• Fridapida

Smink smink smink igen o igen!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Kolla gärna in min blogg www.svalmarkskan.blogg.se

Jag vill börja tråden med att dela med mig om mina sommarfavoriter.

Ett fint solpuder hör väl sommaren till? Jag gillar min efterlängtade Laguna från NARS. Den passar min ljusa hy och ger en lagom naturlig färg.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=8329&ImageSize=ZoomImage

För att ge min hy extra lyster och framhäva solbrännan använder jag ett guldigt löspuder. Jag applicerar det som sista steg när jag lägger basen. Med en stor puderborste applicerar jag det på kindben, i pannan och på nyckelbenen. Jag gillar gold shine från FACE.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=10660&ImageSize=ZoomImage

Nu så håller vi tummarna för en fin och solig sommar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 10:30
    Förra tråden måste vara med så klart!
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

• Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!
  • Fridapida
    Fluffguf skrev 2008-07-22 21:50:01 följande:
    Det skulle ju vara super! Tack!
    Annars kan du ju bara ringa dem och fråga.
  • Fluffguf
    Fridapida skrev 2008-07-22 21:52:06 följande:
    Annars kan du ju bara ringa dem och fråga.
    Då har ju inte shoppingtokig någon ursäkt för att gå dit
    Member of the official Sciarlotta fanclub
  • Fridapida
    Fluffguf skrev 2008-07-22 21:53:42 följande:
  • bara lilla jag
    Svar på #560
    Haha häftigt, typ precis där jag bor och jag hade inte en aning om att det fanns :P Spännande.. tack för tipsen!
    Fridapida skrev 2008-07-22 21:51:29 följande:
    bara lilla jag skrev 2008-07-22 21:25:52 följande:
    Nej, alltså... MAC vet jag vad det är. Men jag vet inte om MAC finns i Uppsala.Creative makeup finns här:gulasidorna.eniro.se/query&search_wor...Jag vet alltså inte om de har MAC.Jag vet att flera här i tråden har beställt MAC-prover från thebodyneeds.com, jag har inte provat. Annars kan du kolla ebay, men se upp för kopior. Det är tydligen ganska vanligt när det gäller just MAC.
  • Grynet81
    Fluffguf skrev 2008-07-22 19:01:31 följande:
    Åh vad bra, vet du vad de har ungefär?Det är perfekt, för sambon har pratat i månader om att vi ska åka dit och äta på max, och nu har vi en anledning
    det länkades tidigare i tråden om den kedjan. Fanns på freeport också tror jag.
    Själv ska jag köpa Sensciense-produkter nästa gång jag kommer i närheten
  • Shoppingtokig
    Fluffguf skrev 2008-07-22 21:53:42 följande:
    Nä, precis
  • Liiza

Någon här som har tips på creme ögononskugga,
    gärna bra OCH till bra pris!?

• Linny
    Liiza skrev 2008-07-23 16:56:02 följande:
    Någon här som har tips på creme ögononskugga, gärna bra OCH till bra pris!?
    Cliniques gillar jag. Men jag har den bara som bas, och då har jag deras färg Sparkling nude (eller nude sparkling kanske...). Hur deras andra färger är vet jag inte. Jag har den alltså som bas (för att dust ska fästa bättre och vara lättare att sudda) ovanpå min primer (Urban Decays..).
Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!