Inlägg från: SStina |Visa alla inlägg
  • SStina

Bugaboo tråden nr 14

Trojka skrev 2008-06-30 22:14:58 följande:
    Jo så skulle man ju kunna göra, men är man född lat så är man. Hade ju vart enklast att köpa en färdig mall!
    Ja det är klart att det hade varit enklare med ett färdigt mönster....du får skaka av dej latheten...och visa din kreativa sida
    Vi har fått två underverk genom IVF en pojke född 9401 och en flicka född 0710
  • SStina
    Tili skrev 2008-07-01 08:04:12 följande:
    Någon som kan hjälpa mig?Ska sälja min camelion (ev till en kompis) har ingen aning om vad jag ska ta för pris.Vagnen är från 05/06 grå basSand färgad, röd och orange fleeceHelt nya framhjul och bugga ryggsäckoch allt det vanliga som regnskydd och underhållskit.Vagnen är ju i använt skick men vad skulle jag kunna ta för den?
    På Blocket ligger dom på ungefär ca5000kr..5500kr...supersvårt....
  • SStina
    Noas mamma skrev 2008-07-01 18:43:45 följande:
    Lite OT men tror att några av er kanske kan hjälpa mig; Vart hittar man moln tyget och marimekko tyger i stockholm? blir helt tokig, letar och letar men alla ser ut som frågetecken när jag frågar i tyg affärer. Hittar bara marimekko som vaxduk känns inte som det bästa att använda för att sy dyna med ;) 
    Finns ju en Marimekkobutik vid Norrmalmstorg/smålandsgatan.....annars så kanske det finns ute på nätet.
  • SStina
    mallan brallan skrev 2008-07-01 20:14:53 följande:
    Sstina å ami å Noas mamma; Man är ju upplärd kvinna. Hemkunskap och syslöjd är det enda jaghar betyg i! Fick ni gå på några andra lektioner...?! :-O
    ...ja intresset för att sy för min del har jag medföttFörvånad Min morfar var skräddare och min mamma är sömmerska(ändringssömnad åt herr och dam klädbutikerna i vår stad)...
    Har liksom inte gått att undvika.....
  • SStina
    ami skrev 2008-07-01 21:31:50 följande:
    Min mamma är oxå sömmerska (dock inte barnvagnsattiraljer), men vad hjälper det
    Ohhh vad kul...dock inte dom viktigaste attiraljerna...FlörtDet var ju synd....
  • SStina

Apropå hur barn sitter i Buggan.....så sitter min flicka 8mån perfekt bra i Buggan än sin UJ...rak och fin i ryggen...det blir inte lika bra i UJ...Förvånad

• SStina
    mollan nu skrev 2008-07-02 12:35:54 följande:
    nämmen då. Då får vi hoppas dom skickar personalen på en charmkurs. Så det inte blir samma snorkighet i den butiken som den vid odenplan.
  • SStina
    mallan brallan skrev 2008-07-02 12:37:24 följande:
    Jag är så sur på  Urban!Man kan inte tvätta honom i tvättmaskinen!Jag visste att jag skulle hålla mig till Bugaboo...
    Gå till en bensinmack och kör i den i tvätteriet vet ja
  • SStina

Men hallå... Sara1981.....nu blir jag extremt avundsjuk på din dyna....jisses vad snyyyyyggCool

• SStina
    mamma på vift skrev 2008-07-06 15:14:59 följande:
    Åhh vill ha en ny toppklädsel till vagnen...men kan inte bestämma mig för vilken färg!! Har denim bas...så jag funderar på denim, nya oranga eller nya rosa. Vad tycker ni??
    Rosa är ju så snyggt ihop med Denim...men det är ju orange oxå förrestenFundersam
  • SStina
    Salt Groda skrev 2008-07-06 18:37:11 följande:
    Okej, tackar! Anledningen till att jag undrar är för att jag bor i California, och det är sol nästan jämt här. Ser rätt många buggor dagligen, och en del ser verkligen hemska ut. Hatar när sufletterna har blivit helt bleka och fula! Har fått för mig att fleece bleks lättare, men det kanske bara är inbillning...??
    Men jag funderar om inte canvasen bleks fortare än fleecen...fleecen är ju i syntet..och canvasen är inte den i bomullFundersamFast är man i ordentlig sol så hjälps nog inte om det är syntet eller ickeCool
  • SStina
    haberg skrev 2008-07-06 22:01:13 följande:
    mileas mamma; aussies finest har en superbra sufflett i tyg med solskyddsfaktor 50, den knyts utanpå sufletten och sticker lååångt ut. Har den inte själv, men min kompis har den på sin UJ o den är superfin!
    Jag har den oxå till min UJ ...den passar dom flesta sittvagnar...kanonbra.
  • SStina
    Hs Bobbo skrev 2008-08-11 21:00:51 följande:
    I vinter ska jag ha en silver åkpåse som ska passa både i Cam och i Bee. Vilka finns som passar? OTH - funkar deras?
    Har den silvriga OTH och den sitter ju inte direkt perfekt i Buggan...hålen är ju inte där de behöver varaFundersamDet sitter mycket bättre i min andra vagn UJ.Flört
  • SStina
    Lille Mammsen skrev 2008-08-12 00:23:15 följande:
    Mmmmmm..har 4st OTH åkpåsar men ingen Bugaboo åkpåse Men har ej testat min Simpleworlds åkpåsen i buggan...kanske funkar men vill nog ha en Bugaboo åkpåse oxå
    Förstår att du vill ha en Bugaboopåse oxå...ska oxå införskaffa mej en till vinter....Flört
  • SStina

Hejsan på er alla......är det någon här som vet hur Nova Star jeansen är i storlekarna...är det normala eller stora,el små..
    Har beställt på Kidzshoppen....superfina...

• SStina
    PIRR78 skrev 2008-08-18 12:19:09 följande:
    Hej på er! Här är en smygläsare som låter sig inspireras av era fina sydda dynor och sufletter.Antar att det är många som frågat tidigare och länka gärna till svar om ni inte orkar dra det igen men;1. vad har ni stoppat era dynor till sittdelen med? Går de att tvätta?2. ungefär hur mycket tyg går åt?Tack tack!(tar gärna emot alla tänkbara tips på hur man bäst syr
    Två lager vadd i sittdelen...se till att göra stickningar runt om så att vadden ligger fast ...så den inte rubbas/flyttar sig under tvättning.....tvättar mina i 40 grader

80cm på dubbel bredd...går det åt för min del...sedan sätter jag satinkantband runt om....
  • SStina
    Little daugther skrev 2008-08-21 17:21:37 följande:
    Vad stoppar ni era dynor till vagnen med?
    Två lager vadd...som finns på metervara.
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14