• Fridapida

Smink smink smink igen o igen!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Kolla gärna in min blogg www.svalmarkskan.blogg.se

Jag vill börja tråden med att dela med mig om mina sommarfavoriter.

Ett fint solpuder hör väl sommaren till? Jag gillar min efterlängtade Laguna från NARS. Den passar min ljusa hy och ger en lagom naturlig färg.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=8329&ImageSize=ZoomImage

För att ge min hy extra lyster och framhäva solbrännan använder jag ett guldigt löspuder. Jag applicerar det som sista steg när jag lägger basen. Med en stor puderborste applicerar jag det på kindben, i pannan och på nyckelbenen. Jag gillar gold shine från FACE.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=10660&ImageSize=ZoomImage

Nu så håller vi tummarna för en fin och solig sommar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 10:30
    Förra tråden måste vara med så klart!
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

• Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!
  • Fluffguf
    Nathalie009 skrev 2008-07-28 06:31:03 följande:
    Ngn här som har YSL concealern? "pennan"?Det står att man ska rengöra den en gång i veckan med att dränka in en servett med rengöringssprit, men förstår inte vad dom menar med rengöringssprit, finns ju inte at köpa, bara typ alsolsprit :S
    De menar väl sån alkohol som används för desinfektion, det finns på apoteket.
    Member of the official Sciarlotta fanclub
  • Nathalie009
    Fluffguf skrev 2008-07-28 06:36:16 följande:
    De menar väl sån alkohol som används för desinfektion, det finns på apoteket.
    ah kanske, men vet du vad den heter då? Är det inte alsolsprit då? Hmm :S
  • Fluffguf
    Nathalie009 skrev 2008-07-28 06:38:06 följande:
    ah kanske, men vet du vad den heter då? Är det inte alsolsprit då? Hmm :S
    Jag har alkogel hemma, men det finns i flytande också, jag vet inte vad den heter.
    Member of the official Sciarlotta fanclub
  • Linny
    Nathalie009 skrev 2008-07-28 08:14:32 följande:
    hmm okej säg till om du kommer på vad den heter är du snäll
    Jag har såndär flytande handdesinfektion hemma.. I en sorts gelform. Köpt på apoteket.  Liten flaska, med röd etikett.
  • Nathalie009

hm okej. Får kolla där..

Tror ni itne att man bara kan ta sprit typ vodka o torka av den med?

Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!