• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Mari M

Måste fråga:

Hur är Bugaboo Bee att köra i snö? De små hjulen gör mig skeptisk. Men kanske har jag fel. Upplys mig tack!

En annan sak:

Skulle man kunna klara sig på att ha enbart Bee:n? Eller behöver man en till vagn?

Jag har en pojke på snart sju månader och vill ha en smidig vagn för att använda länge. Skulle helst vilja ha en Cameleon men känns onödigt att nu köpa en vagn som både är ligg- och sittvagn när jag bara kommer att ha användning för sittdelen.

• Irish

Nu har jag lagt ut min vagn på blocket, jag hoppas på en snabb affär så jag kan få min bugaboo längtar.... ska bara hitta en snygg skötväska och bestäma färg, ni får gärna komma med förslag på färger.

Amv'nder ni era vinterhjul året om eller enbart på vintern. Funderar på om man ska köpa dem direkt eller vänta.

• Inka

Hej, slänger in en fråga som jag hoppas ngn orkar svara på. Garantikorten man fick med vagnen, skickar man in det svenska trots att man beställt från babytrader? Ursäkta om jag är lite trög

• thj
    loveliva skrev 2008-06-24 09:49:36 följande:
    Jag tycker det är extra kul då min sambo hela tiden kallat buggan för byggabo Å så finns (eller ja kanske) det en vagn nu som heter så thj, är du här?Har ni orange fleeceklädsel i bruten förpackning?
    Jag är här
    Tror det i canvas vet jag

Kramizz
  • mallan brallan

Mari M: Jag har en bee till min 13 månaders och
    skulle inte rekommendera den som enda vagn.
    Den är inte byggd att köra i snö, och minsta lilla hål får hjulen att fastna.
    Sedan tycker inte jag att en 7 månaders sitter så bekvämt i den,
    dom sitter liksom som en hösäck.
    Jag har precis köpt mig en Frog/Cam.
    Ett alternativ är att köpa en ny Cameleon från Babytrader med bara sittdel.
    Däremot blir det ett högre andrahandsvärde om vagnen är komplett.

• Mari M

mallan brallan:

Tusen tack för ditt svar! Känns som jag har mer kött på benen nu.

Man kan alltså köpa en cameleon med bara sittdel på babytrader? Det vore ju perfekt! Då har jag en följdfråga: är det fullt liggläge på den? Min lillkille vill gärna ligga lite på sidan och sova, så ytan måste vara plan.

• mallan brallan

Mari M: Sittdelen har fullt liggläge, men sittdelen är ju skålad så helt plant kan man ju inte ligga. Däremot är min son oxå en sido-sovare å han brukar krypa ihop sig till en boll å ligga på sidan i sittdelen oxå. Alternativt lägger jag en liten kulle i "skålen" så att det blir lite planare.

• Sunshine comes after rain

Ni som har en Cam -

hur stort barn får plats i vagnen? Kan vagnen användas ända tills barnet helt slutat åka vagn dvs till typ 3,5år? Eller behöver man byta tidigare av något skäl?

/L

• oOrosamarängerOo
    Mari M skrev 2008-06-24 11:00:37 följande:
    mallan brallan:Tusen tack för ditt svar! Känns som jag har mer kött på benen nu.Man kan alltså köpa en cameleon med bara sittdel på babytrader? Det vore ju perfekt! Då har jag en följdfråga: är det fullt liggläge på den? Min lillkille vill gärna ligga lite på sidan och sova, så ytan måste vara plan.
    Det går alldeles utmärkt för barn att sidsova i buggen, min son har gjort det utan problem. Hala överkroppen är ju på plan del så att säga, är ju vid rumpan det svänger upp
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14