• Linny

Smink smink smink igen o igen!

Grynet 81: Superfint!

• Linny

Trolltyg: Kul att handlingsförlamningen släppte, så du kunde shoppa lite Hoppas du blir nöjd!

Idag kör jag goldglow (MUS), willow och dubloon (Pureluxe). Dubloon är lagd ovanpå Choco d´or (MUS). Choco d´or som eyeliner.. Tog någon bild innan jag skyndade till jobbet så jag ska se om jag hinner lägga in den ikväll..

• Linny
    pucken skrev 2008-09-08 11:13:26 följande:
    ni har inte tips på var man kan lära sig sminka sig tjusigt? köpte ett par nya ögonskuggor igår och vill få till det ordentligt
    kolla lite i våra gallerier hur vi har lagt skuggorna (om du nu tycker vi gör det ok alltså) eller kolla tex. på youtube. Jag tycker att stephielac är duktig.
  • Linny

Dagens makeup..
    Goldglow (MUS), Willow, Dubloon (PL), Choco d´or (MUS)(klicka för att förstora)

Guld/grön/brunt..
    Hade svart på mig till detta. Det röda ni ser är ytterkappan. Hade lite bråttom på morgonen

• Linny
    April Mamma skrev 2008-09-08 15:33:13 följande:
    En annan bra eye primer är, First base från Too faced. Den får skuggan/skuggorna att sitta hela dagen/kvällen samt gör skuggorna jätte snygga. Man kan även ha bara basen om man känner för det, den är lite gul-skimrig.Jag e typ beroende =)
    Har du jämfört med UDPP då? Jag är ju så såld på den egentligen, förutom den dumma förpackningen. Den håller från morgonen kl. sex till mitt i natten. Detta trots att jag har mycket ögonlock, så att jag vanligen lätt "skaver" bort skuggan när jag blinkar.
  • Linny
    April Mamma skrev 2008-09-08 15:39:16 följande:
    Nej, jag har inte testat den. Hur är konsistensen på den? Låter bra att den håller från kl sex till natten Mycket ögonlock är snyggt!!!
    krämig men torkar sedan helt in och syns inte alls heller. Över den så tar jag Clinique sparkling nude krämskugga. Då är det lättare att tona skuggorna osv.
  • Linny
    April Mamma skrev 2008-09-08 15:49:24 följande:
    Ok, då måste jag testa den, har hört att den skall vara bra....beställer du den via nätet? Pris?Man märker verkligen skillnad när man har en primer och utan.Jag är "skolad" att lägga en ordentlig bas på ögonen för att få skuggan att  sitta, visst funkar det. Men det går inte att jämföra med hur färgerna blir när man använder en bra primer.
    Beställde den via nätet sist, från Blush.se. Tror den låg på typ 165 kr. Men som sagt; det är en dum förpackning. När man tror att den är helt slut, så kan man såga upp den. Då finns det typ lika mycket till i botten som man får lägga i en annan burk.

Jo jag är också van vid att lägga ordentlig bas på ögonlocken. Men jämfört med en bra primer så är det ju ingenting. Hade Makeupstores primer innan men den är inte vatten värd nu.
  • Linny
    Fridapida skrev 2008-09-08 19:44:41 följande:
    När ni använder lösögonfransar brukar ni böja fransarna då? Jag har faktiskt inte använt lösfransar och böjer inte mina fransar heller. Är det någon som har ett bra tips på en fransböjare?
    Shiseido, Shiseido, Shiseido!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Har testat två med värme. En billig skitvariant typ Depend eller nåt och så tror jag det var  någon typ Makeupstore.. Inte bra alls tyckte jag.
    Har provat massa andra vanliga. Kicks, Hm´s, Makeupstores, andra sminkmärkens osv.

Här har de Shiseido på både Kicks och Åhléns i alla fall. Det är skönt att man kan köpa refill på de små gummiplopparna också. Det är ju dem som måste bytas ut då och då.

Fast dansksvenskar som är uppvuxna i Småland och nu bor i Sthlmsområdet är gööööörtrevliga
  • Linny
    Fluffguf skrev 2008-09-08 20:47:05 följande:
    Jag har aldrig testat lösögonfransar själv. På tal om det så såg jag något så sjukt fult idag, en tjej jag såg vid busshållplatsen hade lösögonfransar där man såg skarven hur tydligt som helst, plus att de var så böjda att de nästan följde ögonlocken
    Läckert
Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!