Inlägg från: SStina |Visa alla inlägg
  • SStina

Bugaboo tråden nr 14

Hoppas jag inte uppfattas som påträngande här hos er.....jag ska köpa en bugaboo bara sittdelen/vagn och funderar över fraktkostnader...har ni någon aning här i tråden...vad det kan kosta med bussgods eller med post...blir inte riktigt klok på deras sidor...vagnen ska gå grån skåne till västmanland.....hoppas ni kan hjälpa mej

Vi har fått två underverk genom IVF en pojke född 9401 och en flicka född 0710
  • SStina

Nehej ingen som vet....vad synd.

• SStina
    september 01 skrev 2008-06-16 22:22:41 följande:
    Hej!Jag har sett på andras annonser att bussgods kostar ca 300 kr men vet inte om det stämmer!
    Jag har ringt idag och de har fast pris ...345 kr oavsett hur långt i sverige den ska åka....
  • SStina
    mamma2003 skrev 2008-06-17 10:11:22 följande:
    Ja, fast det är fast pris för barnvagnar. Buggan är så lätt och liten att du antagligen tjänar på att skicka den som "vanligt" paket. Tror att det fasta priset är för att man skall veta absolut maxpris för tunga pansarvagnar. Sen skiljer det varifrån i landet man skickar. Bussgods har blivit lite skumt med det där .
    Ja vi ska ordna med posten i stället....den tjejen som ska leverera vagne säger oxå att det
    kan vara billigare med post...bussgods som annars ska framstå som billiga....ja men ibland så är dom ju det....Fundersam
  • SStina

Bopsan.....det kanske dej man ska anlita för att få en Cam skickad...du verkar ha bra kontakt med bussgodsFlört

• SStina

En fråga till er ...vad väger en Cam med sittdelen....ska bara köpa en sådan....fanns ingen liggdel till den och jag behöver iallfall ingen...flickan är 7månader

• SStina
    Tessulago skrev 2008-06-17 10:45:37 följande:
    jag har kollat in den här tråden länge..men har inte riktigt tyckt om bugaboo, främst nu då cameleon. Men en dag bara vaknade jag och insåg att jag verkligen vill ha en sådan..dessvärre måste jag övertala mannen..hmm..några knep??Tänkte kolla med er som kan det här..måste man ha liggdelen..eller klarar man sig med sittdelen i fullt liggläge till en 1½ månaders??Säljs dom alltid tillsammans, eller blir det billigare om man tar utan liggdel..osv..dumma frågor kanske..men hoppas ngn kan svara =)
    Du bör  ha liggdelen...då sittdelen har ett sittläge som du ställer i olika lägen..
  • SStina
    mamma2003 skrev 2008-06-17 10:46:39 följande:
    Den väger enligt uppgift 9 kg och med emballage borde den hamna under 15 kg, dvs kostar 345:-. Då har jag räknat med att paketet är skrymmande, dvs längd + omkrets överstiger 2 meter.
    Ohhh tack...tjejen skulle packa in den i flera lager svarta sopsäckar då hon inte hade någon kartong till den.
  • SStina
    Tessulago skrev 2008-06-17 10:50:35 följande:
    okay, bra då vet jag =)inte alltid lätt med alla dessa olika vagnar..men hur ska jag övertala mannen..han är inte lika förtjust i att 1. vi har vagn och 2. Buggan är en aning dyr..hmm
    Du lyckas nog övertala honom....jobba på bara.....
    Själv så har jag en helt komplett ny UJ som jag avgudar men kan upplevas som klumpig ibland.....och nu så har jag köpt en Cam Bugaboo på blocket....Flörtsom jag ska ha nu på vår semester!
  • SStina

Ja killar behöver både få se och känna i på den ....Flört

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14