• Linny

Smink smink smink igen o igen!

KhiraLi skrev 2008-09-08 21:36:43 följande:
    Alltså jag har alltid undrat om det verkligen blir någon skillnad med ögonfransböjare. Har någon billig H&M sak som det inte händer något med alls. Dock är mina fransar ganska naturligt böjda, men det kanske kan bli bättre om man har rätt verktyg?
    På mina ögonfransar blir det enorm skillnad. Annars går mina typ rakt fram, eller möjligtvis lite nedåt. Med denna böjs de verkligen uppåt och stannar där.
  • Linny

Jag var inne på MUS idag. De har fått några jättefina nya skuggor!! En härlig guldig som drog åt det gråguldiga hållet. Superfin!
    Men jag skulle inte handla skuggor (har ju över 100 redan..) utan läppstift.
    Blev ett Plumb, en läppenna som hette Passion och så ett nytt Rio lipgloss.
    Fick en ögonskugga som present för att jag förnyade mitt medlemskap. Inte så kul färger att välja mellan, men jag valde Goal.

Sedan var jag och klippte och slingade mig också..

• Linny
    Shoppingtokig skrev 2008-09-09 16:35:21 följande:
    Trevligt! Jag ska också till frisören imorgon och har tänkt att klippa och få bort min utväxt. Ditt hår reagerade inget konstigt m slingorna med tanke på din graviditet menar jag?! Har hört att det kan reagera annorlunda då man är gravid, men jag måste få bort min hemska utväxt...
    Nej inte alls Gjorde det för åtta-nio veckor sedan också och det var inga problem. Inte förra graviditeten heller. Just blekning brukar inte vara problem. Jag har däremot hört att färgning KAN bli sämre på vissa gravida. Att färgen inte tar lika bra liksom. Men jag känner ingen som råkat ut för det.

Min frisör är guld värd! Först gör hon slingor. Sedan, när hon sköljt ut dem, så lägger hon en färgning ända in i botten, som en nyansering, i några få minuter. Sedan tvättar och sköljer hon. Det gör att min utväxt blir väldigt odramatisk och mjuk i övergången. Jag kan säga att jag märker när hon varit sjuk och jag råkat få någon annan!!!
    trollsanna skrev 2008-09-09 16:39:27 följande:
    LinnyDet är inte lätt att gå förbi vissa butiker utan att handla , var själv förbi Face och det slutade givetvis med två ögonskuggor. Som om man inte hade några hemma..... Fast oooo så kul.
    hihi
    katarina118 skrev 2008-09-09 16:30:09 följande:
    den guldiga skuggan lät ju väldigt snygg...
    Ja, det var nära att jag köpte! Men det känns så onödigt när jag har så många hemma. Dessutom handlade jag andra grejer för närmare 500 och klippte/slingade mig för 1000 samt köpte kläder till sonen för 500 Dessutom åker vi till Kalifornien om 1,5 veckor
    Har redan beställt hem lite grejer till svärfar som ligger och väntar när vi kommer...
  • Linny
    Shoppingtokig skrev 2008-09-09 16:52:28 följande:
    LinnyLåter bra, jag ska ju också lägga på blont Åh, din lyckost som ska till Kalifornien, hur länge ska ni vara där? *drömmer mig bort till förra semestern då vi var tre v i USA*
    2 v
  • Linny
    katarina118 skrev 2008-09-09 17:02:55 följande:
    ååå usa som är så underbart...vill tillbaka...såg att du va gav..få man fråga när de är beräknat??
    19 januari Får en liten pojke till
  • Linny
    katarina118 skrev 2008-09-09 17:40:58 följande:
    någon som vet av någon brabrun utan sol produkt till ansiktet eller ett mörkare puder eller något man kan använda så man se lite brun ut..???
    Jag har Diors nu och den gillar jag Har inte använt den sedan i våras dock men då var jag supernöjd
  • Linny
    katarina118 skrev 2008-09-09 19:34:15 följande:
    linnyska ni bara på semester i usa eller???
    Ja Har svärfar där. Min man bodde i Kalifornien till han var åtta, då hans föräldrar skilde och han flyttade med sin mamma till sverige. Vi var där för två år sedan, när sonen var ett år, samt två år innan det. Sedan har maken varit där själv massa gånger förstås.

