• Linny

Smink smink smink igen o igen!

oj jag hade missat att en ny tråd startat
    Har inte kört så mycket nytt på sistone utan naturell med eyeliner.. Har inte orkat helt enkelt.. Får se om orken kommer tillbaka snart

• Linny
    Knott skrev 2008-06-16 12:32:44 följande:
    Kanske om ungefär 7-8 månader?
    Hehe Den kommer om ungefär 6 månader så 7-8 låter rimligt Nä ge mig några veckor till så minskar tråkiga symtom och jag mår som en prinsessa ett tag!
  • Linny
    ixc skrev 2008-06-16 21:47:34 följande:
    Vad skulle ni som är vana att lägga make säga...att de mest vanliga nybörjar felen är?Ni som sminkar er innan jobb, hur lång tid tar ni på er för just ansiktet? Från duschen tills ni går hemifrån- hur ser er procedur ut? Hur lång tid tar det, ca?
    Nu är jag så hemsk att jag sällan duschar på morgonen Jag duschar direkt innan jag går och lägger mig, tvättar håret och så. Sedan sköljer jag snabbt av mig i duschen (ej håret) på morgonen.. Annars skulle jag inte hinna. Maken åker hemifrån halv sex varje morgon så jag är själv med vår snart treåriga son. Ska lämna på dagis, åka en timma till jobbet och hinna göra mig iordning..

Så; från det att jag sköljt av mig snabbt så tar det väl ca 15-20 minuter innan hela ansiktsmakeupen är klar.

Då tar jag oftast:
    Fuktkräm ansikte
    ögonkräm
    Finishing dust (för att minska synbara porer)
    Mineralfoundation
    Rouge/bronzer
    Finishing dust (för att ge snygg finish och längre hållbarhet)

Eyeprimer
    Krämögonskugga (hudfärgad med pärlemor i som bas)
    2-3 nyanser i ögonskugga
    Eyeliner
    Böjer fransarna
    Mascara
    Böjer oftast fransarna en gång till när mascaran torkat helt
    Lipgloss

Sedan är det på med örhängen och ev halsband som matchar kläder och så resten av kläderna och sätta upp håret.. Allt som allt tar det mig ca 30-35 minuter att göra mig helt iordning på morgonen. En timma kan jag sedan koncentrera mig på att väcka sonen, få i sonen mat, på med kläder och ta oss till bilen
  • Linny
    lillamaa skrev 2008-06-17 13:25:29 följande:
    hej på er!behöver lite tips. söker bra och hållbar:Foundation/UnderlagskrämMascaraÖgonskugga”täckkräm”PuderLäppglansKajal pennaÖgonbrynspenna/ skuggaalltså någonting som håller från morgon till kväll (tänk bröllops smink!) jätte tacksam för alla tips och råd jag kan få
    Foundation: Rekommenderar mineralfoundation. Har själv Laura Mercier
    Till det är det bra med ett finishing dust.
    Täckkräm vet jag inte vad du menar med, kanske concealer?? Isåfall har jag en flytandde från Clinique som är perfekt.

Mascara: Max Factor har massa bra som slår alla finare märken jag provat. Många gillar deras Masterpiece och Masterpiece Max. Jag gillar STRETCH

Ögonskugga: Fina på Makeupstore. Vill du prova många olika så kan du beställa Macprover från www.thebodyneeds.com eller andra prover från www.pureluxecosmetics.com. Underbara färger och ett prov räcker till kanske 30-40 appliceringar.

Puder behövs inte om du har mineralfoundation och finishing dust.

Läppglans: Jättefina på Makeupstore. Jag älskar deras färg Rio

Kajal: Använder oftast kakeyeliner eller gör eyeliner av skuggorna jag har. Har några kajalpennor från tex. Isadora som är ok, men det finns säkert bättre..

Ögonbrynsskugga: Kör på Makeupstores och applicerar med anglebrush.
  • Linny
    mjuik skrev 2008-06-17 14:36:24 följande:
    Jag tappade min nya favoritskugga i golvet förut.Så var halva den burken borta.In the Garden från EM.Nu får jag väl beställa en ny.Det blir alltid så dyrt när jag bara ska beställa en...
    Men om du har halva kvar så vänta ett tag. Så hinner du komma på mer du vill ha innan du beställer
  • Linny
    lillamaa skrev 2008-06-17 15:12:33 följande:
    oj tack för svaret linny! vart har du köpt alal grejer? bor i en lite håla, inga affärer, suck. går det att beställa?
    mineralmakeup beställde jag på www.strawberrynet.com
    Makeupstores grejer köpte jag i butik
    De övriga skuggorna köper du på nätet, från de länkar jag angav
  • Linny
    ixc skrev 2008-06-18 19:36:43 följande:
    Ok!En annan fråga om den typen av skugga...kan man ha sån samtidigt som en mat...eller flera av dom..? Eller...ser et konstigt ut om man har matt närmast brynen...och shimmer vid fransar och upp mot ögongloben? Jag funderar på att "unna" mig att köpa imorgon...är nyfiken på vad ni säger om saken...
    Alltså, har du en ljus, lite mattare uppåt ögonbrynen och skimrigt på resten så tycker jag inte alls att det är konstigt. Den ljusa blir ju som en highlighter då
  • Linny
    nekoi skrev 2008-06-19 11:51:48 följande:
    Tusan också de klippte av mitt meddelande...Provar igen:Hej!Behöver lite snabb hjälp. Fick paket från Jordgubben, men så klart fastnade det i tullen och åker på att betala det. Har redan mailat dem, och de svarade att de självklart ersätter mig men jag måste visa upp tullkvitto, det har jag redan fått (den gula, fina lappen... *ironi*) exakt vad är det jag ska faxa dem och vilket nummer använde ni?Ska nämligen be min sambo faxa dem på jobbet.Skriver ni först ett brev, och faxar in det med kvittot? Angav ni bara e-mail, eller även... vad kortnr på det kort jag använde när jag betala (använde e-kort) eller kan de kolla det via databas (alltså, de har ju min e-mail från beställningen, antar jag iaf, eftersom de beräknar loyalty bonus) och... ja, snälla, steg för steg hur ni gjort för att få pengar tillbaka av Jordgubben
    Jag har bara betalt via paypal och då har de uppgifter nog för att sätta tillbaka pengarna..
    Jag har scannat in kvittot och sedan attachat det till ett mail. I mailet har jag angett mitt ordernummer samt vad jag betalade i tull (samt postens avgifter) i svenska kronor.
  • Linny

dagens sminkning var 24 carat och Glam choc. Dåliga bilder i galleriet. Tog bilderna ca 9 timmar efter att jag hade sminkat mig, så lite har det ju förfallit

• Linny
    Liiza skrev 2008-06-24 08:36:17 följande:
    Oj, vad jag shoppat..Har ju köpt Lumenes Blueberry Mascara som jag testade igår. Den va jättebra! En fråga:Någon här som har tips på en (eye) make up REMOVER??Nu ska jag ut i blåsten, ha en bra dag!!
    Naturally Gentle eye make up remover från Clinique är helt outstanding!! Så mjuk, skön och framför allt ICKE-svidande. Samma ph som tårvätska
Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!