• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Kajsan
    MejaKiZnic skrev 2008-07-07 02:20:16 följande:
    Funderar på att köpa en bugaboo efter mkt om o men, bara en liten sak! Är det ofta det händer ngt? (problem med hjul eller ngt går sönder)Tips på billiga tyska sidor där man kan köpa bugaboo billigare?Hittade bara pinpong som tydligen slutat med bugaboo
    PingPong har inte slutat vad jag vet...man får mejla och fråga!
    Men annars rekommenderar jag babytrader.eu Jättebra service och billigt.Inte tysk dock.
    Nya chassit har krånglat för många, men du får ju nytt m det går sönder oavsett vart du handlar ifrån.
  • angiee

Jag har lite funderingar över mitt chassi som jag ska försöka reklamera imorgon. Inköpt aug 07 men inte använd förens 1 november eftersom bebisen kom 17 oktober.

Ena sidan där handtagsramen fäster i "kulan" vid hjulen, är lös. Känns som en skruv lossnat / gått sönder där i. 
    Vagnen knarrar & klonkar OERHÖRT mycket.
    Om butiken inte KAN reparera felen, kan jag då försöka hävda ett  nytt chassi?
    Vagnen är ju använd i på daglig basis men EJ i trappor etc. Känns som den borde hålla måttet liiite längre än 7-8 mån?
    Några argumentationstips till en smått nervig bugaboomamma?
    ღ ♥ ღ Vendla ღ ♥ ღ www.underbaramirakel.blogspot.com
  • Jeshk

Är det traigt är det trasigt å då kan du reklamera å få ett nytt chassi. Det skulle jag gjort.

Sorry, jag tänkte inte på att de nya hjulen inte ä luftdäck därför är det logiskt att servicekittet inte medföljer.

• angiee
    Jeshk skrev 2008-07-07 08:35:47 följande:
    Är det traigt är det trasigt å då kan du reklamera å få ett nytt chassi. Det skulle jag gjort.Sorry, jag tänkte inte på att de nya hjulen inte ä luftdäck därför är det logiskt att servicekittet inte medföljer.

Tänker mer om dom hävdar att det är "slitage" då gäller ju inte garantin???
    Men hur FAN kan en vagn m tillbehör för över 10.000:- blir sliten på mindre än 1 år!! Det borde ju kanske vara ett argument
  • Jeshk

nämän, asså de garanterar att vagnen ska hålla i minst ett år oavsett hur mycket man använder den. Det har den ju inte gjort. Sen om du haft den på dagis spelar väl ingen roll. Du behöver inga argument mer än att den är trasig å du vill ha nytt. Dom är så vana med reklamationer så dom är generösa med sånnt.

• Jeshk

jamen den kanske inte är bara sliten, det KAN ju vara ett fel oxå... kombinerat lixom.

• thj
    angiee skrev 2008-07-07 08:37:33 följande:
    Hej
    Bugaboo är jättebra att ha att göra med vid rekl(annars med)
    Om jag känner dem rätt,så kommer du få ett nytt chassi.
    Det är ytterst sällan bugaboo lagar på ngt.
    Så du kan vara lugn

Kram
  • Jeshk

Ja det går nog bra! Stå på dig bara. Hittils har jag fått nytt på garantin: två framhjul, två seleremmar å en ny hood för att den var solblekt.

• angiee

men är det inte lättare att få igenom sånt om man är i direkt kontakt m bugaboo?

tycker ni ja ska kontakta dom om inte butiken gör mig till viljes?
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14