• Fridapida

Smink smink smink igen o igen!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Kolla gärna in min blogg www.svalmarkskan.blogg.se

Jag vill börja tråden med att dela med mig om mina sommarfavoriter.

Ett fint solpuder hör väl sommaren till? Jag gillar min efterlängtade Laguna från NARS. Den passar min ljusa hy och ger en lagom naturlig färg.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=8329&ImageSize=ZoomImage

För att ge min hy extra lyster och framhäva solbrännan använder jag ett guldigt löspuder. Jag applicerar det som sista steg när jag lägger basen. Med en stor puderborste applicerar jag det på kindben, i pannan och på nyckelbenen. Jag gillar gold shine från FACE.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=10660&ImageSize=ZoomImage

Nu så håller vi tummarna för en fin och solig sommar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 10:30
    Förra tråden måste vara med så klart!
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

• Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!
  • Linny
    Pindus skrev 2008-08-05 17:07:08 följande:
    idag ebayades det hem en mirenésse secret weapon super volume mascara, de bloggar som testat verkar gilla den :)
    Kul! Rapportera sedan
    Bebita 2k7 skrev 2008-08-06 12:54:36 följande:
    Hej tjejer, tänkte få lite tips av er om skönhetsprodukter, min ansiktskräm har precis tagit slut och jag funderar på att prova nån ny men vet inte vad som är bra och vad som passar min hudtyp,jag har normal/fet hy.Sen funderar jag på om jag ska börja använda speciell kräm för ögonen då jag närmar mig 30 snart.Nåt tips?
    Själv älskar jag Dermalogicas produkter. Som ögonkräm använder jag dock Cliniques All about eyes. Har provat massa annat men går tillbaka till denna. Den är outstanding

I september åker jag till Kalifornien och inser nu att det ju är massa saker som börjar ta slut som jag MÅSTE köpa. Sedan måste jag ju köpa annat "bara för att" också förstås

Håller på att ta slut:
    Hudkräm dermalogica
    Eyemakeup remover Dermalogica el. ev. clinique
    Finishing dust Laura Mercier
    Ev. foundation Laura Mercier
    Urban Decay Eye primer potion

När jag ändå är där (går inte att få tag på i sverige. Min har inte tagit slut, men ändå):
    Cliniques foaming mousse cleanser. Ett måste!
  • Pindus

Linny: absolut! den verkar ju bra iaf...o behöver en mascara av den typen till jobbet i höst...

• mjuik

Varifrån beställer ni dermalogica?
    Är de djurtestade, vet någon det?

• Linny
    mjuik skrev 2008-08-06 18:15:49 följande:
    Varifrån beställer ni dermalogica?Är de djurtestade, vet någon det?
    Jag beställer från Jersey. Kommer inte ihåg om de är djurtestade eller ej.
  • Hallonmopeden

Dermalogica är inte testade på djur Jag köper också från jerseybeautycompany.

• mjuik

Tack tack.
    Vad ska man köpa då?

Någon skrubb kanske? Har typ slut på allt jag äger.

• Linny
    mjuik skrev 2008-08-06 18:39:08 följande:
    Tack tack.Vad ska man köpa då?Någon skrubb kanske? Har typ slut på allt jag äger.
    Köp ALLT
    Skojar bara.. Har bara testat deras hudkrämer (Active moist och skin smoothing creme) och eye make up remover. Suveräna
  • FruLidgren

Hörni, borde inte nästa beautybag komma snart igen?

Elias 051026 Ärtan BF 081217
  • Bebita 2k7
    Linny skrev 2008-08-06 18:16:44 följande:
    Jag beställer från Jersey. Kommer inte ihåg om de är djurtestade eller ej.
    Hur lång tid får man vänta på sin beställning?
  • Nathalie009
    Linny skrev 2008-08-04 17:00:08 följande:
    slingor hos frisör. De gör bara ljusa slingor. Har lite röda toner i min råttblonda naturligt
    jaha okej Du har vkerligen jättefint hår *lite avis* hehe
    Jo jag går också till frisör.. eller min kompis är frisör så går till henne.
    Har itne vågat färga själv än, kasnke lika bra å gå dit i fortsättningen också.
    Blekning är nog jävligt svårt å få till själv kanske..
Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!