Inlägg från: Fluffguf |Visa alla inlägg
  • Fluffguf

Smink smink smink igen o igen!

Shoppingtokig skrev 2008-09-03 21:26:46 följande:
    Ot men jag har äntligen scannat min bild från vul om någon vill titta, det är från förra veckan, dvs. v.13
    Åh vad gulligt Om man nu kan säga det om en ul-bild
    Life's beautiful with Fluffguf
  • Fluffguf

Kör tullen nån slags specialkoll på jordgubben just nu eller, mina två senaste paket har fastnat Skrikandes

• Fluffguf
    LMK skrev 2008-09-04 17:03:08 följande:
    Fluffguf skrev 2008-09-04 16:58:07 följande:Fy vad trist! Drar mig lite från att beställa därifrån då de verkar vara super nitiska i tullen just nu.
    Ja, det är trist, men man får ju tillbaka pengarna iaf!
  • Fluffguf

Trolltyg: vad använde du för behållare att pressa skuggorna i?

• Fluffguf
    Pallas skrev 2008-09-04 21:31:08 följande:
    Förresten, angående porer: Jag har för mig att jag läst nånstans att man kan krossa nåt med acetylsalicylsyra, typ Aspirin, och blanda med nåt och kleta på huden. Någon som provat det?
    Jag har läst om det här: www.stylesearch.se/redirect.aspx&url=http%3a%2f%2frocketqueens.blogg.se%2f1187118297_aspirinmask_fr_klarar.html

Jag har inte provat ännu dock, men jag har planer på det
  • Fluffguf
    Fridapida skrev 2008-09-08 19:44:41 följande:
    När ni använder lösögonfransar brukar ni böja fransarna då? Jag har faktiskt inte använt lösfransar och böjer inte mina fransar heller. Är det någon som har ett bra tips på en fransböjare?
    Jag har shiseidos fransböjare, den är super! Jag tror att det var linny som tipsade mig om den
  • Fluffguf
    Fridapida skrev 2008-09-08 19:54:16 följande:
    Har du använt andra? Jag har aldrig använt fransböjare (jo när jag var 15 år) så jag är nyfiken på vad som utmärker en bra. Har någon prvat de med värme o har en åsikt om dem?
    Jag har provat nån sån där billig standardböjare, och den gjorde ingen skillnad alls! Jag kan inte förklara vad skillnaden är på en som funkar och en som inte gör det dock
    Jag har inte testat någon med värme, men någon annan kanske har, jag är också nyfiken?
  • Fluffguf
    Fridapida skrev 2008-09-08 20:08:13 följande:
    Fluffguffminns du förresten vad din kostade?
    220 ungefär.
  • Fluffguf
    Fridapida skrev 2008-09-08 20:12:27 följande:
    inte så farligt undra om de har shiseido här i stan?
    Nej, det känns ju som en sån sak som man vill ha en riktigt bra av! Vissa saker funkar att köra budget, men andra märker man ju verkligen skillnad på!
    Här i gbg har de shiseido på åhlens.
  • Fluffguf
    Fridapida skrev 2008-09-08 20:19:54 följande:
    Jag vet... *drömmer*. Jag bodde i GBG förut men flyttade till Örebro för studier. Känns inte så kul alltid. Förut hade jag ju Ahlens City o NK med allt vad det innebar, nu har jag Kicks...
    Hehe, jag kommer från trelleborg, och när jag bodde där fanns inte ens kicks, skulle man köpa smink där så var det H&M eller lindex Fast nu finns både åhlens och nån annan butik också. Jag bara älskar åhlens, jag skulle kunna bo där
  • Fluffguf
    Fridapida skrev 2008-09-08 20:32:34 följande:
    Verkligen! Nu har de gjort om där och då blev det ännu bättre. Dessutom är personalen mycket trevligare på Åhlens i GBG än i Stockholm där personalen borde bytas ut fortare än kvickt! Tyvärr...
    Det vet väl alla att göteborgare är mycket trevligare än stockholmare
  • Fluffguf

Jag har aldrig testat lösögonfransar själv.
    På tal om det så såg jag något så sjukt fult idag, en tjej jag såg vid busshållplatsen hade lösögonfransar där man såg skarven hur tydligt som helst, plus att de var så böjda att de nästan följde ögonlocken

• Fluffguf
    Fridapida skrev 2008-09-08 20:49:21 följande:
    Usch, varför har man det då? Det är lite det som är grejen med mig, jag vill inte att det ska synas för mycket. Ja, andra tjejer med lite sminkintresse kommer att se det. Men det ska ju inte vara det första man ser...
    Nej, man vill ju inte se ut som en bratz-docka Ibland stämmer det verkligen att less is more
  • Fluffguf
    KhiraLi skrev 2008-09-08 21:36:43 följande:
    Alltså jag har alltid undrat om det verkligen blir någon skillnad med ögonfransböjare. Har någon billig H&M sak som det inte händer något med alls. Dock är mina fransar ganska naturligt böjda, men det kanske kan bli bättre om man har rätt verktyg?
    Jag undrade samma sak innan jag köpte shiseidos, jag såg ingen effekt alls med den billiga, men efter att ha tränat lite med shiseidos får jag riktigt böjda fransar! Jag tyckte att det var dyrt när jag köpte den, men det är ju en sak man använder i stort sett varje dag!
  • Fluffguf
    Phantera skrev 2008-09-09 21:45:50 följande:
    En dum fråga kanske, men ni som är så duktiga på att sminka ögon. Vad använder ni? Borste? Pensel? Eller en sån där "minisvamp-pensel" som ligger med i många ögonskuggsaskar? Storlekar...?Jag tycker ofta de är så stora så det blir så svårt att forma skuggan snyggt...Måste ta och titta på en sån där sminkskola på utube....!!
    Jag använder oftast en lite större pensel för att lägga en ljusare skugga över hela ögonlocket och sedan en mindre för precisionsjobbet Jag gillar också kicks proffesionals, bra kvalitet till okej priser.
Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!