• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Hannnas
    molly 81 skrev 2008-06-23 17:47:51 följande:
    Hej *igen*IDag hade jag inget att göra varpå jag testade att montera på sittdelstyget. När jag kämpat färdigt tänkte jag att Ellen måste provsitta. Gissa vem som börjar skratta ljudligt när hon hamnar i buggan?! Dock är hon "bara" 8 veckor. Så det får snällt vänta. Men just nu sitter hon där i, med sitt golvtäcke som extra stöd! Hon är så nöjd! Tror hon gillar att hon kommer upp en bit och inte ligger rak lång! Hon vill gärna vara med!
    men varför inte behålla sittdelen om hon är så nöjd ?
    .?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma .?:*¨¨*:?.
  • modestyclara

Fru Hennerdal skrev 2008-06-23 15:35:32 följande:

Fru Hennerdal skrev 2008-06-23 08:10:00 följande:
    Citerar mig själv då jag inte fått något svar på frågan :)
    Nej jag har inte hört någon som provat babyskyddet men jag tror man kan köpa det via bugaboo återförsäljare. Jag funderar också på det om det blir någon bebbe någongågng men man vill ju helst se något test där det är med först...
  • modestyclara

molly 81 skrev 2008-06-23 16:28:17 följande:

Gud vad ni skriver tjejer(för här är väl ingen man som hänger här?!)Är det någon som vet priset på fästena och pinnar till camen? Har för mig att ett fäste ligger på 45, alltså 90 för två?! Pinnar då??Och var det så att man kunde ha camens klädsel på Geckon?(syftar på sittdelen!)
    45 kr st för pinnar och fästen enligt THJ. Kolla min gecko i bildtråden den har toppklädsel för cam... Jag tror dock inte själva sittdelstyget för cam fungerar på gecko...
  • modestyclara
    MejaKiZnic skrev 2008-06-23 16:27:09 följande:
    Hejsan!Vart kan man köpa Bugaboo Calmeleon billigst?Vad är det för för o nackdelar på den?
    Billigare köper du ex från babytrader.eu

Vet inte om den har några nackdelar, beror väl på vad du ska använda den till -ska du köra i staden eller i skogen, åka kommunalt eller bil, storhandla med vagnen osv... Berätta gärna vad du ska ha den till så kan jag utveckla för- och nackdelar...
  • MejaKiZnic

Den här byggaboo -09 2500:- Tror ni det är ngt o satsa på ?

Väntar mitt första barn behöver hjälp!

• Muppsan
    Hej!
    Har ikväll haft en väninna här som tittat på min vagn (Bugaboo Gecko) som funderar på att köpa den. Jag skulle vilja ha lite hjälp med vilket pris jag kan sätta på den + medföljande tillbehör.
    Det som medföljer är:
    - Bugaboo Gecko (inköpt september 2006). Liggdelen är oanvänd (ligger fortfarande nedpackad i original förpackning).
    - Åkpåse.
    - Snöhjul.
    - Mugghållare.
    - Insektsnät & regnskydd.
    - Servicekitet (lite använt).
    - Sommarsufletten.

Hur mycket skulle ni ta för det? Jag känner mig helt lost när det gäller prissättning. Räcka ut tungan
    Tack på förhand!
  • modestyclara
    MejaKiZnic skrev 2008-06-23 18:26:50 följande:
    Den här byggaboo -09 2500:- Tror ni det är ngt o satsa på ?Väntar mitt första barn behöver hjälp!
    Nej absolut inte. Verkar väldigt oseriöst. Säker någon lurendrejare. Om du vill ha en bugaboo-kopia så gå till Babylan och titta på ex city elite eller någon sådan. Då har du i alla fall en butik som lämnar garanti och som man kan lita på. Men har du råd så tror jag du ska satsa på originalet Bugaboo.
  • MejaKiZnic
    modestyclara skrev 2008-06-23 18:29:51 följande:
    Nej absolut inte. Verkar väldigt oseriöst. Säker någon lurendrejare. Om du vill ha en bugaboo-kopia så gå till Babylan och titta på ex city elite eller någon sådan. Då har du i alla fall en butik som lämnar garanti och som man kan lita på. Men har du råd så tror jag du ska satsa på originalet Bugaboo.
    [/citat]

Kunde tänka mig det var något konstigt
    modestyclara skrev 2008-06-23 18:26:04 följande:
    [citat]
    Billigare köper du ex från babytrader.euVet inte om den har några nackdelar, beror väl på vad du ska använda den till -ska du köra i staden eller i skogen, åka kommunalt eller bil, storhandla med vagnen osv... Berätta gärna vad du ska ha den till så kan jag utveckla för- och nackdelar...
    Jag ska bådde ha den i stor stan och lite mindre stad. Jag åker väldigt ofta med buss och storhandla(mat tex) blir det nog inte direkt av utan mer tittar i klädes-affärer. Har väll lite skogsområden som jag gärna går i dock inte värsta terrängen utan lagom.
  • fröken ida

Yees! De som var här i torsdags ville ha var BRIO så nu är vi äntligen av med den Skrattande Samtidigt känns det lite sorgligt. Det är ju mycekt av Edvins första månader som man förknippar med den.

Nu kan jag även börja räkna dagar tills vår bugga är i Sverige. Till helgen ska den vara här

Älskade Edvin
  • Lille Mammsen
    modestyclara skrev 2008-06-23 18:24:19 följande:
    molly 81 skrev 2008-06-23 16:28:17 följande:
    45 kr st för pinnar och fästen enligt THJ. Kolla min gecko i bildtråden den har toppklädsel för cam... Jag tror dock inte själva sittdelstyget för cam fungerar på gecko...
    va e de för fästen då?
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14