• Fridapida

Smink smink smink igen o igen!

Här möts vi som älskar smink och allt vad det innebär! Diskutera fritt, tipsa om dina bästa produkter och knep, fråga andra om hjälp och tips, ordet är fritt.
    Alla är välkomna att delta, nya som gamla deltagare, det spelar ingen roll om din enda makeup-pryl är en torr mascara eller om du jobbar med din dröm, här pratar vi om det som enar oss - sminkintresset!

Kolla gärna in min blogg www.svalmarkskan.blogg.se

Jag vill börja tråden med att dela med mig om mina sommarfavoriter.

Ett fint solpuder hör väl sommaren till? Jag gillar min efterlängtade Laguna från NARS. Den passar min ljusa hy och ger en lagom naturlig färg.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=8329&ImageSize=ZoomImage

För att ge min hy extra lyster och framhäva solbrännan använder jag ett guldigt löspuder. Jag applicerar det som sista steg när jag lägger basen. Med en stor puderborste applicerar jag det på kindben, i pannan och på nyckelbenen. Jag gillar gold shine från FACE.
    www.hqhair.com/code/preview_image.asp&VariationID=10660&ImageSize=ZoomImage

Nu så håller vi tummarna för en fin och solig sommar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-10 10:30
    Förra tråden måste vara med så klart!
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m30525759.html

• Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!
  • Fossing77

finns ett märke som heter forever med som säljs via hempartyn.. de har olika varianter av aloe-krämer med enbart aloe i. deras gel är bra.

• Knott
    Linny skrev 2008-08-01 12:32:01 följande:
    ok då ska jag kolla den. Ska kolla vad det är för märke som finns nere på ica också..
    Den aloe-gel som finns på ICA har också aloe vera som första ingrediens, hyfsat hög procenthalt. Jag har den och Vera från Apoteket men jag tycker att nackdelen med Vera är att den liksom blir kladdig på huden och inte riktigt går in, den ligger kvar länge och kladdar :(
  • bara lilla jag

hej allihopa! Jag ska gå på fest snart och vill testa det här med glittersmink.. Läste om det för inte så längesen.. men hur som helst har dom sån här glittergrej på make up store.. Kommer inte ihåg vad den heter men dust och så var det nåt.. Har en guldig som blir ganska superglittrig, men tänker köra tvåfärgat och köra nån brun av nåt slag.. Men jag är rädd för att jag kommre se ut som en transa med för mkt glitter :P haha har ni några tips för hur jag ska lägga glitterskugga snyggt?

• Linny
    bara lilla jag skrev 2008-08-04 14:04:27 följande:
    hej allihopa! Jag ska gå på fest snart och vill testa det här med glittersmink.. Läste om det för inte så längesen.. men hur som helst har dom sån här glittergrej på make up store.. Kommer inte ihåg vad den heter men dust och så var det nåt.. Har en guldig som blir ganska superglittrig, men tänker köra tvåfärgat och köra nån brun av nåt slag.. Men jag är rädd för att jag kommre se ut som en transa med för mkt glitter :P haha har ni några tips för hur jag ska lägga glitterskugga snyggt?
    kolla i flera av våra gallerier. Många av oss använder dust typ jämt

Guldigt är snyggt bland annat till Glam choc (en brunsvart härlig dust från M.U.S) Vill du ha en ljusare så finns tex Lounge.

Testa annars tex. grön till. Det är snyggt till guld. Även lila är asläckert!
  • Linny

bara lilla jag:

Här har jag 24 carat (guldig dust från makeupstore) ihop med en glittrig turkos dust (klicka på bilderna för att förstora)
    24 carat (MUS) och Dream on (PL)
    Samma färger men här ser du bätttre:
    karib3.JPG

Guld och lila (24 carat och Flamenco. Flamenco är inget dust, utan en microshadow från makeupstore. Man lägger dock lite 24 carat över den så glittrar den också)
    flamenco3.JPG
    flamenco2.JPG

Ljusare guldig (goldglow från makeupstore) med Dubloon (en grön-guld-brun, hur läcker som helst, från Pureluxe) och Celebration (kolsvart glittrigt dust med guld i)
    Tema 3 färger: Goldglow (m.u.s), Dubloon (PL) och Celebration (m.u.s)

Guld och brunt (Goldglow, Lounge och Glamchoc) Alla är dust från Makeupstore
    goldglow, lounge, celebration och glamchoc (MUS)

• bara lilla jag

gud va snyggt!! för det är 24 carat som jag har redan.. samt en grön dust.. Men jag vet inte det blev inte helt 100 på mig.. men den turkosa och 24 var ju klockren! tror vi har ungefär samma ögonfärg med.. grundar du med nåt spec?

• Nathalie009

Linny; Du har så fin blond färg i håret, är det naturligt eller bleker du? Isåfall hur bleker du det? Hemma lr salong?

Har nämligen blodnerat mig hos frisör under ett år nu men funderar på om jag ska våga färga utväxten själv nu :)

• Linny
    bara lilla jag skrev 2008-08-04 15:41:57 följande:
    gud va snyggt!! för det är 24 carat som jag har redan.. samt en grön dust.. Men jag vet inte det blev inte helt 100 på mig.. men den turkosa och 24 var ju klockren! tror vi har ungefär samma ögonfärg med.. grundar du med nåt spec?
    alltid Urban Decay potion primer och sedan lite krämskugga..
Svar på tråden Smink smink smink igen o igen!