• Linny

Smink smink smink igen o igen!

Knott skrev 2008-06-24 19:01:59 följande:
    Nä, bara på själva benet runt ögonhålan, inte närmre ögat än så.
    och jag gör helt fel, för jag tar på hela ögonlocket. Blir för torr annars.
  • Linny
    oio skrev 2008-06-24 20:12:50 följande:
    Ok!En fråga är då också...om "varför"? Reagerar huden på visst sätt?Om någon vet..?
    ah, jag vet inte Jag har alltid gjort så och fick veta nyligen att man inte skulle. Enda förklaringen jag kommer ihåg var att "huden är så tunn där och klarar inte av feta produkter  och att det inte behövs"

Men jag testade och blev jättetorr runt ögonen så jag fortsätter på "fel" sätt
  • Linny
    acqila skrev 2008-06-26 01:24:23 följande:
    Har någon testat Oriflame??
    Inte sedan jag var fjorton Min dåvarande pojkväns mamma använde det.
    Mitka79 skrev 2008-06-26 01:22:52 följande:
    oj just det en till grej! vad använder ni för att hålla brynen på plats? tyckte jag läste att det fanns ngn vax? man kammar brynen med så håller de sej där...använder ni ngt sånt? vilket märke o är ni nöjda?
    Jag använder browfix från Makeupstore. Ser ut som genomskinlig mascara som man borstar på med mascaraborste.
  • Linny
    Liiza skrev 2008-06-26 18:51:10 följande:
    Idag har jag fått MAC samples från www.thebodyneeds.com, kul! Jag har upptäckt att jag inte har någon bra förvaring till smink och sånt...Funderar på en sådan:www.jula.se/e-Sales/esa/default.jsp
    Åh, har du beställt Dazzleray. Jag har den på mig idag. Såååå fin! Den blir nästan finare under dagen också!
  • Linny
    Liiza skrev 2008-06-26 20:50:48 följande:
    Tyvärr beställde jag ingen Dazzlray (den är fin)Men jag beställde 10 andra, mycke fina!Ska bli tokskoj att testa
    Kul Beställ Dazzlerey nästa gång då Den är toppen om man bara vill ha en skugga tex. Idag hade jag bara den och så massa eyeliner. Glittrar skitsnyggt men ändå rätt diskret
  • Linny
    Fluffguf skrev 2008-06-26 20:59:46 följande:
    Vad är det för färg?
    Krämigt guld-beige på nåt sätt. Men otroligt glittrig i färgen så den blir fin även när man har den ensam.
    Liiza skrev 2008-06-26 21:08:01 följande:
    Nästa gång blir det den Tror inte det blir långt till nästa gång.."Cocomotion" såg fin ut... (vill ha )Men måste väl prova de jag beställt fösrt
    Jag har cocomotion men har inte blivit så frälst i den faktiskt
  • Linny

Dagens sminkning inlagd.
    En av mina favoriter (Dubloon).

Trevligt nog sa en kollega (som idag fick reda på att jag var gravid):
    "Men du har ju sett så pigg och fräsch ut hela tiden, det hade jag aldrig trott"
    Tack för makeup

• Linny
    miniGrynet skrev 2008-06-28 01:45:35 följande:
    Hej! Hoppar in lite här... Har aldrig direkt varit smink-intresserad, eller jo, intresserad har jag varit men aldrig riktigt blivit nöjd och fått till det som jag skulle vilja. Nu har jag varit på min andra smink-timme/lektion eller vad sjutton det nu kallas på Make Up Store, och har nu blivit smink-galen! Just nu är det massor jag vill ha och testa!! Har ett rätt stort kit hemma från Everydayminerals, men har inte fått kläm på dom riktigt... Jag måste ställa en korkad fråga... (ja, ni får fnissa lite åt mig! )Allt är ju i pulverform (visste jag ju innan jag köpte men tänkte inte så mkt på det), men ska allt läggas på som pulver också då? Jag menar, som foundation o concealer tex... Hjälp en stackars smink-novis i nöd!
    Vad kul med en nyfrälst! Ja, mineralfoundation i puderform borstas på som puder. Du ska inte blanda med nån kräm eller nåt. Det bästa är om du har en kabuki att lägga på med. Everydayminerals har två superbra kabukis (longhandled och flat top). Otroliga!

Man knackar ut lite i locket, arbetar in i borsten och knackar av borsten mot kanten så att överflödet åker av. Sedan arbetar man in det i huden med cirklande rörelser och fyller på med puder allt eftersom.

Huden ska vara insmord och det ska ha sjunkit in ordentligt, innan du börjar med foundationen. Det bästa är också om du sedan borstar på lite finishing dust INNAN du sedan lägger foundation och sedan avslutar med att borsta på lite finishing dust EFTER att du lagt foundation och rouge.
  • Linny
    Fridapida skrev 2008-06-29 21:06:41 följande:
    Nice! Jag skulle behöva fixa mitt hår snart också. Men det ständiga problemet: frida i Örebro - frisören i Uppsala. Kul för dig i alla fall!
    Nä, typiskt! Och det är enda frisören du litar på? Såg nu att det var en duktig och även kompis. Men ibland kan håret inte vänta, inte för mig i alla fall. jag känner mig akut ful
    miniGrynet skrev 2008-06-29 21:43:39 följande:
    Ja, nu har jag beställt lite saker från www.pureluxecosmetics.com, vet ni hur lång leveranstid det brukar vara från dom?
    Har tagit 1-2 veckor..
Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!