miniGrynet skrev 2008-06-28 01:45:35 följande:
Hej! Hoppar in lite här... Har aldrig direkt varit smink-intresserad, eller jo, intresserad har jag varit men aldrig riktigt blivit nöjd och fått till det som jag skulle vilja. Nu har jag varit på min andra smink-timme/lektion eller vad sjutton det nu kallas på Make Up Store, och har nu blivit smink-galen! Just nu är det massor jag vill ha och testa!! Har ett rätt stort kit hemma från Everydayminerals, men har inte fått kläm på dom riktigt... Jag måste ställa en korkad fråga... (ja, ni får fnissa lite åt mig! )Allt är ju i pulverform (visste jag ju innan jag köpte men tänkte inte så mkt på det), men ska allt läggas på som pulver också då? Jag menar, som foundation o concealer tex... Hjälp en stackars smink-novis i nöd!
Vad kul med en nyfrälst!

Ja, mineralfoundation i puderform borstas på som puder. Du ska inte blanda med nån kräm eller nåt. Det bästa är om du har en kabuki att lägga på med. Everydayminerals har två superbra kabukis (longhandled och flat top). Otroliga!
Man knackar ut lite i locket, arbetar in i borsten och knackar av borsten mot kanten så att överflödet åker av. Sedan arbetar man in det i huden med cirklande rörelser och fyller på med puder allt eftersom.
Huden ska vara insmord och det ska ha sjunkit in ordentligt, innan du börjar med foundationen. Det bästa är också om du sedan borstar på lite finishing dust INNAN du sedan lägger foundation och sedan avslutar med att borsta på lite finishing dust EFTER att du lagt foundation och rouge.