• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Fröken Småland
    Shoegirl skrev 2008-06-09 20:31:54 följande:
    Du vann! *dåndimpen**räcker över bucklan*
    *tar emot bucklan med blossande kinder* (och tom plånbok)
  • Muppsan
    Mamma2001 skrev 2008-06-09 20:32:33 följande:
    Oj finns jättemånga! Favvisarna ur min samling nu är OiOi Hobo, Juju Be, och sweetheart från Dadadoo... skiphopen och bugaboo varvar jag med ibland också men de 3 första är favvisar
    Sweetheart från Dadadoo är det inte den som ser så "plastig" ut? Lite quiltad typ? Generad Har sett någon liknande som jag tror hette så (minnet är inte det bästa!) och den var urful! Generad
    Juju Be har jag tittat på, men inte riktigt hittat någon färg som jag gillar - vill att den ska matcha vagnen och det är svårt att se om den gör det genom att bara titta på bilder genom Internet. Fundersam
  • Duntoffla
    mamma2003 skrev 2008-06-09 20:11:52 följande:
    Vågar inte räkna i pengar, men jag har ett exceldokument för att hålla reda på mina "inventarier". Håll i er! Till mina två Frogar och en Bee har jag: 8 ligg- och sittdelsbaser5 varukorgar4 Frogsuffletter1 skötryggsäck2 par bagclips1 mugghållare1 par snöhjul1 ståbräda3 Beesuffletter5 cameleontoppset, 2 solsuffletter3 parasoll8 åkpåsar*hur skadad som helst*
    Åh herre jäklar!!! Shit! Jag tyckte jag var rätt duktig som redan ( sen mitten på april) samlat på mig 2 åkpåsar, en Katvigdyna, Brunt canvastopptyg, en sandbas, en mugghållare, ett gult parasoll, en gul sommarsuflett och ett orange fleeceset plus 2 egensydda sufletter. (och 3 skötväskor )
    Älskade Noel
  • Fröken Småland
    Duntoffla skrev 2008-06-09 20:41:14 följande:
    Åh herre jäklar!!! Shit! Jag tyckte jag var rätt duktig som redan ( sen mitten på april) samlat på mig 2 åkpåsar, en Katvigdyna, Brunt canvastopptyg, en sandbas, en mugghållare, ett gult parasoll, en gul sommarsuflett och ett orange fleeceset plus 2 egensydda sufletter. (och 3 skötväskor )
    *amatör*
  • Emmsan

åhh behöver smakråd ;) ska påbörja min suflett med det nruna katvig tyget nu o jag har fått hjärnsläpp :( vilken färg ska jag ta på innertyget.. det jag har hemma nu är vitt o rött hmm kanske bättre med ngn mer "sand" färg eller?????

• Ms Kanga
    Muppsan skrev 2008-06-09 20:36:53 följande:
    Sweetheart från Dadadoo är det inte den som ser så "plastig" ut? Lite quiltad typ?  Har sett någon liknande som jag tror hette så (minnet är inte det bästa!) och den var urful! Juju Be har jag tittat på, men inte riktigt hittat någon färg som jag gillar - vill att den ska matcha vagnen och det är svårt att se om den gör det genom att bara titta på bilder genom Internet.
    Tips: Titta in till Kajsan, hon har ett par JuJu Be i brunt / mönster i sitt galleri på till bruna buggor.
  • Teresia78
    Noas mamma skrev 2008-06-09 20:04:37 följande:
    Nu har jag bestämmt mig :D i morgon är det jag som antar utmaningen och syr mig en sufflet! Ni som redan har provat att sy en, var det svårt?*undrar* vem var det som hade köpt en bugaboo filt? skulle så gärna vilja se en bild :D
    Tänkte också försöka sy en..... har köpt tyg idag så nu är det bara att sätta igång! Skrattande
    Leo mammas prins!
  • Mamma2001
    Muppsan skrev 2008-06-09 20:36:53 följande:
    Sweetheart från Dadadoo är det inte den som ser så "plastig" ut? Lite quiltad typ?  Har sett någon liknande som jag tror hette så (minnet är inte det bästa!) och den var urful! Juju Be har jag tittat på, men inte riktigt hittat någon färg som jag gillar - vill att den ska matcha vagnen och det är svårt att se om den gör det genom att bara titta på bilder genom Internet.
    Ja JuJube är superfina
    Jo det är den quiltade i lack... men galen som man är i handväskor passar den perfekt Cool
    -I Love Pink-
  • Muppsan
    Ms Ms Kanga skrev 2008-06-09 20:44:40 följande:
    Tips: Titta in till Kajsan, hon har ett par JuJu Be i brunt / mönster i sitt galleri på till bruna buggor.
    Tack för tipset! Glad
    Får kika in hos henne!
  • Senap
    Muppsan skrev 2008-06-09 20:27:48 följande:
    Hej!Har en liten ”smakfundering”.  Det är så att vi väntar vårt andra barn till november/december och vi ska köpa en Bugaboo Cameleon (brun) till dess. Vi har nu en svart Gecko. Eftersom jag gillar att planera *hihi* så har jag redan börjat spana på skötväskor, men här i stan finns inga som säljer några fina. Vilka skötväskor (märke, färg och så vidare) rekommenderar ni? Då sonen var liten hade vi en SkipHop, men de känns lite tråkiga så jag vill gärna ha någon annan till den här bebisen!
    Petunia Pickle Bottom så klart!
    ängeln83 skrev 2008-06-09 20:30:58 följande:
    Ungefär hur mycket kostar det att få en suflett uppsydd av te.x mamma på vift?
    Bäst svar får du nog av Mamma på vift
    Och sälj/köp-frågor kan medföra att tråden stängs *blänger strängt*
    I Haven't Lost My Mind, It's Backed Up On Disk Somewhere
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14