Inlägg från: SStina |Visa alla inlägg
  • SStina

Bugaboo tråden nr 14

Stormis skrev 2008-06-27 22:11:39 följande:
    SStina:Får tacka här eftersom jag inte kommer in hos dig. Låter som en superbra deal! Grattis!
    Oj jag har tydligen satt mina inställningar fel till min sida.....alla kommer in där nu...tack förresten....jag tror mej ha gjort en bra affär.......hoppas du hittar en du oxå.....
    Vi har fått två underverk genom IVF en pojke född 9401 och en flicka född 0710
  • SStina
    Stormis skrev 2008-06-28 18:23:42 följande:
    Nej, det stämde inte. Jag ringde på den och tjejen som svarade sa att hon inte hade nån Bugga. Nån verkar ha satt in en annons i hennes namn. Stackarn var alldeles nerringd!
    Men gud så tokigt...vem vill vara så lustig och sätta ut en annons så där....
  • SStina
    Minxy skrev 2008-06-28 22:22:44 följande:
    Skulle vilja ställa en fråga gällande en sittdyna till Bugaboo.Ni som syr egna - har ni först köpt en fabriksgjord sittdyna och sedan bara sytt ny klädsel till den, eller har ni sytt en helt ny dyna? Hur gör man?? Jag vill ju också pimpa min bugga!!
    Jag har helt och hållet måtta mej fram till min dyna...ryggmått och sittdelen så lång som jag vill att den ska vara och så bredden på olika ställen och sedan märkt ut var fempunktbältet ska fram...allt detta på ett mönsterpapper.....och sedan klippt efter detta mönster....
  • SStina

Preggie...det är bara att tuffa till sig lite och sätta igång att pruta.....när dom ligger på 5500kr så springer dom inte iväg direkt....Lycka till.....förrästen när dom ligger iden prisklassen så dyker det ganska snart upp en igen i den prisklassen och den färgkomb....

• SStina

Preggie...vagnen som finns ute på Blocket nere i Malmö då för 4500kr....visserligen sand istället för brun...den låter ju kanonbra tycker jag.....

• SStina
    Minxy skrev 2008-06-28 22:45:54 följande:
    Aha. Hmmm... var det svårt? Har du en "high-tech"-symaskin eller bara en vanlig? Stoppningen då? Vanligt skumgummi? Hur tjockt? 2 cm eller tunnare/tjockare?Många frågor nu
    Nej det är enkelt...kan man sy gardiner så fixar man en dyna oxå ...min symaskin har gått sönder så jag stack iväg och köpte en värstingsymaskin IKEA .....hi hi det går superbra att sy med en sådan
    Visst igentligen så ska det vara skumgummi emellan men fick inte tag på något....så jag tog tvålager flecee och sedan ett lager av det tyg som är på ovansidan.....kantade med satinsneslå runt om.....
  • SStina
    Ms Ms Kanga skrev 2008-06-30 19:59:25 följande:
    jag använder vadd på metervara som är 2 cm tjock. funkar jättebra
    Ja det funkar ju bra med vadd....men i min stoooora stad så är det så enkelt att få tag i vad eller skumgummi....not här finns inget....så därför min lösning.....
  • SStina

Den är abslut okej för tex inredning hemma textilier...jag syr väldigt mycket och tycker den är perfekt för dom pengarna.....men jag kan inte sy kläder med den.....den fixar inte bra knapphål....och klarar inte av att fålla jeans som då fållas i två lager.....det roliga är att jag var tvungen att köpa IKEAS bra för att min mera avanserade symaskin gått sönder och jag fick inte köpa någon ny(jag fyller snart och har sett kartongen med presenten)Fundersam
    Så köpte jag IKEAS...och är supernöjd....ändå...

• SStina
    Trojka skrev 2008-06-30 21:31:57 följande:
    Jag meeed vill ju sy en fin dyna, har symaskin men ingen mall att gå efter. Vart kan man hitta sånt?
    Kan di inte försöka måtta dej fram på ett mönsterpapper...måtta efter de olika bredderna och sitthöjderna i vangen och sedan var fempunktbältet ska fram....kika lite i bilgalleriet så kommer du på hur den behöver måttas och se ut....det är inte så svårt.
  • SStina

Mallan brallan.....skitsnygg dyna...riktigt snyggt sydd var den oxå...Flört

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14