Jag använder ögonskuggor i märkena Makeupstore, Mac och PureLuxeCosmetics.
    Foundation: Laura Mercier som är en superbra mineralmakeup!

Nars är ett märke som har jättefina färger på tex. rouge. Jag älskar deras Orgasm.
    Du har svårt att få tag i det i Sverige. Jag har köpt via nätet.

Mina favoritsidor att shoppa från är:
    www.strawberrynet.com
    www.pureluxecosmetics.com
    www.thebodyneeds.com
  • Linny
    Lejån skrev 2008-09-09 19:12:46 följande:
    Men Linny vad du shoppar! Ögonskuggan lät superfin. Jag har ju lyckats trycka på knappen "orden" från PL igen. Det ÄR farligt att vara mammaledig!!
    Hehe Japp! Och så har du och jag ju samshoppat lite i USA redan. Leveransen sker tydligen redan i övermorgon hem till svärfar!!
  • Linny
    Nathalie009 skrev 2008-09-09 20:16:47 följande:
    ooh beräknad på min födelsedag hihi
    Fast jag är skeptisk till det datumet Tanten på rutinUL satte det. Ursprungligen var det beräknat till 15 januari. Det stämmer bättre. För om det ska vara den 19:e så är det ena jäklar till spermier Då har de överlevt i sju dygn innan befruktning skedde. Det är NÄSTAN omöjligt. Det sägs MAX 6 dygn, men det finns väl någon i världen som klarat typ 7 Det är dock inte riktigt rimligt med tanke på att jag plussade på samma dag jag skulle ha mens. Borde inte visat sig så tidigt heller då kan man tycka. Men vi får se Sonen kom 9 dgr för tidigt så..
  • Linny
    Knott skrev 2008-09-09 20:36:36 följande:
    Linny, tack, vad gullig du är! Det mesta har jag ju lärt mig här dessutom Du är fin som vanligt ser jag, snygg du blev i håret också!
    Tja, mina sminkningar blir ju faktiskt inte bättre och bättre tycker jag. Står kvar och stampar. Men de är åtminstone bättre än i början Sminkningen jag la in ikväll var ju som sagt 11 timmar gammal. Men frisyren blev helt ok. Ville ha lite mer inramning vid ansiktet med lugg. Syns inte så mycket nu, men när man sätter upp så blir det mer frisyr..
  • Linny
    Nathalie009 skrev 2008-09-09 20:38:22 följande:
    Hehe jafår hoppas han kikar ut tidigre då Själv blev jag flyttar 3 veckor bak när jag gjorde mitt VUL o ännu en vecka bak på Rutin ULet, ganska surt en månad nästan O hon behagade o kika ut på bf+8En enda lång väntan
    Men shit! Fyra veckor bakåt, det var inte illa!
  • Linny
    Phantera skrev 2008-09-09 21:45:50 följande:
    En dum fråga kanske, men ni som är så duktiga på att sminka ögon. Vad använder ni? Borste? Pensel? Eller en sån där "minisvamp-pensel" som ligger med i många ögonskuggsaskar? Storlekar...?Jag tycker ofta de är så stora så det blir så svårt att forma skuggan snyggt...Måste ta och titta på en sån där sminkskola på utube....!!
    Absolutely NOT en såndär svampgrej som kommer i de billigare ögonskuggeaskarna. Helt värdelösa tycker jag. Jag anvnder penslar och olika storlekar på borstar. Allt från pyttesmå till lite större (de större tonar jag ihop skuggorna med).
Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!