• Fridapida

Smink smink smink igen o igen!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Kolla gärna in min blogg www.svalmarkskan.blogg.se

Jag vill börja tråden med att dela med mig om mina sommarfavoriter.

Ett fint solpuder hör väl sommaren till? Jag gillar min efterlängtade Laguna från NARS. Den passar min ljusa hy och ger en lagom naturlig färg.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=8329&ImageSize=ZoomImage

För att ge min hy extra lyster och framhäva solbrännan använder jag ett guldigt löspuder. Jag applicerar det som sista steg när jag lägger basen. Med en stor puderborste applicerar jag det på kindben, i pannan och på nyckelbenen. Jag gillar gold shine från FACE.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=10660&ImageSize=ZoomImage

Nu så håller vi tummarna för en fin och solig sommar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 10:30
    Förra tråden måste vara med så klart!
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

• Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!
  • aiight

hej alla kunniga :)

vad tycker ni om Biotherm?
    Är det något att satsa på?

• Fridapida
    aiight skrev 2008-07-24 12:29:38 följande:
    hej alla kunniga :)vad tycker ni om Biotherm?Är det något att satsa på?
    Biotherm är jättebra. Men det finns bättre, om det nu är rengöring vi pratar om. Jag gillar Dermalogica bättre, ligger på typ samma pris men säljs i första hand hos hudterapeuter. Men är du sugen på Biotherm och gärna vill ha det så tycker jag att du ska köpa det. Biotherm hör enligt mig till de bättre inom hudvård. Min faovoritbodylotion o lipbalm är från Biotherm.
  • aiight
    Fridapida skrev 2008-07-24 12:38:49 följande:
    Biotherm är jättebra. Men det finns bättre, om det nu är rengöring vi pratar om. Jag gillar Dermalogica bättre, ligger på typ samma pris men säljs i första hand hos hudterapeuter. Men är du sugen på Biotherm och gärna vill ha det så tycker jag att du ska köpa det. Biotherm hör enligt mig till de bättre inom hudvård. Min faovoritbodylotion o lipbalm är från Biotherm.
    använder vichy just nu (rengöring + dagkräm)
    och köpte nyligen ögonkräm av biotherm för dyra pengar hehe

funderade på att fortsätta med biotherm när vichy är slut.. men jag vet inte

nu har jag iaf använt ögonkrämen i 1½ vecka och torrlinjerna är kvar!! :-O
    är 23

så jag börjar fundera om det är så bra egentligen.. ??
    men å andra sidan, de kanske var där hela tiden utan att jag märkt av dom hehe
  • nekoi

Personligen skulle jag nog säga att 1½ vecka är för lite tid för att märka någon skillnad, med hurvård tycker jag inte man ska stressa.
    Personligen provade jag mycket (Body Shop, L'Oréal, Excuviance, Clinique) innan jag till sist provade Biotherm Biousource (rengöring och ansiktsvatten) för torr hud, och Aquasouce (kräm) också för torr hud och har inte varit så nöjd med något tididgare, så jag kan rekomendera dem varmt
    Köper på jordgubben, där jag tycker priset var riktigt bra, men det kanske finns bättre!

Lycka till!

• Shoppingtokig

Fluffguf ------> Var på Bellbox idag och tyvärr fanns den inte där. De hade inte det märket över huvud taget, tyvärr

• Linny
    aiight skrev 2008-07-24 13:50:08 följande:
    använder vichy just nu (rengöring + dagkräm)och köpte nyligen ögonkräm av biotherm för dyra pengar hehefunderade på att fortsätta med biotherm när vichy är slut.. men jag vet intenu har jag iaf använt ögonkrämen i 1½ vecka och torrlinjerna är kvar!! :-Oär 23så jag börjar fundera om det är så bra egentligen.. ??men å andra sidan, de kanske var där hela tiden utan att jag märkt av dom hehe
    Jag har provat Biotherms ögonkräm (två olika sorter) och de sved på mig och gjorde huden torrare Använder istället Cliniques All about eyes och den är jättebra för mig.

Däremot ÄLSKAR jag biotherms hudkräm Aquasource eller vad den heter. Vit med blått på och så luktar den citrus. Mmmmmmmmmmmmmmm.
  • Fluffguf
    Shoppingtokig skrev 2008-07-24 17:09:46 följande:
    Fluffguf ------> Var på Bellbox idag och tyvärr fanns den inte där. De hade inte det märket över huvud taget, tyvärr
    Vad trist Tack för att du tittade iaf!
    Member of the official Sciarlotta fanclub
  • Shoppingtokig
    Fluffguf skrev 2008-07-24 21:06:28 följande:
    Vad trist Tack för att du tittade iaf!
    Inga problem, skulle till Forex och växla pengar endå
Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!