duntoffla
    lillronya skrev 2008-06-23 15:27:24 följande:
    Japp!La precis in bild i bt. 30% på en massa bla all katvig.
    Fina saker! Velouren är så härlig!
    Tjollabolla skrev 2008-06-23 16:00:54 följande:
    Är oxå på uruselt humör och Milo hade gääärna fått sova, men han verkar inte alls vilja det, har försökt med välling och allt, han blir bara ännu argare. Jut nu roar han sig med hunden och en ficklampa så nu är han tyst Jag har lagt dom ingnuggade i galltvål så nu får dom banne mig ligga där ett tag! Giiivetvid tog jag det sista tvättmedlet för ungefär en timma sen till annan tvätt... Dagen blir bara bättre o bättre
    Visst är det konstigt att när det börjar som skit så blir det bara värre och värre. Usch!

Jaja...shit happends!

Önskar mig långt bort just nu.
  • Duntoffla
    Angelinah skrev 2008-06-23 16:08:58 följande:
    Å va jag har trååååååkigt... det bara regar hela tiden o gubben och alla andra jobbar
    Ja, det är en riktigt måndag. Regn och sol om varannat. Är du hemma i veckan förresten? Ska till Sickla på onsdag. Funderar på bodyn...
  • Duntoffla
    Angelinah skrev 2008-06-23 16:15:52 följande:
    Ja, som det ser ut nu är jag hemma onsdag..
    Då kanske jag tittar förbi då. Eller ngn annan dag? Fika kanske? Man blir ju deppig av detta. Skulle fasen behöva tröstshoppa
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10