• Fridapida

Smink smink smink igen o igen!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Kolla gärna in min blogg www.svalmarkskan.blogg.se

Jag vill börja tråden med att dela med mig om mina sommarfavoriter.

Ett fint solpuder hör väl sommaren till? Jag gillar min efterlängtade Laguna från NARS. Den passar min ljusa hy och ger en lagom naturlig färg.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=8329&ImageSize=ZoomImage

För att ge min hy extra lyster och framhäva solbrännan använder jag ett guldigt löspuder. Jag applicerar det som sista steg när jag lägger basen. Med en stor puderborste applicerar jag det på kindben, i pannan och på nyckelbenen. Jag gillar gold shine från FACE.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=10660&ImageSize=ZoomImage

Nu så håller vi tummarna för en fin och solig sommar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 10:30
    Förra tråden måste vara med så klart!
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

• Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!
  • Fridapida
    Fluffguf skrev 2008-07-21 18:18:09 följande:
    Ojdå, det kanske inte är så bra då Jag vet inget om hår alls, skumt nog med tanke på hur intresserad jag är av smink Vilken av produkterna på sidan menade du, och kan man beställa därifrån?
    Jag tror man kan beställa därifrån. Jag menade Redken Outshine no 1. Vet inte var den ligger i pris men den är dryg. Den håller länge länge. Man tar bara lite i topparna/längderna.
    Alltså, jag tycker att den kerastase-produkten kan vara bra till rätt hår. Men den är inte till för att skydda håret mot värme. Man ska veta vad man ska ha den till så det blir rätt.
    Exakt vad vill du ha för resultat? Jag är ingen superexpert men liiite koll har jag nog på hårprodukter.
  • Fluffguf
    Fridapida skrev 2008-07-21 18:56:25 följande:
    Jag tror man kan beställa därifrån. Jag menade Redken Outshine no 1. Vet inte var den ligger i pris men den är dryg. Den håller länge länge. Man tar bara lite i topparna/längderna.Alltså, jag tycker att den kerastase-produkten kan vara bra till rätt hår. Men den är inte till för att skydda håret mot värme. Man ska veta vad man ska ha den till så det blir rätt. Exakt vad vill du ha för resultat? Jag är ingen superexpert men liiite koll har jag nog på hårprodukter.
    Jag vill mest skydda håret mot slitage när jag plattar.
    Member of the official Sciarlotta fanclub
  • Fridapida
    Fluffguf skrev 2008-07-21 18:59:23 följande:
    Jag vill mest skydda håret mot slitage när jag plattar.
    Okej, då är det den typ av produkt jag rekomenderade som du ska ha. Det andra är en styling.
  • Fluffguf
    Fridapida skrev 2008-07-21 19:07:04 följande:
    Okej, då är det den typ av produkt jag rekomenderade som du ska ha. Det andra är en styling.
    Ah, vad bra! Jag har verkligen noll koll Tack!
  • Fridapida
    Fluffguf skrev 2008-07-21 19:08:00 följande:
    Det finns ju hur mycket produkter som helst! Hoppas att du blir nöjd.
  • 02Smulan

Jag vill ha tips på en bra volym-styling-produkt! Har halvlångt hår (nedanför axlarna) och det blir alltid så platt uppe på huvudet, även om jag tuperar o grejar... Nån som har nå tips på superprodukt?

• Knott
    02Smulan skrev 2008-07-21 19:19:35 följande:
    Jag vill ha tips på en bra volym-styling-produkt! Har halvlångt hår (nedanför axlarna) och det blir alltid så platt uppe på huvudet, även om jag tuperar o grejar... Nån som har nå tips på superprodukt?
    Ja, jag kan tipsa om Osis+ Dust It, det låter precis som den produkt du efterfrågar! Jag bloggade om den produkten för ett tag sedan, du kan läsa mer där: makeupoholic.blogspot.com/2008/05/test-av-torrschampoo.html
  • Knott
    Fluffguf skrev 2008-07-21 19:08:00 följande:
    Jag skulle rekommendera dig att kika på Silk Therapy från BioSilk. Det är en extremt vårdande produkt som både skyddar mot värmeskador och föroreningar samt gör håret glänsande. Jag applicerar _alltid_ några droppar i längderna och topparna efter att jag tvättat håret (när det fortfarande är blött), innan jag har i andra eventuella stylingprodukter och innan jag stylar. makeupoholic.blogspot.com/2008/05/top-5-sknhetsfavoriter.html
  • Fluffguf
    Knott skrev 2008-07-21 20:43:59 följande:
    Jag skulle rekommendera dig att kika på Silk Therapy från BioSilk. Det är en extremt vårdande produkt som både skyddar mot värmeskador och föroreningar samt gör håret glänsande. Jag applicerar _alltid_ några droppar i längderna och topparna efter att jag tvättat håret (när det fortfarande är blött), innan jag har i andra eventuella stylingprodukter och innan jag stylar. makeupoholic.blogspot.com/2008/05/top-5-sknhe...
    Tack för tipset, det låter ju bra! Var köper man den?
Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!