• Linny

Smink smink smink igen o igen!

Hilla skrev 2008-08-31 10:01:29 följande:
    Jag har några foton med snygg make i mitt bildgalleri, dock ej jag själv som lagt maken.Skulle vilja ha lite tips på hur man lägger en snygg färgsotning!
    Vilka vackra ögon du har!
  • Linny
    Shoppingtokig skrev 2008-09-03 21:26:46 följande:
    Ot men jag har äntligen scannat min bild från vul om någon vill titta, det är från förra veckan, dvs. v.13
    Sötnos

Jag har min stora bebiskille på UL-bild också i galleriet (graviditet 2)
    Plutt05 skrev 2008-09-03 21:47:31 följande:
    Ok, lite hjälp från experterna...Har köpt en kräm ögonskugga från elisabeth arden som jag tänkte ha när jag går ut på lördag, men hur gör jag? Alltså, vad applicerar jag den med och går det att "blanda/tona" med vanlig ögonskugga?
    Jag lägger med fingarna. Blandar inte med vanlig ögonskugga som så (alltså blanda ihop). Men jag lägger alltid först eyeprimer, sedan krämskugga och så duttar/applicerar jag de torra skuggorna över. Det går mycket bättre att tona ihop skuggorna sedan.
  • Linny
    Pallas skrev 2008-09-04 17:03:58 följande:
    Hjälp! Kan någon tipsa mig om en bra foundation? Har just nu Maybelline Matte Mousse och nåt sämre skit har jag då aldrig haft! Den torkar ut min hud, är svårt att få jämn och är allmänt klyddig att hålla på med.Jag behöver en foundation som är lite halvtäckande, alternativt något i kombination med en concealer.Jag har fet T-zon och lite stora porer på äppelkinderna.Har provat Bare Minerals och är inte alls imponerad, så jag vill gärna ha en flytande.
    Skulle gärna hjälpa dig men jag kommer knappt ihåg vad jag använde innan jag började med Laura Mercier (också mineralmakeup).

För att minska stora porer och motverka fet t-zon så kan jag däremot rekommendera Cliniques poreminimizer serum. De har också en pore minimizer instant perfector. Dessa gör huden lite mindre mattare (just instant perfector) och minskar porerna (instant perfector minskar för dagen medan serumet minskar i längden)
  • Linny

Idag har jag då sågat upp min Urban Decay Potion Primer. Först skrapade jag lite och undrade stilla "vaddå, så mycket samlades det ju inte alls!" (många har ju sagt att det är så himla mycket kvar när de väl öppnar, trots att den verkat slut).

Sedan började jag verkligen trycka in penslen med våld i skrymslena och DÅ! Herregud, hur mycket som helst. Det gör ju att jag blir lite sur.. Jag älskar ju den produkten men detta gör att den faller lite. Vågar dock inte riktigt tro att det ska finnas någon annan lika bra... Eller??

Om två veckor åker vi till Kalifornien. Börjar fundera på vad jag ska passa på att handla.
    Absolut en Clinique Foaming Mousse cleanser. Den finns ju inte ens i sverige längre och är BÄST!
    Sedan kommer jag vilja ha mer Laura Mercierprodukter, lite Mac kanske och en ny Urban Decay eye primer (??). En ny Gucci Rush 2 (parfym) tror jag också.. Men mer då?

• Linny
    Pallas skrev 2008-09-04 21:29:12 följande:
    Linny: Tack för Cliniquetipset, ska kolla på det! Synd att jag inte är ihop med mitt ex, han hade grym jobbrabatt på Clinique...
    Ah, ja det är för jäkligt! Min man har jag ingen nytta av heller.. Om jag inte tappar ett ben eller en arm eller nåt..
  • Linny
    Pallas skrev 2008-09-04 21:31:08 följande:
    Förresten, angående porer: Jag har för mig att jag läst nånstans att man kan krossa nåt med acetylsalicylsyra, typ Aspirin, och blanda med nåt och kleta på huden. Någon som provat det?
    nepp, inte provat. Inte hört heller, tyvärr.
  • Linny
    TheBlondRockChic skrev 2008-09-05 12:47:30 följande:
    Hej hej!Jag är väl halvt smink galen o nu har jag en fundering ang: Make up stores cover all mix, är den värd pengarna? Eller kan jag lika gärna köpa Viva la divas som kostar drygt 200kr mindre?Help!Behöver något som täcker mina mörka ringar under ögonen..
    Jag tycker den är torr och för kakig. Jag använder Cliniques All about eyes concealer. Superbra
  • Linny
    TheBlondRockChic skrev 2008-09-05 13:24:00 följande:
    Svar på #920Aha spännande, hur är den i konsistensen? *nyfiken*
    flytande och mjuk
  • Linny
    LMK skrev 2008-09-05 13:54:06 följande:
    Sorry lite OT men kan inte låta bli! Idag är det 1 år sedan jag laseropererade mina ögon! Sååå skönt att slippa linser & glasögon & ändå se som en hök! Tjohooo!!
    Ja det är ju toppen! Min man gjorde det för några år sedan och han är supernöjd!
  • Linny

LMK: Nu är jag ju för sen, men guld lät snyggt

Idag körde jag på grönt.. Grönt och lite guld. Lite sunkig bild finns i galleriet..

Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!