• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Preggie

mallan brallan skrev 2008-07-06 22:17:57 följande:

Silikonsprayen ska in i alla rörliga delar; swiwelhjulen,ramens "klick"-fästen, axeln där man klickar på ramen osv.Vaselinet ska smörjas på alla kromdelar så att dom inte rostar.Trasorna används om det kommer utanför.
    Är det vanligt vaselin som man kan köpa på apoteket? Säljaren av min vagn rekommenderade mig att köpa silikonspray på clas ohlson.. Tänkte om man kunde "komma undan" utan att köpa Bugaboo-kittet :)
  • Kajsan

mallan brallan skrev 2008-07-06 22:21:37 följande:

*phu* Jag trodde jag va ensam här!
    Har du sett i mitt galleri, stilstudie hur min 2.5 åring ser ut i camen? Som en ihoptryckt sill
  • Tullemi
    haberg skrev 2008-07-06 22:01:13 följande:
    mileas mamma; aussies finest har en superbra sufflett i tyg med solskyddsfaktor 50, den knyts utanpå sufletten och sticker lååångt ut. Har den inte själv, men min kompis har den på sin UJ o den är superfin!
    Tackar så mkt för tipset. Ska genast googla den
  • Kajsan
    Preggie skrev 2008-07-06 22:24:12 följande:
    mallan brallan skrev 2008-07-06 22:17:57 följande:Är det vanligt vaselin som man kan köpa på apoteket? Säljaren av min vagn rekommenderade mig att köpa silikonspray på clas ohlson.. Tänkte om man kunde "komma undan" utan att köpa Bugaboo-kittet :)
    Kittet kostar väl typ 145 kr
  • oOrosamarängerOo
    mallan brallan skrev 2008-07-06 22:19:08 följande:
    Jag tycker att been är på gränsen för liten för en 1,5 åring.Dessutom är den inte att rekommendera som enda-vagn.Jag röstar för Cam!
    Kajsan skrev 2008-07-06 22:20:10 följande:
    mallan brallan skrev 2008-07-06 22:19:08 följande: Tycker jag med!
    Då måste jag säka tvärtom! Tycker bee passar allseles ypperligt för en 1½-åring, jag upp till ca 3½ för att normalstort barn passar den super
    MEN att välja mellan den är som att välja mellan sött o salt, och som endavagn skulle jag inte bara ha en bee, utan rek camen
    Jag tror inte heller bee klarar flera minusgrader säkerhetsmässigt, och är inte en all whether around vagn!
  • oOrosamarängerOo

Jag tror inte bugaboo har nån syskonvagn på g fortfarande....tyvärr! Verkar inte som de kommer på nån bra o säker lösning. Finns väl bara en säker källa att fråga här i tråden, men hon har hållt sig borta ett tag:(

• Preggie
    Kajsan skrev 2008-07-06 22:25:43 följande:
    Kittet kostar väl typ 145 kr
    Hahaha, jaha det var inte värre än så! Pardon my ignorance... :))
  • steffo trish
    Milliemolly skrev 2008-07-06 22:08:49 följande:
    hrm.........vill ju ha syskonvagnen sedan då om den ska komma.....har också hört ryktena i butik! Men vad säger ni som har 1,5 åringar - Cam eller Bee?
    Har både Cam och Bee till vår tjej som fyller 3 i september. Hon är nog ganska normalstor tror jag och både sitter och sover utmärkt i Camen och hon verkar gilla Been också, men som enda vagn rekommenderar jag Cam! Det är en ljuvlig vagn
    Bee är för all del helt okej den med och som jag skrev så gillar Em den men den funkar bäst some extravagn tycker jag!
  • steffo trish
    thj skrev 2008-07-06 21:00:57 följande:
    vännen det går att köpa rosa suflett löstkommer i juli/aug-08Kram
    Aaah WONDERFUL!
    När kommer man kunna beställa dem hos er? Förhandsboka liksom
  • mallan brallan

Preggie: Fast hela kittet behövs iofs inte...
    Vaselinet har jag setat å duttat dit lite sporadiskt enbart
    för att jag läst att jag måste.
    Silikonsprayen å andra sidan kan man inte leva utan!
    En silikondusch senare - å du har en ny vagn.
    Finns hos classe för noll å ingenting!

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14